- 553 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FETHİYE MÜZESİNİN TAMİRATI NEDEN TURİZM SEZONUNDAN ÖNCE YAPILIP TAMAMLANMADI
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
FETHİYE MÜZESİNİN TAMİRATI NEDEN TURİZM SEZONUNDAN ÖNCE YAPILIP TAMAMLANMADI
Turizmin amacı yörelerin bütün yönleri ile ziyaretçilerimize tanıtımının gerçekleştirilmesidir. Bir yere gezmeye giden kişi o yöreye ait olan; doğal güzellikleri, sanat yapılarını, güzellikleri öne çıkaran sanat eserlerini, dünden ve eski zamanlardan kalan tarihi nitelikli yerleri, tarihi günümüze taşıyan özellik ve güzellikleri günümüze taşıyan kapalı ve açık müzeleri gezmek isteyecektir.
Bu saydığımız nedenlerden dolayı ziyaretçilerin yoğunlaştığı dönemlere önceden hazırlıklar yapılır. Deniz kenarlarında, piknik ve mesire yerlerinde, yollarda müzelerde yapılacak bakımlar buna göre zamanlamalar yapılarak tamamlanır.
Deniz kenarında plajda ya da denizin yüzeyinde genel temizlik turistin yoğun olduğu bir anda yapılmaz. Böyle bir temizlik turistin olduğu an yapılırsa gelen turist bundan huzursuz olur. Turizm böyle durumda zarar görür.
Türk turizminde çok önemli bir yer tutan FETHİYE’DE turizme yönelik neler var diye şöyle bir dolaşıyoruz.
Şehir temiz, plajlar sezon başlangıcına hazır hale getirilmiş, piknik alanları gezilecek tarihi yerlerde genel taramalar yapılıp temizlikler yapılmış ve genel olarak şehir ziyaretçilerini ağırlayacak hale getirilmiş.
Bütün bu çalışmalara bir de gölge oluşmuş. Bu gölge olmamış olsaydı çok daha iyi olurdu.
Gelen insanların ilk dikkatini çekecek yerlerin başında gelen MÜZE kapalı.
Bir şehirde müze turizm döneminde açık olmalıdır.
Tamirat, tadilat yapılacaksa bunun dönemi çok iyi ayarlanmalı ve ziyaretçilerin MÜZE ziyaretini gerçekleştirmeleri için ne mümkünse yapılmalıdır.
Müzede çeşme olur, dinlenecek bir bölüm olur, araçların park etmesi için de bir park yeri bulunur. Bunları müzenin içinde yapmak zorunda değilsiniz. Müzenin sahası içinde ya da yanında bu tür hizmetlerin de sunulması o yörenin adının bir adım daha öne çıkmasına, yörenin daha fazla turist çekmesine neden olacak pozitif bir gelişme olacaktır.
Ama; Fethiye Müzesi tadilat ve tamirat nedeni ile turizm sezonunda kapalı.
Turizm döneminde nüfusa ve coğrafi alana oranla en fazla turist çenek yöremiz olan FETHİYE’DE “MÜZE” turizm sezonunda tamirat ve tadilat nedeni ile kapalı oluşu FETHİYE TURİZMİNE OLUMSUZ ETKİ YAPMIŞTIR.
Bu tür tamiratların uygun zaman ve dönemler içinde yapılması gerekmez miydi.
Fethiye’de ağır kış şartları yok. Kış ayları içinde MÜZE tamiratı yapılabilirdi.
Dışardan bir gözlemci olarak bu yapılan çalışmanın fayda yerine zarar getirdiğine inanıyoruz.
Geçenlerde İlçemizin Turizm yetkilisi bir açıklama yaparak MÜZE ziyaretçileri hakkında bilgi veriyordu.
