- 879 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Aleviler Ankara'da Tarih Yazdı
Selam Dostlar;
Dün (09.10.2008) Ankara Sihhiye Meydanı’nda Aleviler bir tarih yazdı.
Sihhiye’deki Eşit Yurtaşlık Hakkı talepli mitingi ile Ankara böyle bir kalabalık, çoşku ne gördü, ne de yaşadı.Böylesi büyük katılımlı, düzenli ve sonuna kadar miting alanında kalma sabrı gösterilmesi özel bir duruş ve özel bir arzu ve özel bir kimlikdi.
İşte bu kimlik Alevi kimliğidir, emekçi kimliğidir, eşit yurttaş kimliğidir...
Hedefini aşan bir katılımla kendini kanıtlayan bu miting Karanlıkla Beslenenlerin Yüregine Korku Serpti.
Bundan sonra demokrasi daha iyi işleyecek, alevi kesime haksızlık yapılamaıyacak, din devlet işine karışamıyacak...
Saygılarımla
İsmail Doğan
YORUMLAR
Türkiye'de bugüne kadar hangi Alevi, Cem Evi'ne gittiği için ordudan atıldı? Hangi Alevi, Alevi olduğu için memur olamadı? Subay olamadı? Siz, önce sizi kullanan uyanıkları tanıyın ve onların her provokasyonuna hemen balıklama atlamayın. Bir gün de çıkın Ergenekon aleyhine gösteri yapın. Ben Sünni'yim ve bir çok Alevi arkadaşım ve komşularım var. Önemli olan insanları olduğu gibi kabul edebilmektir. Saygılar sunuyorum.
sayın ismail doğan bey bu mitink ile alakalı bazı alevi büyükleri çeşitli açıklamalarda bulundu. mesela cem vakfı başkanı izzettin doğan bu mitingi düzenleyenler için aynen şunları söylüyor:'Tanrı'yı, Peygamber'i, Kur'an'ı tanımayan ve Aleviliği İslam dışı görenlerle bir olamayız.'
'Önce Aleviliği öğrensinler, sonra miting düzenlesinler." Daha ötesi de var. ' bu sözler ise ehl-i beyt vakfı başkanı fermani altun'a ait.
hasandede alevi bektaşi kültür derneği başkanı özdemir özdemir ise başka bir konuya dikkat çekiyor:
'Bunlar PKK ağırlıklı bir oluşum. Doğu'da şehirleri karıştıranlar şimdi Alevileri sokağa çekmek istiyor."
tabiki mitinge katılan herkesi bu açıklamalara katmak insafsızlık olur kanaatindeyim. yalnız mitinge bir çok alevi derneği ve vakfı iştirak etmez iken pkk ile yakınlığı biline bir partiden yoğun bir katılım olduğu gözlendi. bence bu tür yazılar yerine hacı bektaşi veli hazretlerinden veya pir sultab abdal'dan bir yazı koysanız gelin canlar bir olalım deseniz. hem üyeler gerçek aleviliği öğrenir hemde kardeşliğimiz artar. mesela bir tavsiye yakın zamanda hacı bektaşi veli hazretlerinin fatiha suresi tefsiri bulundu. ondan örnekler sunsanız bizde istifade ederdik. saygılar.
80 öncesi sol harekete can vermiş olan Alevileri özellikle 12 Eylül sonrası Sunnileşmesi için kollarını sıvayıp zorunlu din dersi adı altında yobaz cahillerin, bilim düşmanlarının, farklılıkları cehenmmenliksiniz diyerek tehdit eden, kana susamış faşistlerin ellerine terk edenlerin çığırtkanlığını yapanları kınıyorum.
Bu herkesin herşeyden önce insan olduğunu, ve insanca yaşama, fikrini ifade etme özgürlüğüne, vicdan özgürlüğüne sahip olduğunu unutan milliyetçi ve dincilere önerim Madımak'ın altında açılan kebap salonuna gidip afiyetle midelerini doldurmalarıdır. Size sadece bu yakışır.
Önce insan olun siz sonra Sünni ve Türk olabilirsiniz ancak. Önce insan olun. İnsana saygı duyun..
Keşke, eşit yurttaşlık hakkı isteyen her kesime aynı hassasiyetle yaklaşabilselerdi de, biz de tebrik etseydik bu dayanışmayı..
Diğer yandan PKK destekçiliği yazılan çizilen DTP nin destek ve ilgisini çeken bir oluşumun, ülke için hayırlar getireceğinden şüpheliyim biraz..
Dilerim yanılırız..
Ülke sömürgeleşmiş, her şey mezatta adeta, S.T.K'lar satın alınmış ve fonlanmış !..Her şey bitmiş, bir tek kalmış etnik,dinsel,mezhepsel demokra(t)si -ifade özgürlüğü-müz eksiğimiz öyle mi?
Sizi ve tüm bu frekansdan yayın yapanları(!) ibretle izliyorum.
Aydının feodaliteliği olsa gerek bu !..
Hadi bir araştırma yapın?
Buraya katılanların kaç tanesi ab ve abd fonlarından besleniyor, kaçı beslenmiyor !..
Siz demokrat/devrimcisiniz, ilericisiniz ve bir " alevi" siniz..
Emin misiniz?
Esenlikler dilerim.
Göktürkmen tarafından 11/10/2008 10:08:49 PM zamanında düzenlenmiştir.