- 709 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ Kİ ES GEÇMEDİN DÜŞES !
Bugün gazetelerde okuduğum bir haber dikkatimi çekti ve oldukça ürperdim ve insanlığımdan da utandım !
Haberde şöyle diyor;
Nimet Çubukçu’dan İngiliz düşesine sert tepki!
Bakan, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı zihinsel engelliler merkezlerine ilişkin haberlerle ilgili, ’SHÇEK’e bağlı kurumlarda yaşanan her türlü insan hakları ihlali, görevi kötüye kullanma ve kurumlarda kalan kişilere yönelik kötü mumaleler için gerekli idari soruşturmalar başlatıldığını’ bildirildi ..
Haberde ilginç olan diğer bir konu da Bakan’ın düşese kızıyor olması, diyor ki sayın bakan kısaca ’bunun için kurumlardan izinler alınmamıştır ve kasıt vardır ’..
Haberin içeriği ise Çocuk esirgeme kurumunda bulunanlara kötü muamele .. Bir çok çocuğun topluca aynı beşik içerisinde olmaları, bazılarını yataklara bez parçaları ile köpek gibi bağlamaları, bazılarının ellerini arkadan tıpkı bir mahkum gibi bağlamaları vs. vs. ...
Şimdi sormak lazım sayın bakana, o kurumlarda bu tür insanlık dışı olayların oluyor olması mı önemli yoksa bunu düşesin ya da bir gazetecinin ifade ediyor olması mı veyahut olan bir şeyin var olup olmama durumu mu ???
Eğer varsa böylesi insanlık dışı davranışlar sayın Nimet Çubukçu’nun olayı kimlerin çıkardığından çok olaya bir an önce el atması gerektiği olmalıdır !...
Bizler bu insanlık dışı görüntülerle ister AB yolunda olalım istersek olmayalım ama bir yol var ki o yolda olmadığımızın bir göstergesidir, o da insanlığa giden yoldur ! ...
Aslında sadece çekilen resimlere bakmak yeterlidir gibime geliyor !
Güldane Dal ( 20081103 )
YORUMLAR
Duyarlı yüreğinizi kutlarım Güldane Bende aynı bu konuyu bir şiirle dile getirmeye çalışmıştım. Onalr engelli veye deli olabilir ama insandır. Orada çalışan insanlar ehli olmalı o işin.
Ama ülkemizde her kurumda insanlar, feodal bağlarıyla işe konuluyorlar. ve o işi parası için yapıyor, o işin ağırlığını hesaplayamadan oraya giriyor ve her zaman olduğu gibi sorunlar ortada. Uğur dündarları, kameraları yasaklamakla böyle çirkinlikler daha çok artıyor. yarın en yakınımızın oralara düşmeyeceğini bilebiliyormuyuz. Her insan insanca yaşama hakkına sahiptir.
Çok güzeldi Yürekten tebrik eder, sevgiler saygılar sunarım.
Sevgili Güldane,
Bu sürekli kanayan yarayı aksettiren yazınız nedenyle sizi tebrik ederim.Yaşamın sadece bencil duyularımız olmadığını etrafımızda bizler normal yaşantılarımıza devam edermişçesine yaşarken dışarımızdan(ki insanın diğer bir insandan dışarılı olmamalı) birinin bu rezaleti dünya kamuoyuna taşıması o kişinin veya kişilerin evrensel düşüncelerle insanı değerlendirdiğini ve kaygılandığını gösterir.Bu çocuk yurlarındaki rezaletleri bizim gazetecilerimizde defalarca gündeme getirmelerine rağmen çoğunlukla ah ve vah ile gösterdiğimiz tepkileri bir insan olarak duyduğu acıyı dünya kamu oyuna taşıyanlara tepki değil takdir etmemiz gerekirken ulusallık gibi çağı geçmekte olan sistemleri korumak uğruna o işkenceleri yapanları kamu oyunda mahkum etmekte varken sadece insanca kaygılarla hareket edenleri suçlamak ne kadar doğrudur.Bu devamlı kanayan ve gerekli tepkilerimizi sürekli ve takipçi olarak yapmadıkçada kanayacak yaraya yüreklilikle parmak bastığınız için sizi içtenlikle tebrik ederim.Bizlere tepkisizlik kusrumuzu hatırlattınız.sevgilerimle.
Sevgili Güldane
Memurların maaşını söylemesi suçtur
Askerde bir kural vardır hangi amir seni dövdüyse
ona şikayet edeceksin onu
Bürakrasi de böyledir
Kol kırılır yen içinde kalır
Kültürümüzde de bu vardır
ne çok kötü alışkanlıklarımız var değilmi
Sahi kadından sorumlu bir bakan da mı var bizde
güleceğim çıktı
duyarlı kalemini kutlarım
sevgimle çok
Eğer varsa böylesi insanlık dışı davranışlar sayın Nimet Çubukçu’nun olayı kimlerin çıkardığından çok olaya bir an önce el atması gerektiği olmalıdır !...
Bizler bu insanlık dışı görüntülerle ister AB yolunda olalım istersek olmayalım ama bir yol var ki o yolda olmadığımızın bir göstergesidir, o da insanlığa giden yoldur ! ...
Aslında sadece çekilen resimlere bakmak yeterlidir gibime geliyor !
duyarlı yüreğinden
öperim
sevgili haval
...
sevgili can çok önemli bir konu:çocuklar ve yurtlarda kalan,daha doğrusu kalmak zorunda kalan çocuklar..çoğu insani konuda olduğu gibi bu konuda da duyarsızlıklar ve kühnelikler..
dediğin gibi her hangi bir yolda bulunmak için mi kendimize insani statüler biçeceğiz?..anlayamıyorum..her yönüyle çelişki..
bütün yollardan daha önemli ve yüce olan insanlık ylolu..bu basiretsizliklerle çok zor can,çok..sevgilerle..
Sevgili Güldane,
Toplumsal duyarlılığın için yürekten teşekkürler.Kısa da olsa yazın gazete makalesi kadar önemli ve bilgilendirici.Meydanlara çıkılıp söylenenlere bir kulak verelim , dönüp bu yana aynada kendi yüzümüzü görelim; ne yazık ki bizim insanlarımız daha hayvan bile olamamış muamelesidir bu yapılan...Saygılar sunarım 10 puan