- 577 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Geçmişimiz,değişmeyen gerçeğimizdir.
Gündelik hayatta "değişim" sözü bol kullanılmakta ve kısaca aşağıdaki sözdeki gibi de ifade edilmektedir:
"Değişmeyen tek şey,değişimdir."
Acaba hayat bu kadar yalın mıdır ki?Bir an zihinsel dünyamızda yolculuğa çıkalım.Hepimizin geçmişi yani yaşanmışlığı kafamızda "dank" edecektir.Kabul edip,etmemek başka şey olmakla birlikte,geçmişimiz bütün çıplaklığıyla karşımıza çıkacaktır.
Yaşadığımız anı,yarını ve geleceğimizi değiştirmek tabi ki elimizdedir.Ama geçmişimiz?
"Anlam yoluyla terapi" ya da "logoterapi" olarak adlandırılan psikoloji akımına göre,geçmişimiz,var olmamızın değişmeyen tek gerçeğidir.Bu akımın öncülerinden olan Victor E.Frankl,bir arkadaşının kendisine yazdığı şu satırları çok anlamlı bulmaktadır:
"Geçip,giden gitmiştir;
Geçmiş olan gelecektir."
Yani henüz yaşanmadığı için geleceğimizi yok sayabiliriz;fakat "geçmişimiz" oradadır!
Kısa süre de olsa yaşadığımız/yaşanılan mutluluğu -ya da mutsuzluğu-kimse elimizden alamaz.Ve hayatımıza anlam katmada,bu gerçeğimiz çok önemli rol oynar.
Galiba "doğrusu" da şu olacaktır cümlenin:
"Çok şey değişir ama geçmişimiz asla!"
YORUMLAR
carmenmir'e...
"Ne kötü"nün "adresi ben olmadığımı biliyorum.Ancak tam aklıma gelmemekle birlikte,"gerçeği kabul etmek zordur" derler.Sanırım bu anlamda yazdınız.
yildizkayması'na...
Evet,dedikleriniz çok doğru şeyler."değişmeyen" geçmişe dair yorumların zamanla değişmesi hayatın bir başka yanıdır.
Burada biraz fikir jimnastiği yapmak istemiştim.
Görüşlerin varlığı da bunun kabul gördüğünü gösterdiği kanısındayım.
Teşekkürlerimle.
Gecmisimiz degismez belki fakat gecmisimizi nasil gördügümüz degisebilir, yani diyelim eskiden yasanmis bir olayi anlata anlata ezberledik, ve onun yorumunu taa eskiden gecmiste yapmistik bu kalicidir. Yine gecmisimiz degismez fakat bakisimiz degisebilir, ve bu oldugunda gecmisimize baska bir gözle bakabiliyoruz. Denemekte fayda var. Hangi ani en cok iz birakmis icimizde, hadi bakalim onu ezberlemis sözlerle anlatmak degil, farkli bir yorumla anlatmayi denemek o kadar güzel oluyorki.
Ama dediginiz gibi gecmis yine degismiyor.
Ben yazinizi okurken bunlar geldi aklima.
Saygilar