Sivil Toplum Marifeti
Değerli protokol üyeleri,saygıdeğer katılımcılar Sivil Toplum Kuruluşlarının yandaşları selam ve sevgilerimle bilgi, ilgi ve duygularımı sizinle paylaşmak için söz almış bulunmaktayım.
Tüketici Haklarının Bilgilendirme Hibe Projesinin bitimine mutlulukla şahit olduk Projenin işleyiş sürecinde yararlı çalışmalar yürüttüğünüze eminim Ticaret Borsası Konferans salonunda sunduğunuz Bilgilendirme Seminerine öğrencilerimle katıldım hem beğendim hem de Diyarbakır adına mutlu oldum.Şehrimizde 500 civarında dernek var, her biri yılda bir etkinlik düzenlese şehrimizin çehresi değişir Demokratik düzen STK’larının oluşturduğu ağ ile ayaktadı, çalışmalarıyla gelişir pekişir,Odalar,Vakıflar,Sendikalar bir derece demokratik düzene katkı yaparken Dernek çalışmalarını daha oturtamadık.
Derneklerle ilgili bir fikrim var, ama kabul ettirmekte zorlandığım halde diretmeye devam diyorum.Diyorum ki,
Gelin gündem oluşturalım, Devlet 3-5 yıllığına derneğe üye olan herkes için 5YTL gibi sembolik bir aidat versin.Askerliğini yapmış, bayanlar için bu yaşa gelmiş her vatandaş bu haktan yararlansın.Ayrıca 6 ayda bir dernek değiştirme hakkını vatandaşımıza verelim.Tarihte emsali görülmemiş bir dönüt alacağımıza inanıyorum.
Örneğin Köy-Der adında köylü sorunlarıyla ilgilenen bir derneğimiz olsa ve On ay üzeri sözleşmeli Sosyolog,Ziraat Mühendisi,Veteriner,İlahiyatçı ve Avukattan ibaret beş kişilik bir heyet köylümüzle ilgilense ne kadar mükemmel olur.Her ilçede hizmet veren böyle bir heyetin varlığını düşünün, herkes ilgi alanıyla uğraşıyor, yerine göre köylüyü aydınlatıyor. Kısa zamanda vatandaşlarımız muasır medeniyet düzeyine çıkar değil mi?
Genel olarak vatandaşlarımız bu vesileyle benimsediği bir derneğe üye olursa,
1-Dernek aydınlatma faaliyetini yapar,
2-Herkes birbirinden haberdar olur.,
3-Dernek gündemi değerlendirirken vatandaş mutlu olur, adına açıklama yapılıyor diye,
4-Bu dernekler yerel ve mülki idareye destek olur, yol yöntem gösterir,yerleşim biriminin yönetimine katkıda bulunur,
5-Devlet destekli olduğu için herkes üye olma cesaretinde bulunur,
6-Kaba saba hareket eden etkili yetkili kinseler ayağını den alırlar,
7-Nitelikli vatandaş yetişir,ki en büyük kazanımız budur.
Saçı ağırmış vatandaşlarımız hatırlar; bağa serpilmek için ilaç niteliğinde olan kükürt tozunu devlet önce parasız dağıttı, sonradan vatandaş yararını fark edince artık parayla satılmaya başladı.Bu da öyle vatandaş bu dernekleşmenin faydasını bir görsün gerisine karışmayın. zaten 3-5 yılda dernekçiliği sevdirmeyi başaramayan yüzlerce dernek kapanacak.Gelin vekillerimiz aracılığıyla bunu meclise sunalım olmaz mı?
Ayrıca bu Final etkinliğine Okul Müdürlerini de çağırdığınız için Dernek yönetiminizi tebrik ediyorum. Bu tür etkinliklerde İdarecilerimizi muhakkak çağırmamız lazım, şu anda Şehrimizin geleceği onların elinde. Onları önemsemeyen, yanına almayan hiçbir kurundan gerçek anlamda hayır geleceğine inanmıyorum.
Diyeceksin ki sen de kim oluyorsun? Öyle ya? kendimi tanıtayım; Ben,çalışkan bir öğretmen,başarılı bir idareci iyi bir insan olmak için çaba harcayan nitelikli bir bireyim ,demokratik düzenin dönen çarkının önemli bir dişiyim. En önemlisi de Anadolu insanı Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım ,bu ülkenin has sahibiyim.Bu şen ve şirin duygularla tekrar hepinize hürmet ve sevgilerimi sunar, başarı ve mutluluklar dilerim.
E.KAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.