- 529 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İMAN VE İSLÂM
İMAN VE İSLÂM
Îman altı esas üzerine kurulmuştur.
1-Allah’a inanmak : Kâinatın yaratıcısı, her şeyi yoktan var eden,
Her şeyi bilen gören istediği anda istediğini var eden istediği anda yok eden her şeyin gerçek sahibidir.Allah’ın bilmesi ve görmesi bizim hafsalamızın alamayacağı bir durumdur.Bütün kainatı aynı anda görmesi işitmesi hepisiyle aynı anda ayrı ayrı ilgilenmesi O’na mahsus bir özelliktir ki bizim zekamız bunu anlamaktan yoksun yaratılmıştır.
2-Meleklere inanmak : Melekler ruhanî varlıklardır. Dört tane büyük melek vardır. Cebrail: Peygamberlere Allah tarafından vahîy getiren melektir. Mikail : Rızıkları dağıtan yağmuruları rüzgarları yağdırıp estirmekle görevlidir. Azrail : Canlıların ruhlarını kabzetmekle görevlidir. İsrafil : Haşr’da insanların tekrar diriltilmesi anında sur denilen bir boruyu üflemekle görevlidir.Bu meleklerin başka görevlerinin de olduğu akaid kitaplarında anlatılmaktadır.
Bunun dışında her insanın yaptığı iyiliği ve kötülüğü yazmakla görevli hafaza melekleri vardır. Bunlardan başka sayılarını Allah’ın bildiği çeşitli görevleri olan daha bir çok melek vardır.
3-Allah’ın Peygamberlere Cebrail vasıtasıyla gönderdiği kitaplara inanmak.Büyük kitaplar dört tanedir.Tevrat :Hz. Mûsa A.S. a indirilmiştir. Zebur : Davut A.S. a indirilmiştir. İncil: Hz.İsa A.S. a indirilmiştir. Kuran-ı Kerîm. Hz Muhammed A.S.a indirilmiştir.
Ayrıca diğer peygamberlerden bazılarına indirilmiş olan yüz suhuf vardır.Bunların hepsine inanmak şarttır. Birisini veya birisinin içerisinde olan herhangi bir ayetin inkar edilmesi insanı imanın dışında bırakır.Yani onun diğerlerine inanması o kimseyi mü’min yapmaya yetmez.
4-Peygamberlere inanmak.Peygamber :İnsanların içerisinden Allah tarafından seçilmiş elçilerdir. Sayıları hususunda birkaç rivayet vardır yüzyirmidörtbin, ikiyüzyirmidörtbin sayısını ancak Allah bilir diyen İslam âlimleri mevcuttur.
5-Ahiret Gününe inanmak. İnsanlar yer yüzünde yaşar ve sonunda kıyamet adı verilen zamanda hepsi ölür. Daha sonra bütün insanlar tekrar diriltilerek mahşer denilen yerde toplanır .Orada herkes yaşadığı hayatın hesabını vermek üzere muhakeme edilir.Sonrasında yapılan iyi veya kötü işlerin sonucu olarak Cennet’e ya da Cehennem denilen azap çekilecek yere gönderilir.Bütün bunların hepsine Âhiret ( Sonuç) denir.
6-Kaza ve Kader’e inanmaktır.Kader ezelden Allah’ın takdir ettiği şeye, Kaza ise kaderin vukuuna denir.İnsanın şu andaki ailesinin çocuğu olarak doğması,erkek veya kız olması, evlenmesi ,ölümü ve bunun gibi insanın müdahalesi olamayan durumlardır.
Bunun dışında insanın kendi dahlinin etkili olduğu hayır ve şerrin yaratıcısının Allah olduğuna inanmak ta bu şartın içerisinde bulunmaktadır.Burada açıklığa kavuşturulması gereken durum vardır.Kul kendi yaptıklarının yaratıcısı değildir.Kim ne yapmak isterse Allah o’na o işi yaptırır.
Bir kimse iyi bir şey yapmak isterse onu, kötü bir şey yapmak isterse onu yaratır.Kişi yaptığı şeyleri kendi iradesi ile yapmayı arzu ettiğinden dolayı sorumludur.
Hatalarımdan kusurlarımdan dolayı Allah’ın affına sığınırım.
İslâm konusunu ise siz okuyanları sıkar düşüncesiyle bir sonraki yazımda paylaşacağım inşaallah.
Mehmet Çiftçi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.