Yeni yil nedir? Neden kutlanir?
_Yeni yil nedir? Neden kutlanir? Eskiyen yilami veda ederiz yoksa yeniyimi hosgeldin deriz... Kutlayanlarla kutlamayanlar arasindaki fark nedir ne olmali??
_Aslinda hayatimizdan, her nefesimizle bir sene daha kayiba ugradigmizi bile bile neden üzülmez/düsünmeyiz...
_Acaba ilerleyen yasimizla/yeni yilimizla ne kadar sonumuza yaklastik/haziriz?
_Kimbilir belkide dalmisiz dünya telasina ve güleriz aglanacak halimize...
*
_Bu gecenin diyer geceden farki nedir; bu gecenin rengimi, uzunlugumu, kisaligimi farklidir yoksa kutsalligimi vardir???
_Bir düsünelim O gece kimler ne yapti veya yapmistir? kimi agladi, baskasi güldü, kimide cilginlar gibi eglendi ve en acisi kimileride ac ve acikta kaldi...
Bu geceden arda kalan ise bütün Dünyada ayni sahne; Koca bir israf, bir yigin cöp ve yorgun bedenler...
*
_Halbuki mü’min olarakdan bakarsak olaya... Her fakirin, zenginin malinda/ekmeginde hakki vardir... (zekat olarakdan) Tabikide bu yazimla herkesi kastetmiyorum...
_Hani, ’YILBASINDAN’ önce Hz. isa a.s.’nin dogumunu kutlarya almanlar/hitistiyanlar... Bundan 3 sene öncesine bir almanin bana söyledigi sözü hic unutmuyorum...
"Maneviyat kalkmis, millet ancak alisilmisa geldigi icin devaminda kutluyor, artik bayramlar bile ticari amacli yapiliyor." dedi ve düsündümde cok dogru buldum sözünü...
*
_iste sevgili dostlar... insanoglu en ’kalici’ olarakdan ’yasadigini’ ögrenir ve bazilarimiz burda kültürümüzden ve dinimizden uzak yasadigimiz almanlardan görüyor ve ögreniyoruz...
_Türkiyede bu nasil ve ne zaman basladi bilgim yok ama buna daha cok üzüldügümü bilmenizi isterim...
_Biz Mü’minlerce yeni yil olarakdan Efendimizin Mekke’den Medine’ye hicretini (yolculugunu) hatirlamaliyiz/kutlamaliyiz... Buda 28.12.2008 tarihindeydi...
_Kimseyi elestirmek veya rencide etmek degil niyetim ama söylemek istiyorum af buyurun... Efendimiz s.a.v. diyorki; "kim hangi kavime benzerse onunla hasir nesir olacaktir"
_Öyle bir hayat yasayalimki, ’güzel bir yasantimiz oldu diye’ arkamizdan üzüntü yerine sevinc gözyaslari dökülsün...
___________Yaradan yar ve yardimcimiz olsun, sevgiyle kalin efendim...
Sahinde Hülya Kahraman / 1.1.2009
YORUMLAR
OF HÜLYA HANIM;
UTANDIRDIN BENİ. BUNLARI BİZİM SİZE YAZMAMIZ GEREKİRDİ.HIRISTİYAN BİR TOPLUMUN İÇİNDE YAŞAYAN SİZ, KÜLTÜR EMPERYALİZMİNE MARUZ KALAN SİZ, ASİMİLOSYON ÇALIŞMALARININ YAŞANDIĞI BİR ORTAMDA MÜCADELE EDEN SİZ.
VE BİZİ UYARAN YİNE SİZ.
ELLERİNİZDEN ÖPÜYORUM. SAĞ OLUNUZ. RABBİM YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN. ÇOK ÇOK TEŞEKKÜRLER...........................ALİ KILIÇ
eline, yüreğine sağlık, yeni yıla girdiğimde pc başında snırım bişeyler yazıyor yada okuyordum...kutlama konusuna gelince, yıl devrildi camn dışarı biraz baktım sonra birini yanaklarından öptüm ve yine pc başına geçtim, çünkü yüreğimin sahibini aramaya devam ediyorum....
sevdama aç yattığım bilmem kaçbininci gece idi, y...
tebrikler hülya can, ben sevdama aç yatarken