- 2876 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
SANAL ALEMDE YALANLAR
SANAL ALEMDE YALANLAR
YALAN SÖYLEMEK ALIŞKANLIK HALİNE GELİYOR
SANAL ALEMDE KULANICILARIN SOHBET SIRASINDA KARŞI TARAFA
KENDİNİ BEĞENDİRMEK İÇİN DIŞ GÖRÜNÜŞÜ
SOSYA EKONOMİK DURUMU
UĞRAŞLARI VE ZEVKLERİ GİBİ PEK ÇOK KONUDA
YALAN SÖYLENDİĞİ BİLİNMEKTE.
MALESF ADLARINI GİZLEYEN VE HATTA CİNSİYETİNİ BİLE
GİZLEYENLER GENELDE SANAL DÜNYA İLE GERÇEK DÜNYANIN
BİRBİRİNE KARIŞMASINA YOL AÇIYOR.
İNTERNET ORTAMINDA TARTIŞMA FORMLARI VE SOHBETLER
GURUPLAŞMALARA NEDEN OLUYOR LAİK-ANTİLAİK, TÜRK-KÜRT,
ALEVİ-SÜNNİ, KADIN-ERKEK, DİNCİ-DİNSİZ GİBİ ARALARINDA
ÇATIŞMALAR OLŞMAKTADIR TEHDİT VE HAKARETLERE KADAR
VARMAKTADIR.
KİMLİKLERİNİ GİZLEYENLERLE KESİNLİKLE SOHBET VE
TARTIŞMALARA GİRİLMEMESİ TARAFTARIYIM.ÇİZGİLERİM POLİTİK
DÜŞÜNCELERİM YİZÜNDEN BU GÜNE KADAR ÇOK TEHDİT ALMAMA
RAĞMEN GERÇEK KİMLİĞİMİ SAKLAMA YOLUNA
BAŞVORMADIM.VURMAMDA.
KILIFTAN KILIFA GİREREK GİZLENİP YERİ GÖĞÜ İNLETMEK
CESARET DEĞİL KORKAKLIKTIR.
CESUR VE DÜRÜST SAMİMİ ARKADAŞLARLA DAHA
GÜZEL GURUPLAR OLUŞTURACAĞIMIZ DÜŞÜNCESİNDEĞİM
BENİ DESTEKLEYECEKLERİ KANISINDAYIM.
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR
YORUMLAR
İnsanlar neden bu kadar yalana ihtiyaç duyuyor öncelikle bunu toplumca gözden geçirmeliyiz...
İnsanı yalana ne götürür..!
Nedir kendilerini bu kadar küçük görmelerinde ki olasılık?
Sanal alem dedikleri bedeninden ve ruhundan sıyrılıp basitleşmekse biz toplum olarak bitmişiz demektir...
Başkalarını suçlarken acaba bizde ki suç boyutu nedir hiç düşündük mü?Yaptıkları yanlış doğrultusunda onlara karşı durabildik mi?
Bir hadisi Şerifte; yapılan zulüme elinle müdahale et gücün yetmezse dilinle müdahale et onada gücün yetmez se kalbinle buğz et ki oda imanın en zayıf noktasıdır. diyor.
Demek ki göz yumarak, bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın felsefesiyle yaşayıp gidiyoruz.
Ahlak duygularını sıyırmış atmışız, izlediğimiz diziler bize herşeyi mübah kılıyor,herşeyi sermişiz gözler önüne ondan sonra da dert yanıyoruz.Dostluğun ne olduğunu vermenin ne olduğunu çocuklarımıza öğretmek yerine onlara sürekli veriyoruz.Almaya alışıyorlar vermekten bir hayli uzak oluyorlar.Allah insana her imkanı vermeyince de kendilerini başlıyorlar kandırmaya.Başkalarının duyguları varmı bilincinden uzak yaşayıp gidiyorlar...Bu konuda anneler lütfen vermekten çok kannaati öğretin çocuklarınıza,Maddeden sıyrılıp maneviyatı işlediğimizde insanlığa o zaman eminim ki insanlar BASİT VE ACİZ olmaktan kurtulup ASİL VE DÜRÜST OLMAYI ÖĞRENECEKLER...Yazınızın içeriğini kısa kesmenize rağmen sorunun tespiti hakkında güzel bir paylaşım olmuş....Sizi tebrik ediyorum duygularımıza ön ayak olduğunuz için....
Sanal alemde kimlik gizleme, Bir davranış bozukluğu olan EKRAN BAĞIMLI insanların hareketidir. Bulunduğum şehirde Kent konseyi EKRAN BAĞIMLI çalışma grubu oluşturdum. Çalışmalarımız devam ediyor.. Ekran ve Madde Bağımlı arasında benzeyen o kadar çok yön var...!?
