- 569 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ KENDİMİZ OLABİLDİK Mİ
Biz kendimiz olabildik mi? Bu soruya isabetli cevap verebilmek için Türk toplumunun bu gününü iyi analiz etmek gerekir.
Giyim kuşam hususunda toplumda görüş birliği var mı ? Bence yok . Çünkü :Kimimiz örtünmeyi saçının bir telini dahi göstermemek sayar. Kimimiz başını açar ama etek boyu kesinlikle diz üzerine çıkmaz.Kimimiz mini etek giyme hususunda sakınca gömez. Kimimiz de vücudunun en tahrik edici yerlerini cömetçe sergiler...
Misafirperverlik husuda da durum çok farklı. Kimi evlere çat kapı girebilir orada Tanrı misafiridir diye ağırlanabilirsisniz.Kimimize önceden haber vererek gidebilirsiniz.Kimimize ise hiç gidemezsiniz. Oraya ancak davet edilmek suretiyle gitme şansınız olur.
Ana baba ve evlat ilişkileri bakımından da görüşlerimiz çok farklıdır.Bazımız yanımızda saygılı davranmasını isterken bazılarımız çocuklarımızla arkadaş oluruz.Öyle ki ana babası olmayan arkadaş ortamında yaşayan kimseler olur ki bu çocujlar ana baba eksikliği hisseder hale gelir.
Çocukların arkadaşlıkları hususunda da çok farklı görüşlerimiz var. Kimimiz çocuğumuzun karşı cinsten arkadaşı olmasına kesinlikle izin vermez. Kimimiz sınırlı olmak kaydıyla başbaşa kalmamak üzere izin verirken kimimiz sinemaya gitmesine, kimimiz parklarda kuytu yerlerde buluşmalarına, kimimiz aynı evde gece yatmasına ses çıkarmayız.
İnanç hususuna gelince o da diğerlerinden daha farklı değil.Kimimiz İslamın bütün emir ve yasaklarına uymaya itina gösterirken kimimiz bir kısmını yapar bir kısmını ise umursamayız. Hatta faiz içki zina miras ve ceza hukuku bölümlerini çağ dışdışı olarak kabul eder ama müslüman olduğumuz hususunda da kendimizi kimseden daha geride görmeyiz.
Bu misalleri çoğaltmak mümkün. bunu okuyuculara bırakarak toplum olarak ortak taraflarımrzın hemen hiç kalmadığını üzülerk belirtmek isterim.
Saygılarımla
YORUMLAR
İnsan, Özüne Dönüp “Kendi Olabildiği” Kadar Kıymetlidir
Ve İnsanın “En Gerçek”, “En Güçlü” Hali De Kendi Olduğu Haldir..
Kendimiz Olmaya O Kadar Çok İhtiyacımız Var Ki...
O Kadar Yalnız Ve Yanlışız Ki..
Kendimizi Sevmekten O Kadar Uzaklaştırılmışız Ki.....
Kendimiz Olmaktan..!!
Özden Konuşmaktan..!!
Özden Sevmekten..!!
İnsan Olmaktan..
Kendimizi Yaşamaktan Başka Kimleri Yaşamışız????
Taklitten Mi İbaret Hayatımız....
Selam ve muhabbetle ……..
Yaşamlarda farklılık olması bence çok doğal. Herkes tek tip giyinecek, herkes bir konu hakkında aynı tezi savunacak, herkes aynı düşünecek olsa ne bilim gelişirdi nede farklı fikirler üretilebilirdi. Bence insanlar kendi yaşam tarzlarına uygun kişlerle yakınlaşıp diğer yaşamlara da saygı duymalı.
Başkalarının fikriyle,yaşama bakışlarıyla yaşamak zorunda bırakılmak istenenlerin isyanlarıyla dünyada savaşlar bitmiyor.
İnsanlar, toplumun huzurunu bozmadığı sürece dilediği gibi yaşama hakkına sahiptir diyorum ben. Beni zorlayanlardan nefret ederim ve kendi fikrimi asla başkasına monte etmek için de zorlamayı düşünmem.. Saygılar