imkansızlık mefhumunda kadının yeri
İMKANSIZ KADIN MOTİFİ
Güzel bir kadın, Türk esatirinden, Tanrıya yaratma ilhamını veren,sudan, nurdan bir kadın, belinde ince ceylan postu. Saçları sevda renginde esved mi esved... sümbülümsü, ölüm kancası gibi, avını bekleyen berkut gibi, kimbilir ne ciğerler kanatmıştır, ilk değil son da olmayacak... nigar bir kadın, resim gibi güzel bir kadın, rüya gibi, düş gibi, hayal gibi güzel bir kadın. Teni dağ yamaçlarında yükselen ışıklar kadar gözalıcı ve orkideler kadar beyaz... Yanakları şeftali pembesi, gül kırmızısı, lale motifli, hun renkli, şarap kızılı... Dudaklarında ab-ı hayat ırmağı... Gamzeleri kılıç, zülal-i tig, kirpikleri ok, kirpikleri peykan mı peykan... Uçuşan kelebekler kadar özgür gülümseyişi, boyu serv-i hıraman, bir salınır ki sahn-ı çemende, kıskanır onu cümle servi. Onu taklit eden, ağlayan bir ebabil renği... Ve gözlerinde hat-ı gubari desenleri, gözleri doğuştan sürmeli, gözbebekleri siyahın güneşi... Kaşları evvelden ahire, batından zahire kadar uzanan bir fuzün-ter yay,aşıklarının meftun olduğu yedi felekli hilal...
Güzel bir kadın, Türk esatirinden, Tanrıya yaratma ilhamını veren,sudan, nurdan bir kadın, belinde ince ceylan postu. Parmakları rikkat yalınlığında, hurma lifi inceliğinde ve dokunmayı arzulamak kadar elzem... Ebkem dilleri, sadece temaşa eyleyen, milyarlarca şua öteden gözleri mermer delen, sadece sevilen, sevmeyi bilmeyen, mecnunlarını inlerde gizleyen, handesini pinhan eyleyen... Dişleri: Ebyaz diyeni hicab ettiren, en bilinmeyen, en sırlı, en ketum okyanusların siyah derinliklerinde dür-dane misali parlak, safvet ve kimsenin göremediği şeyler. Gamzesi ölümden beter,çelikten,kabzası yakuttan hançer. Dilleri, canı candan, teni tendeneden eder. Bilenler bilir anı, bilmeyenler arar durur, lale-zarda kendini kavurur, vuslatını seher vaktinde toprak kokulu yellerle savurur, vurulur, kan kaybeder, yok olur, varlığı hiçliğe gark olur...
M.G...
YORUMLAR
herşeyden önce bu kelime dağarcığı günümüze ait olmayan...ve ustaca kullanılışı...bu tasvir...yazıya inen bu endam...bu naz... bu işve...günümüzdeki bir kalemden çıkması daha bir anlamlı kılmakta yazıyı...bu arada okuma gücü de gündeme oturmakta kalemin...
kalemi kutluyorum...daim olsun...
sevgilerimle...
viki650 tarafından 1/6/2009 4:30:17 PM zamanında düzenlenmiştir.