Hayat bir oyundur aslında
Hayat bir oyundur aslında , bazen alabildiğince sert , kırıcı ve uzun , bazen de şaşırtıcı derecede kısa.
# Bir AN hiç bir şeyiniz yoktur ...
# Bir sonraki AN kabul edebileceğinizden fazlasına sahipsinizdir.
Yıllar önce bir yılbaşı günüydü .Bazı sebeplerden dolayı maddi sıkıntı içindeydik. Akşam olmak üze reydi. ve ben akşam için ne yapacağını kara kara düşünüyordum. Mutfağa gidip sağı solu karıştırma ya başladım
3 tane patetes ve bir tane yumurtadan başka birşey bulamadım.
Çaresiz ve birazda buruk bir şekilde patetesleri soymaya başladım.Mutfak penceremden yol görünü yor, dışarda herkezde bir telaş bir koşuşturma kimin elinde tavuk yada hindi kiminin elinde meyve ler kuru yemişler akşam ziyafeti için hazırlık yapma telaşında .
Gözlerimden yaşların yanaklarımı yakarak süzülmesine engel olamadım. Kendim için değildi bu gözyaş ları bir kızım vardı daha çocuktu ona bu durumu nasıl izah edeceğimi akşam olduğunda Anne ha ni bizim soframızda birşey yok bu gece yılbaşı yılbaşı tavuğumuz yokmu derse ne cevap vereceği mi bilemediğimden di.
Yanaklarımdan yaşlar süzülerek başımı yukarıya kaldırıp. Yarabbim bu gece böyle bir durumu hak edecek ne yaptım ben sana .Herkesin evinde sofralar dolup taşarken bana 3 tane patetesin üstüne bir yumurta kırıp çocuğuma yedirmemimi layık gördün diye söğlenmeye başladım.
Benim daha yanağımdaki yaş kurumadan emlakçılık yapan bir komşumun bana seslenişiyle kendi me geldim.hemen gidip kapıyı açtım. Benim yüzüme baktı tabiki ağladığımı anladı , ne oldu niye ağlı yosun diye sordu ,Bende ya ne ağlaması allanı seversen soğan soyuyordum gözlerim yandı dedim .
elini cebine attı ve cebinden bir tomar para çıkardı bana uzattı senin getirdiğin müşteriler arsayı al dılar buda senin komisyon paran deyip o zamanın 500 lirasını bana uzattı
Bu sefer kendimi tutamayıp ağlamaya başladım daha 10 dk önce patetesin üstüne kırmak için ikinci bir yumurtayı almaya para bulamazken şimdi 500 lira avuçlarımdaydı.
Hemen markete koştum akşam için ne gerekiyorsa aldım eve geldim hepsini hazırladım ve mükemmel bir sofra oldu.Bu arada iki tane kimsesi olmayan komşumuda davet ettim .Allah benim sesimi duymuş
benim maduriyetimi gidermiş sevindirmişti.Bende elimden geldiği kadar bu gece birilerini sevindirip gö nüllerini hoş etmeliydim o geceki yılbaşını hiç unutamam
Evet___Paulo Coelho’nun , ON BİR DAKİKA adlı kitabında dediği gibi :
# Bir AN hiç bir şeyiniz yoktur ...
# Bir sonraki AN kabul edebileceğinizden fazlasına sahipsinizdir..
sümran uymaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.