- 705 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İKİBİNLİ YILLARIN ZABITASI
Cumhuriyetimizin 75.yıldönümünü idrak ettiğimiz şu dönemde, Belediyelerimiz’ in vazgeçilmez yapıtaşlarını temsil eden, çarpık yapılaşmadan sağlıksız gıda ürünlerine kadar birçok alanda sağlıksız koşulları bertaraf ederek vatandaşlarımızın sağlık ve huzuru için hizmet veren zabıta görevlilerimizin modern çağımızın gereğine uygun bir biçim ve anlayışta yeniden yapılanması gerekmektedir. Dolayısıyla hızla değişen ve gelişen dünyamız içerisinde, öz değerlerimizi yitirip, inanç esaslarımızla< çatışmadan her alanda olması gerektiği gibi, Belediyelerimiz zabıta alanında da hak ettiğimiz yeri mutlaka hızlı bir şekilde almamız kaçınılmaz olmuştur.
Bu nedenle birinci öncelik olarak, halen yürürlükte bulunan Belediyelerimiz zabıta yönetmeliğinin yeniden gözden geçirilmesiyle, zabıta görevlilerimizle halkımızın aynı bölge insanları olarak birbirlerini tanımalarından doğan, adam kayırma, iltimas, ahbap çavuş ilişkileri biçimindeki olumsuzlukları engellemek için, zabıta memurlarımızın periyodik aralıklarla rotasyona tabi tutulması, hatta mümkün olduğu ölçüde zabıta memuru alımlarında farklı yöre insanlarının tercih edilmesi şeklinde birtakım yasal düzenlemeler ivedilikle hayata geçirilerek, ilgili yönetmeliğe günümüz koşullarına uygun bir nitelik kazandırılmalıdır. Bunun akabinde büyük bir dikkat ve hassasiyet gerektiren kamu görevi icra eden tüm zabıta personelinin hizmetiçi eğitim programlarına, mizaci yönden de bir kısım psikolojik testlere tabi tutulmak suretiyle anılan yönetmeliğe uygunlukları teyit edildikten sonra, kendilerine görev yapacak oldukları yöre halkının duygularına tercüman olabilecek özellikte sosyal, kültürel ve ekonomik değerleri de göz önünde bulundurarak sağ duyulu bir anlayışla, fırsat eşitliği ilkesi içinde mantıklı ve dengeli bir tutumla hareket etmeleri konusunda yazılı ve şifahi olarak da yapılmalıdır.
Sonuç itibariyle, adil ve tarafsız bir anlayışla görevi ehline vermek veya kişiyi göreve ehil hale getirmek, o görev alanındaki verimliliği, başarıyı artıracağı kuşkusuzdur. Öyle ise ikibinli yıllara yaraşır bir zabıta ordusunun kurulması ve yaşatılması için, kısaca yukarıda izah edilen esaslar dahilinde yasal düzenlemelerin bir an evvel yapılarak görev atamalarında tam bir yeterlilik liyakatı uygulanması inancını taşıdığımı belirterek saygılar sunarım.22.09.1998
YORUMLAR
İlk aklıma gelen: Nüfus artış sayısına göre, Zabıta memurunun sayısı 3acîlen düzenlenmeli.
400000 nüfuslu şehire, 40 memur nasıl yetişip tam hizmet versin?...
Polis Memurlarımızın durumu da çok farklı değil herhâlde. Önce, âmirlerin talepleri karşılanmalı ki, istenilen rahatlık sağlanabilsin.
Bugün, bir fırın arabası servis şoförü ile konuştum; yıllık izni kaç gün biliyor musun?... hiç bir gün!.
Selâm ederim...
.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=33441#elestiriyaz
bekleyiş K.T.
İKİBİNLİ YILLARIN ZABITASI