Böyle duyarlı bir konuyu seçtip yazdığınız için teşekkürler
HEMDE NASIL DESTEKLİYORUM SENİ YÜREĞİMİN SESİ OLDUN ALLAH BİN KERE RAZI OLSUN KİMLİĞİNİ SAKLAYIP BURALARDA DÖRT BEŞ SAYFA AÇIP YUVA YIKAN BİRİNDEN ÇOK MUZDARİPİM BEN...EVLAT ACIMIZLA YANARKEN ALAY EDİP SEVDA ŞİİRLERİ YAZIP ERKEK PEŞİNDE KOŞAN KİMLİKLERİNİ SAKLAYANLAR...BİZİM GİBİ ONLAR DA AÇIK OLSALAR YA ÇOK BEDDUA ALIYORLAR İNAN...SANAL ALEMİ BOZANLAR EDEBİYAT KÜLTÜR SİTELERİNİ BOZANLAR....BENCE HERKESİN KİMLİĞİ AÇIK VE ONAYLI OLMASI GEREKİR TEKRAR ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SİZE SEVGİLERİMLE....
Gercek dünyada bile insanlar kac maskeyle dolasiyorlar.her insana göre baska bir maske takiyorlar kim heryerde ayni kalabiliryorki her ortamda ayri yüzünü takip dolasiliyor her yerde ayni kalan kac kisi vardir ki gercek yasamda biz birde sanal da yalan lar diyoruz Gercek hayat bu kadar karisik ve yalanlar la harmanlanmissa siz düsünün artik sanal alemi.Kutluyorum sizi güzel bir konu üzerine yazmissiniz.Saygilar...
kendini saklaması insanın kimliğinden midir accccaaba......kütüğüne kadar inilse bir insanın ruhundan kaç cümle verir diye düşünmeli insan öncelikle........ve konuş ...........yukarda değindiğiniz evet hemen her şey doğru............bir bütünü doğru olarak görmem ben genelde ama burda doğrular var ki sadece şunu diyeyim sadece ama sadece bir grup ya da bir kısma hitaben doğrudur...........kendime bakıyorum............kimliği gizlemek denmiş.........ben gizlerim gizlemek isterim..........sanki kimliğimi bilen beni çok tanıyabildi de kaldı kimliksizliğimle bana gelen bir şeylerden eksik kaldı..........bazen karşınıza insanlar demeyeceğim çünkü o zaman büyük tarafa ........başka boyutlara tanışınılır..........ama karşınıza çıkanlardan kaçta kaçı kaçtanesi tanıyabılıyor sizi............kendimle ilgili bir şey bilemesem de.............hayatta bilebileceğim tek bir doğru olmasa bile..........
bir şey biliyorum...........internette tanışılıp da dostluk vs kurulmaz............vardır yoktur demiyorum..........ama benim tek el parmak sayısını da geçmez...........
________-
konusu güzeldi...........ama etraflıca düşünülmesi dileğimle.........
sevgimle...
Gizzz tarafından 12/15/2008 12:23:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hep gerçek adımla var oldum ama o kadar sahteliklerle karşılaştımki... Bazen insanların bu kadar çirkin olabileceklerine inanamadım. Ama hep varlardı maalesefki.
Elbette sanal deyip geçiştiriyoruz ama bu satırları yazan klavyenin başında biz gibi canlı bedenler var ne suretle olursa olsun aldatılmak acıtıyor.
Hep kötü insanlar sahtekarlıklar yok elbette gerçekten güzel insanlarada rastlıyoruz bu na inanın.
Size destek veriyorum.Saygılarımla.
deliler ordusu,
şizofrenler koğuşu...
ve kimse farkında değil ; gerçekler bir dünyada
imgeler diğerinde.iki farklı dünya,yaşam,kişilik...
ama tek beden,tek kişi...
ruh var birde;o bir tane ama bölünmüş.
internet çoğu insana yalan söyleme alışkanlığı kazandırıyor ve sonunda sorgulatıyor;
acaba ben ŞİZOFREN miyim?
Müthiş saptamalar ve güncelliği asla bitmeyecek bir konu internet dünyasının /sanal yaşamın getirdiklerinin yanında götürdükleri tartışılmaz.Üstadın resmi de konuya muazzam bir görüş açısı getirmiş.Camdan hiç tanımadığın/bilmediğin kim ne diyemediğin nice insanlarla muhatap oluyoruz.Sonunda hüsran /revan/gözyaşı/iflas daha ne acılar ayrılıklar yaşanıyor.Kalemine bin sağ Necva hocam
Bu söylediklerimin ne kadar doğru olup olmadığınıdan hiç emin değilim ama bana öyle geliyor ki sanki hepimiz, içimizde bir başkası için ayrılmış bir oyunu oynuyoruz.
