ARDAHAN SANAT TEORİSİ (2)
ARDAHAN SANAT TEORİSİ
-ikinci bölüm-
Teorinin yazarı yalçıneryılmaz dır)
ARD-ART:Teorinin en önemli sunumu.
RENK ayrışımı sunumu:
Okulda:renk prizmasını anlatan bir öğrenci farkında olmadan bir sanat ekolünün
sunumunu yaptı.
Öğretmen sözel olarak;Rengin ışık,ışığın renk olduğunu anlattı.Beyaz rengi ise
parçaladığımızda 3 ana 3 ara renge ayrıldığını söyledi.Deney olanağımız olmadığından ’renk prizması’ deneyini yapamadıklarını söyledi öğretmen.Bir öğrenci izin alarak :
_ Arkadaşlar ! Kipriklerinizi kısarak Güneşe , ışık kaynağına bakın, kipriklerinizin ucunda rengin beyaz, ışığın ;sarı ,turuncu,kırmızı,mavi,yeşil,mor olarak parçalandığını göreceksiniz.
Öğretmen ve öğrenciler bunu dehşetle gözlediler.TEORİ DENEYDE DOĞRULAN
MIŞTI.Bu sunum du. Bu bir sanat ekolü idi aslında.
Bu şuydu;
Arabinin anlatmak istediği ’İzler teorisiydi’.
Mevlananın dediği ’ Ay’ın kendisine bakın’ Söylemiydi.
Marcel Duschamp ’ ın ’ sanatsız sanat’ ı idi.
John Cage’ in ve Joseph Beuys’un bireşimiydi.
Yani , Contemporary Art ’ ın aşılmasıydı.
..................................................
Bir başka öğrenci de izin alarak. Arkadaşlarını ve öğretmenini okul bahçesine çağırdı.Okul bahçesinde hortumdan suyu Güneş kaynağına doğru fışkırmağa başladı.Suyun
üstünde renklerin 6 taneside parlağa, görünmeğe başladı.
Bu öğrencide sunumunu , Ardahan sanatın bir sunumunu yapmıştı.
Contemporary art bir sunum yapar,fakat. Bu sunum da içeriği kavramsal olarak kullanmaz. İmgesel olarak sunar. Alımlayanda imgesel olarak alımlar. Ardahan-sanat ise
sanat tarihinde ilk defa imgesiz bir sunum yapmıştır.Alımlayanda kavramsal olarak alımlayacaktır.
-ikinci bölümün sonu-
Yalçıner Yılmaz resim öğretmeni darıca i.ö.o. darıca kocaeli.
noter onaylı çalışmadır.