Tamirat ve tadilat yapılan bir müze; eğer kapalı olduğu dönemlerde bile bu kadar ziyaretçi çekti ise; düşünün ki o müze zamanında tamiratı yapılıp turizm sezonunda ziyarete açık olmuş olsaydı herhalde; ilçe turizm yetkilisinin açıklamış olduğu ziyaretçi sayısı açıklanan sayının en az üç katı olurdu diye düşünüyoruz.
DOLAYISI İLE DİYORUZ Kİ;
TURİZM SEZONUNDA “FETHİYE MÜZESİ” NEDEN KISMEN YADA TAMAMEN KAPALI KALIYOR…
TAMİRAT VAR … DENİLECEK..
O HALDE; TAMİRAT VE TADİLAT NEDEN TURZİM SEZONUNDAN ÖNCE YAPILMIYOR…
SANIYORUM AMAÇLARI FETHİYE’YE HİZMET OLAN DEĞERLİ YÖNETİCİLER BU KONU İLE İLGİLİ BİR AÇIKLAMA YAPARLAR.
MÜZE’Sİ TURİZM SEZONUNDA TAMİRAT VE TADİLAT NEDENİ İLE ZİYARETE KAPALI OLSA BİLE FETHİYE ÇOK GÜZEL BİR ŞEHİR.
Söylemeden geçemeyeceğim bir diğer husus ise; Turizm sezonu başlangıcında yani her haziran ayında TURZİMDE UYGULANACAK ESAS VE USÜLLER İLE FİYATLAR BELİRLENİR AÇIKLANIR.
2008 YILI FİYAT VE USÜLLERİ EKİM 2008′DE AÇIKLANACAKMIŞ.
YANİ BİR AKSİLİK İLE KARŞILAŞAN İŞLETMECİ YADA MÜŞTERİ ARALARINDA ANLAŞTI ANLAŞTI ANLAŞAMADI İE KONUYU MAHKEMELER ÇÖZER. ÇÖZECEK YETKİLİ MERCİLER “HENÜZ USÜL VE ESASLAR İLE SEZON FİYATLARI AÇIKLANMADI BUNDAN DOLAYI YAPACAK BİR ŞEY YOK” DİYEREK CEVAP VERECEKLERDİR.
BİR DE ESNAFA İKİ KELAM EDELİM.
MÜSTERİ YOLUNACAK KAZ GÖRÜLDÜĞÜ SÜRECE BİR MÜŞTERİ BİR KERE DÜKKANINIZA GELECEKTİR. BU MÜŞTERİ BİR DAHA MEKÂNINIZA GELMEYECEKTİR. AYRICA MÜŞTERİ DE GÖNDERMECEKTİR.
20 YKR OLAN BİR ÜRÜNÜ 75 YKR’YE SATARSANIZ MÜŞTERİ BİR DAHA BULUNDUĞUNUZ MEKÂNA GELMEZ.
ONUN İÇİN İŞ POTANSİYELİMİZ DÜŞTÜ DERSENİZ BURADA KABAHAT KİMDE ONU İYİ ANALİZ EDİNİZ DERLER.
BİR KİLO LOKUM FİYATI İÇİN 18 YTL, 1 KİLO HEVLA İÇİN 12 YTL DERSENİZ BUNU DUYAN VE SİZDEN GRAMAJLI ALIŞVERİŞ YAPAN MÜŞTERİ BU ÜRÜNLERİN FİYATINI BİLİYOR, REEL FİYATLARIN ÜSTÜNE ÇIKMAYINIZ. MÜŞTERİ VELİNİMETTİR.
MÜŞTERİ BİR KERELİK GELEN YOLUNU ŞAŞIRMIŞ KÜMES KAÇKINI KAZ DEĞİLDİR.
BU SÖZLERİMİZİ AKLINIZIN BİR KÖŞESİNDE SAKLAYINIZ GÜN OLUR GEREK OLABİLİR.
SEVGİLER SAYGILAR SUNUYORUM DEĞERLİ OKUYUCULARIM.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.