Kimin yazdığı belli olmayan bir oyunun içinde kendimize uygun roller arıyor gibiyiz. Bazen aynı rolü oynamaktan sıkılınca kendimizce başka bir oyunun başka bir rolünde yer alıyoruz. Belki burda biziz ama başka bir yerde başka bir rolü oynuyor olabiliyoruz.
Bunu yaşamayan varmı dır diye bir soru sorulsa sanmam derim..
Sanmam, aynı oyunun başka rolünde herkes azda olsa oynamıştır...
Bu söylediklerimle ben başka bir yerde başkası olduğumu söylemiyorum, biz diyorum, aynı gerçeğin bir parçası olduğumuz gibi başka bir oyunun da bizler parçası oluyoruz...
Bence sizde aynı oyunun içinde, aynı salonun bir yerinde duruyorsunuz...Ve belki de yanyana aynı rolün bir parçasını paylaşıyoruz...
Ve hiç kimse oynanan oyundaki rolünü kabul etmiyor...
Birde bu oyunu Tehditler ile oynayanlar vardır ki, bence onları yasal olarak muhatab almalısınız, ben sadece roller ve insanlar kısmını ele almak istedim...
Diğer bahsetmiş olduğunuz karmaşa, tehdit, zarar vermek için uğraş vermeya çalışmak isteyenler ile ilgili tesbitlerinizi yaşamadığımız için nasıl bir çözüm sunulur bilmiyorum ama bence yasal olarak muhatab almalısınız..
Saygımla....
Mahlas kullandığım halde ismimi gizleme gereği duymayanlardanım...
Sanal alem aslında bizleriz... içinde yaşadığımız toplumdan sadece küçük bir kesit bu vb. gibi siteler...
Sabah karşılaştığımız komşumuzla tebessümle selamlaşırken aslında bilmiyoruz yüzü gülerken hakkımızda ne düşündüğünü !
Olumlu, olumsuz... sadece bir tebessümde gizlenebiliyor düşünceler... Bu tür siteler de aynı...
Yazı ya da şiire misafir olup, aaa harika olmuş, şöyle güzel, böyle güzel diye çarşaf çarşaf yorum bırakanların ardımızdan asılsız dedikodular yapabildiğine, yazıma yorum bırakmanın hemen ardından yönetime şikayet ettiğine de şahit oldum :)
( bu ne lahana turşusu sözünü hatırlatıyorlar )
Nelerle suçlandığımı ya da neler atfedildiğini madde madde not alsam kaç sayfa yazı çıkar :)
Bir çoğundan haberim de yok üstelik :)
Yazınıza içerik olarak tamamen katılıyorum ve hatta eklenebilecek maddeler de var...
İsmi gizli olanlardan bahsetmişsiniz :)
Onlar istediği şekilde davranıyor, saldırıyor, yorum kirliliği yapıyorlar, zaman zaman terbiyesizlik had safhada oluyor ve bazen de tehditler gırla gidiyor :)
Bu güne kadar hiçbir tehdit edenin karşıma çıktığını görmedim :))
Bu isminin gizli olmasına güvenip her tarafı rahatsız eden, buraları arkadaş bulma sitesi zannedip rahatça her eylemi denemekten kaçınmayanlara da şaşıyorum...
Hakikaten kendilerini bulunmuyacaklarına nasıl da inandırmışlar :))
Çok mu zor bulmak ?
Bu sorunun gerçek cevabını biliyor olsalar, bu kadar rahat davranamazlar :)
Ortam daha da nezih hale gelir... İnşallah
Saygılarla
Yazinizin icerigini guzel ve samimi buldum..Internet bizler icin genis bakis acili bir pencere ve iletisim unsuru olmali yi savunanlardanim..Nerde ve ne sekilde olursa olsun kimliksiz insanlardan korkun.!kimliksizlik kisiliksizliktir bu benim dusuncem.."Sanal" deneyimliyim..Bakiniz sitemizde ne guzel insanlar var..Ozu sozu bir..
Psikolojik sanal erkekliginin
Edepsiz sancilari icinde
Kafatasinin icindeki et yiginini
Beyin sanip al kalemi eline..
Bak iste normal siir….
Desturrr..bana yolladin lan bunu..
Ayni anda besizime birden geldi..!
Bes ayri sitede bes guzel sevgili..
Sen neymissin be abi. !
Hah iste bu Normal Siirin Sair pici..
Bu gunlerde cevreciyim ben..
Geri donusumlu takiliyorum..
Siirlerimle aforoz edildigim sitelerde
Ayse..Kezban..Hatice..oluyorum…
Normal Adam gibi sairlerin ..
Siirsel/yorumsal tecavuzune ugruyorum..
Yazinizdaki dileginizin gerceklesmesi dilek ve destegimle..
Saygilarimla
Ersal Demir
Cotonou/Benin