Biismihi Teala
Merhaba Bay Obama,
ABD’ye başkan seçilmen dünyada bir umut ve sevinç oluşturdu. Umarım bu beklentiye cevap vermek için çaba harcayacaksınız. Aslında bir anlamda halk seni dünya hakemliğine seçti. Bu fırsat lehine de aleyhine de olabilir. Bunu değerlendirmen lazım. Bunun için de İnsanların aklından, sıradan vatandaşın fikrinden yararlanman gerek. Uzmanlar kalıplaşmış bilgiler ve spekülasyonlarla varsayımlarla ortalığı karıştırmaktadırlar. Yaklaşık birmilyon insanı bir kenara bırakırsan geriye kalanı uzun açıklamalardan ve derin düşünmeden hoşlanmaz. Çok az şeyle mutlu olmasını bilir. Gelin kahir ekseriyetin oluşturduğu sesiz çoğunluğun Başkanı olun, Pentagon’un tutsağı olmayın; çünkü politikalarında kan ve göz yaşı var.
ABD’nin şimdiye kadar önemsediği;
1- Bilim ve Mühendislik alanı
2- Ekonomik dengeler dengesi
3- Amerikan vatandaşlığı kavramı.. vb. olumlu edinimlere sahip çıkmaya devam.
1- İstilacı zihniyet
2- Askeri metotlarla,zorbalıkla kendini kabul ettirme
3- Çifte standart uygulama izlenimini verme ve insan hayatı pahasına ambargolara HAYIR de.
Aşağıda insani bir yaklaşımla dikkat çekilen mevzuları nazara al dünya ve ahiret saadetini kazan. İnsan dünyaya bir kez geliyor!...
1- NATO ve BM kuruluş amacını kaybederek demode oldukları için işlevsiz hale gelmiş bulunuyorlar. Feshetme yollarını ara bul.
2- Uluslararası bir şura oluştur. Bu dünyaya gelen herkesin yaşam ve mutluluk hakkı vardır.
3- İsrail’in yayılma politikasına DUR de. İsrail’den dolayı ABD’ye yönlendiren beddualarını bertaraf etme anahtarı senin eline geçti.
4- Mescid-ül Aksa’yı Uluslararası bir site haline çevir. Her üç büyük ilahi din mensuplarının ibadetine ve ziyaretine açtır. (uluslararası istişare kararıyla)
5- İsrail-Filistin barışını sağlamak için katkıda bulun.
6- Arap-Fars-Türk üçgeninde Türkiye AB halkasını oluşturacak şekilde Avrupa Birliği tarzı bir birliğin oluşmasına öncelik yap. İnsanlık alemini bu silahlanma sevdasından kurtarmaya vesile ol.
7- Fakir dünya ülkelerini önemse, ziyaret et, yardım et, kendilerine yol göster.
8- Dünya üzerinde Militarizmin etkisinin azalması için politikalar üret.
9- İslami değerlere, hassas itikadi meselelere saygıda kusur etme. Hz.Muhammed ismini telaffuz edince aleyhisselam demeyi unutma. (İnanırsın inanmazsın o ayrı mesele ama dünya huzuru için bu şarttır.) Çünkü İslam aleminin tamamı Hz.İsa’ya hem inanıyor hem de onu önemsiyor.
10- Gorbaçov’un hoşgörülü ve yumuşak idari sürecini gözden geçir. Öncesi ve sonrası Sovyet Rusya’nın durumunu karşılaştır.
11- Kürt Sorunu, Türkiye ve İran’ı varması gereken asıl hedeflerinden alıkoyuyor, bu barışa katkıda bulun.
12-Dost şehirlerden birini de İstanbul’u seç kültüründen alacağın feyizle insanlığa olan katkınızın artacağına inanıyorum. Çünkü İstanbul bir kültür şehridir.
Bu ve benzeri konularda iyi niyetli çalışmalarını bekliyoruz. Kuran-ı Kerim’de Ehli Kitap için şu ifade kullanılıyor “ …onlardan bazıları tonlarca atın teslim edilebilecek kimselerdir” yani güvenilir insanlar olduğuna işaret ederek övgüye değer bulunmuş. Onlardan biri olabilmek ne güzel. Dünya ve ahrette başın dik olacak tarzda politikalar üretip uygulaman dileğiyle…
E.KAYA
YORUMLAR
Yüreğinize sağlık,mükemmel ve doğru tespitler,Sayın Obama tüm insanlık aleminin çektiği(bilhassa müslümanların)
kan,gözyaşı,açlık,huzursuzluk,dengesizlik,silahlanma, işkence,adam kayırma,manevi erezyon v.b.gibi sorunların temelden çözülmesi,insanlığın huzur ve mutluluğa ulaşması için bir şans olabilir ama adaletli bir şekilde değerlendirirse,yoksa çivisi çıkmış yaşlı dünya,içindekilerle beraber helâk olmak için gün sayıyor.olabilir.yazan ve düşünen yüreği kutluyorum,saygılarımla....