- 892 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ELVEDANIN KARAYA VURMUŞLUĞU
ELVEDANIN KARAYA VURMUŞLUĞU
RUKİYEM
Sen rukiyem / Anormal sevgilerin apalak memelisi / Ve arabesk konuşmuşluğu değildin hiçbir zaman puştluğun / Sen rukiyem / Arızalı günlerde / Acınmışlığa armağan edilen / Aritmik şarkıların söylenmişliği de değilsin / Ayrılığa dair… / Sen arsız zamanların ardışık elvedalarından birisin! / Hatırlar mısın? / Kaç kez suçüstü yakaladı aşk bizi? / Rukiyem başımız sağ olsun / Hatıralar vefat etti.
Gecelerim fakirdi yıldızdan yana / Aslında yıldızlar sen giderken düştü suya / Tam iki mevsim bekledim elveda durağında / Rukiyem iki gözün yeterdi şiiri kullanışlı yapmaya! / Şimdi melankoli ezberlemekteyim / İkindi sağanaklarıyla yıkanmış, / Kısa devreli hüzünleri çekmekteyim. / Unutulanları hatırlamaktayım şimdi. / Başımız sağ olsun / Aşkımız vefat etti.
Rukiyem beleş bir gecede / Benzi solmuş yıldız çiçeklerini / Berduş gecelerde sokakları yıkadığım / O bereketli hayalinin teşbihi ile suladım. / Ve şimdi onlar / Serabının teşbihiyle bile / Birer olgun meme kokusu.
Sen yoktun / Sensizliği / Bir demet yalnızlığı / Ve çaresiz parıltıyı / Bergüzar bıraktı ıssız sesler bana / Rukiyem sen yoksun / Yalnızlığım ıssız / Sözlerim mat / İsyanım çıplak / Ve çaresizliğim sıkıcı. / Yağmur yolculuklarında sis ve duman / Ve buğu rengine bürünmüş / Gökyüzünün camından dışarıya / Azat ettiğim puslu şarkıları söylemekteyim yine / Çünkü bir ayrılık daha / Yol alıyor yamalı dört teker üstünde. / Asgari sevgileri asık kalplerde yaşadım / Ve sana layık asaletli cümleleri yazdım şiirime / Emin ol! / Ve misafir ol yatağıma, / En artistik parlayan yıldızları topladım sana. / Çöker üstüme rukiyem! / Yabancı iklimlerin mevsimleri / Alarmlar çınlar teninde / Titretir en şizofrenik etimi. / Seninle soluduğumuz gecelerde / Yıldızlar daha çoktur / Ve gökyüzü daha geniştir bedenin gibi! / Rukiyem başımız sağ olsun / Yalanlar geberdi.
Sen gidersin bir gün / Tüm gidenler gibi gidersin / Enkaza bırakırsın beni / Ne renge boyanmıştır bilir misin? / Veda zamanlarının tragedyatik resmi! / Rukiyem bak / Dudağımdaki ıslık kullanışlı yapıyor yalnızlığı / Bak unutulan gözlerin saklıyor tehlikeli bakışımı / Sen yabancı bakışlara teslim etme masumluğunu / Sakın utangaçlığını sildirme soğuk mevsimlere / Gel bul beni sar beğendiğin gömleğimi / Gel bul beni geceme ay yazıl! / Yıldı yazıl kaymayan / Gel bul şu haini! / Kalın dumanını aradığım tütünün / İsyancıl bir dili vardır sayfalarda / Ve şiirlerimin hayat direnen mısralarında / Sensiz gecelere küs uykular. / Rukiyem başımız sağ olsun / Vurgun yedik gecelerden.
Şiirsiz bir gecesi yalnızlığın / Nasıl berbat bir sıkıntıya dönüşüyorsa / İşte öyle bir sıkıntıdayım şimdi / Şiir mısralarında. / Sen gittiğinden beri bihaller oldu bana! / Rukiyem / Ben mevsimlerin en zaliminde / Ayların en sarısında doğmuşum / Ve dünlerimde hep yarınlar sormuşum. / Tam sekiz yıldız kayması geçti aradan / Gözlerim hep seni aradı / Dudaklarım aradı / Tenim de. / Şiirlere sordum / Görmedik dediler / Duymadık dediler hiçbir duygulu şarkıda / Zihnim dondu inan seni gördüğüm anda… / Unutma hatırla! / Meyvesini sayıklayan bir ağaçtım ben / Uzak dağlarda…
Söyle rukiyem! / Hangi uçurumlara ihbar ettin sevgimi? / Söyle! / Hangi adın yanına yazıyorsun şimdi ismini? / Hatırlar mısın? / Etlerimiz bir gözyaşı kalınlığı kadar yakınken / Dokunamadık birbirimize / Ve farkında mısın? / Hep o utancı kaldı tenimizin içimizde. / Rukiyem zifiri gözlüm / Deniz kokulu mavi hüznüm / Toprağa gömülen adım / Günahlarına hainlik yapmışlığım / Suda çözünen yalanım. / Ağzındaki sevgi sözcüklerini ağzıma dökerken / Yine senin tenin tenime sinen koku!
Bir korsan şiirindeyim şu an / Geceyi terledim / Ve yıldızları akıttım alnımdan / Şiire kışı yazdım ve üşüdüm / Unutma beyazlar çıkarılır kardan. / Buzu çözülmüş bir inattır sevdan / Etine bak! / Üç boyutlu bak! / Ayla sevişmiş gibi parlar sahtiyan! / Sen acının solgun fotoğrafısın / Sen süzülmüş çeşidisin hüznün / Rukiyem zifiri gözlüm / Kısık bakışlım / Ve sokulgan sessizliğim / Usul bir sevgi rengindeydi gözlerindeki çeşit! / Bilirim! / Daha bir yakındır ismin şimdi dudağımda / Sevdanın bir başka tadı vardır on yedi yaşında / Bilirim… / Hayalinin sağanağıyla sulanan hüznün / Kiracı olur ikindi gölgelerinde serinleyen sessizliğe / Ve kadife bakışlarında / Her an düşecek bir gözyaşın vardır bilirim!
Ben umutlarımı bukalemun yüzlerde yitirdim / Emer sönmüş mumun göğsünü karanlık tenin / Minyatür sevgilerde bedenimle sevişirken ruhu / Olgun sözcüklerle yapıyordu temelini şiirin. / Yatağım kurak / Ve adımların meçhule karşı çok samimi / Rukiyem başımız sağ olsun / Kalemim vefat etti.
Sen söyle! / Gökyüzünde yalnızlığına yenilip / Kayıp giden kaç tane yıldız vardır? / Bilir misin? / … / sen ey yasak günlerin / kemancıl duygularını akıtan içimdeki nehir! / Sen ey tüm acılarımı doğuran lanetli ruhum! / Sen ey kafiyeleri rakam olan denklem şiir! / Ve sen! / Ve sen rukiye! / Gözün aydın olsun sana!
Elveda!