tablo....
Duvarda asılı duran tabloyu oluşturan renklerin, tarihin gerisinde yaşamış olan hayatları ve ressamın hayal dünyasında var olan hayallerin yansıması olduğunu biliriz. Bizim ilgimizi çeken ise tabloda bir insana ait hayallerin renklerle nasıl buluştuğunu görme duygusu olur. Ruhumuza dinginlik vermesinin yanı sıra bir başka insanın hayal dünyasına şahit olmak ve o hayal dünyasında nelerin var olduğunu bilmek sanki içimizde var olan bir dünyayı dizginliyor.
Ressamlar hayalleri, düşünceleri, kararları, sevgileri, üzüntüleri renklerle anlatır.
İnsana ait olan bütün duyguları, bir tablo içinde renklerle görebilmek ve gördüğümüz resmin duygularımıza hitap etmesindeki düşündürücü güzellikleri izlemek, o tablonun sahibi olan ressamın bir kaç sözünü duymak, bir tablonun dile gelmiş hali olarak görürüm.
Ressam, bildiklerinin yanı sıra hayal etmiş olduğu düşüncelerini tablo ile anlatır, kendi hayal dünyasına başka insanların girmesini, başka ellerin yapmış olduğu tabloyu işaret ederek mükemmel demesini, başka insanların tabloda kendini bulduklarını bildiklerinde ise yüzlerini çocuksu sevinç kapsar, başka hayatları hayalleri ve renkleri ile mutlu ettikleri için kendileri de mutlu olurlar.
Renkli dünyanın insanları ressamlar, mutluluğun renklerde saklı olduklarını ne zaman keşfetmiş olduklarını bilmiyorum, fakat bir tabloya bakarken renklerin güzellikleri içinde kendini kaybeden insanların ne zaman kendilerini anlattıklarının farkına vardıklarını dinlemek isterdim.
İsterdim ki, renkler ve ressamlar bizi anlatırken, biz, ressamın tablo ile anlatmaya çalıştığı hayal dünyasında gezelim, elimizde bulunan gerçeklerin mutlu olmak için az olmasının sebebini bir tablo içinde eritelim, ressamın hayal dünyasında mutluluğun keşfine çıkalım.
Varlıklarından sıkılmadığım dostlarım var, hiç biri bana rahatsızlık vermiyor ve hepsi duvar köşelerinde benimle yaşama devam ediyorlar. Tarihin gerisinde kalan yüzler odama yansıyor, sözleri kitap arasında, yüzleri ise bir tablo içinde yaşama akıyor. Geçmişi bir tablo içinde seyrediyorum. El uzatıp tutunacak gibi bakıyorlar, yaşadıkları dönemleri anlamam gerektiğini söylüyorlar, onları hissetmemi istiyorlar ve tablo içinde renklerin sırrına eriyorlar.
Renklerin farklı hayatları bir tablo içinde anlatmasının mutluluğunu yaşıyorum.
Hayatları, fikirleri, düşünceleri, hayalleri, mutlulukları ve üzüntüleri çizen ressamın
renklerle neler konuştuğunu merak ettiğim an, tabloların anlatmak istediklerinin neler olduğunu anlamam gerekliliğinin farkına varıyorum, sevdiğim güzel insanın sözü aklıma geliyor.
Hayat bir tablodur, her renk ayrı bir güzellik verir, ayrı düşünceler gibi…
Ayrı düşüncelerin bir tablo içinde farklı renklerle hayatı tamamladıklarını öğreniyorum….
......
YORUMLAR
Genel olarak sizi okuyorum ve bazen şaşırtıyorsunuz beni, yazılarınızda iki konuyu birden işlemeniz bir yana bir de anlatmak istediğinizi kırıp dökmeden anlatıyorsunuz.
Deneme yazılarında hiçte hafife alınacak kalem değilsiniz. Şiirleriniz için aynı şeyi söyleyemem ama yazılarınız konusunda kesinlikle eminim güzel yazıyorsunuz.
sağlıcakla kal dost.
bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine.
Tablo ; dünyamız...
Ressam ; yüce yaradanımız...
Renkler ; sen, ben, o, hepimiz ( türk, kürt, laz, çerkez ve daha nice dünya ırkları)...
bayıldım bu yazıya ve senin yaşadığın büyük farkındalığa...
ilahi bütünlüğü görmeye başlayan gönül gözüne sağlık...
kendine kattığın anlamın sevincini yansıtan bir yazı olmuş...
10 puanımı veriyorum ve kutluyorum...
+10 puanı da kendine kattığın değer için gönlümden sevinç çığlıklarıyla dalga dalga sana uçuruyorum...