küresel sermayenin yeni dünya hayali
Türkiyenin Etniik Yapısı adlı kitabı okudum. Nefis araştımalar ile,
teferruatlı bir şekilde ülkemizin etnik yapısı analiz edilmiş.
En küçük topluluk dahi bütün kökenleri ile araştırılmış ve Türk soyuna bağlılıkları teyit edilmiş.
Türk ırkı dünyaya nasıl yayılmış, nerelere yerleşmiş, hangi dinlerin etkisinde kalmış,
hangi kültürler ile temas etmiş çok güzel anlatılmış.
Burda kitabın içeriğini özetlemek niyetim yok. Çünkü kitap tamamen bilimsel araştırmalar
içermekte.
Beni en fazla etkileyen yeni dünya düzeni ile ilgili söylenen ve savunulan teoriler.
Küresel sermaye dünyayı yeniden şekillendirip yönetmek için akıl almaz bir pilan düşünüyor.
Öncelikle ulus devlet kavramını ve buna inananları yok etmek.
Dünyadaki devlet sayısını hızla çoğaltarak 1000 devletli bir dünya oluşturmak.
Dünyayı dev marka firmalar ile yönetmek.
Yani bundan çıkarılabilecek sonuç, insanlar küresel sermayaye köle edilecek.
Bu konuyu neden yazdığıma gelince, Edebiyat Dünyası dostlarım yazalım çizelim iyi güzelde,tehlikenin ne olduğunu da görelim istedim.
Biz kendimizle uğraşmaktan vaz geçersek, birbirimizle sırt sırta vermek varken, sırtımızdan vurmayı bırakırsak ancak dış tehlikelerle mücadele ederiz.
Kafamızı deve kuşu gibi kuma gömmeyelim. Tehlikenin dışardan geldiğini neden görmüyoruz.
Bizi birbirimize düşüren dış güçlerin oyununa gelmeyelim.
Baba ne kadar kötü olsada inkar edilebilirmi? Neden ülkemizin üst düzey yöneticilerini eleştirirkenölçüyü kaçırıyoruz anlayamıyorum.
Bizi başkaları mı gelip yönetecek. Eğer dış güçlerin oyununa gelir isek onların oyununa gelmiş oluruz.
Zaten küresel sermayede dünyayı yutulabilir lokmalar haline getirmeye çalışıyor.
Gelin başkasının hırlısı-hırsızına boyun eğmektense kendi yanlışlarımızı düzelterek birliğimizi muhafaza edelim.
Siyasi hırslarımız asla birbirimizi yok saymaya, düşman olarak görmeye varmamalıdır.
Ben tehlikenin ne olduğuna işaret ettim. İnanıyorum ki sizlerde gereğini yaparsınız.
Bizim kamplaşmalara değil bir olmaya iri olmaya ihtiyacımız var...
BU KONUDA DÜŞÜNCELERİNİZİ EKLERSENİZ SEVİNİRİM
Mecit Kaya
YORUMLAR
Çok güzel bir konu aslında.
Ama toplumca o kadar televole edildik ki, durumumuz meydanda.
Küresel sermeye ve kendince hedefleri önümüzdeki yıllarda yaşanabilecek 3. Dünya savaşının zemin temellerini hazırlamaktan başka bir şey değil.
Büyük bir kargaşa önümüzdeki yıllarda kapımızı çalacak gibi...