- 727 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk İmiş Her Ne Varsa Alemde
Aşk , duyguların en yücesi ve en güzeli. Gönül denizimizin en çalkntılı denizi. Herkesin yaşamak istediği ama yaşayıp yaşamadığı bilemediği karmakarışık kifayetsiz muaamma.
Bir şair için ulaşılmaz , ulaşılamaz sevgilinin ta kendisi. Bir ressam için renklerin birbiriyle uyumlu gösterisi , bir musikişinas için notaların kulağı hoş eden terennümü ve aşk , herkes için yaşamını heyacanlandıran ve anlamlandıran duyguların en güzel ifadesidir.
Evrenin özünde de aşk vardır. Dünyanın dönüşü de aşkın inanılmaz gücünde gizlidir. Aşk ; hasrettir , acıdır , ızdıraptır, kaderdir aşkı bilen insan için. Aşk bunlarla terbiye olan çilehanedir. Acıyı, hasreti , ızdırabı yüreğinde duyan bir insan çabuk tüketmez bu hazineyi. günümüz aşkları belki de bu yüzden çabuk tüketiliyor. Belki de aşk acıyla, hasretle , ızdırapla terbiye etmediğimiz için maddi duygularla çabuk tüketilecek , yok olup gidecek. Fuzuli acıyla , hasretle ,ızdırapla terbiye ettiği için aşkı ilimden üstün tutup:" Aşk imiş her ne varsa alemde."diyor. Aşk kesinlikle yok olmaz Fuzuliler için, aşkın uyumuyla bütünlük gösteren evren için. Ama aşkı anlamayanlar , bilmeyenler yok edecek bu duygu hazinesini...
Güneş aşk il doğacak , aşk ile batacak ; çiçek aşk ile doğaya rengarenk yüzünü açacak; yağmur aşk ile toprağı sırılsıklam aşık edecek ; kar aşk ile toprağı örtecek , dünya aşk ile dönecek... Ama biz sadece biz yitireceğiz aşkı!!!
Mahmut Semerci -Bursa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.