- 847 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çocukların Dünyası/Öğretmenler günü
Çocukların dünyası, büyüklerin dünyası gibi değildir.
Büyüklerin dünyası real dünyadır.
Real dünyanın yapısal özellikleri.....
Oyun dünyanın özellikleri....
Her iki dünyanın da kurgu ve düzeni başkadır.Farklıdır.Çocuğun dünyası: Benzetecek olursak.Model olarak,çizgi filmlere benzer.
..Burada kahramanımız keloğlan olsun.Herşey ne kadar güzel.Keloğlan, uçuyor. Herşeyi biliyor...Keloğlan yemeden - içmeden yaşayabiliyor. Dağı kucağına alıp taşıyor.
Çocukların dünyası çizgi filmlerden farklı değil. Yaşam boyutları gerçek-üstü gibi bir dünyadır.
Çocuklarla ileşim kurmak çok zordur.
Çocukların dünyası ekrandaki çizgi film gibidir. Bu dünyaya seslenmek ,ses iletmek zordur. Çok zordur.
Çocukların dünyası.Öğrencilerin dünyası.Sanal dünyanın dünyasıdır.
Yetişkinler;kendi dünyalarından bağırıp dururlar.Çocuklar duymaz.Çünkü onların dünyası ;sanal boyutlu bir dünyadır.Burada dünya oyundur. Çizgi film gibidir. Hayal gibidir.Bir sanat eseri gibidir.
Çocuk-dünyaya , adım atıp girmedikce. Çocuklar sizi farkedemez. Sizde onları duyamazsınız.
O dünyaya girmeden. O boyuta geçmedikce onları anlayamazsınız. O dünyaya çizgi filme dışarıdan girmiş biri gibi girerseniz iletişimi gerçekleştirebilirsiniz.Onlarla akran olursunuz.Anlaşabilirsiniz.
Anne olalım..
Baba olalım...
Öğretmen olalım...
O dünyayı anlamak için..
O dünyanın boyutuna geçmemiz lazım..
Çocuk olunmadan çocuklar anlaşılamaz.
Çocukların "Öğretmenler" inin günü.
Tüm Öğretmenlere kutlu olsun.
Yalçıner Yılmaz
Resim öğretmeni
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.