- 651 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DIŞ SİYASETTE PASİFLEŞEN TÜRKİYE
Türkiye her geçen gün dış siyasette biraz daha pasifleşiyor.Başımıza seçtiklerimiz gelişimin sadece iç siyasette başarılı olmaktan geçtiğini zannediyor.Diyorlar ki Türkiye ekonomisi hızla gelişiyor,ekonomi büyüyor,GSMH zirve yapıp rekorlar kırıyor...Hepsi doğru;ancak aklı başında olan vatansever insanlarımıza şunu sormak istiyorum:
İMKB’deki hisselerde yabancı hakimiyeti varken,yapılan yatırımların çoğunluğunu yabancılar yaparken,AB kapısında sürünürken -tabiri caizse AB olmazsa çökeriz diyen- böyle bir yönetim başımızdayken bu gelişimin hangi TC vatandaşına faydası olduğunu sormadan edemeyeceğim.
Daha önce sözde soykırımla ilgili yazımda da bahsetmiştim:Şu an 22 ülke sözde soykırımı tanıyor.Bunda dış siyasetteki pasifliğin etkisi 1. dereceden.
Daha dün Türkiye’ye Saddam’ın caniliğinden sığınan Barzani bugün Türkiye’ye erkeklik taslıyor.
Türkiye’den çekinip konuşamayan,sadece Avrupa Birliği’ni koz kullanan Rum Kesimi bugün Akdeniz’de petrol aramaya kalkıyor ve Mısır’a da "... siz bağımsız bir ülkesiniz.Türkiye size karışamaz" deme cesaretini gösteriyor.Daha 1877’den önce adada yok denecek kadar az olan Rumlar bugün adanın tümüne sahipmiş gibi davranıyor.Doğrusu Rumlar 1960’tan beri adanın tüm sahibi gibi davranıyordu da bu kadar cesur değillerdi.
Dış siyasetlerinde Türkiye düşmanlığı yapan ülkeler Türkiye’ye sözde soykırımı kabul ettirmeye çalışırken bununlada yetinmeyip Türk-Kürt ayrımı yaparak ülkemizi bölmeye çalışıyor,PKK’yı besliyor,son yapılan suikastler ve cinayetlerle bizi yıldırmaya çalışıyor,bizi dünya nezdinde barbar,cani bir millet olarak göstermeye çalışıyorlar.Ama başımızdaki yöneticilerimiz de adeta bile bile onların bu gayriahlaki siyasetlerine göz yumuyor.Göz yummak zorunda;çünkü bu ülke de ABD desteği olmadan ne başbakan olunur ne de cumhurbaşkanı.Milletten aldıkları maaşla millet menfaatlerine zarar verenlere YAZIKLAR OLSUN!!!
Son yapılan suikastlerin(Rahip Santoro ve Hrant Dink suikastleri) ve cinayetlerin(Zirve Dergisi cinayetleri) her ne hikmetse canilerini çabuk yakalanması sizce de dikkat çekici değil mi?Yıllar önce nice gazeteciler öldürüldü ama hiçbirinin katilleri bu kadar çabuk bulunamadı.Yine ilginçtir ki son olaylarda ölenler Hıristiyan ya da misyoner!!!Son bir not daha: Santoro suikasti dışındaki iki olayda da protestolar hemen aynı gün ölümlerden 1-2 saat sonra gerçekleşiyor.Kimisi "Hepimiz Ermeniyiz,hepimiz Hrant’ız" yazarken kimisi de "Hepimiz Hıristiyanız" ve ne alakadır anlayamadım "FAŞİZME KARŞI OMUZ OMUZA" yazıyor.Bana göre bunların ardında kesinlikle dış güçler yatıyor ve bizi böyle içten parçalamak istiyorlar.Yöneticilerimizde terörü kınamakla,olayları kınamakla yetiniyorlar.HAYIR!!!Bu pasifliktir,bu korkaklıktır!!!Böyle olaylara artık dur denmesi gerekir.
60’larda ülkemize giren sol-sağ kavramlarının Türkiye’de tükendiğini gören dış kuvvetler şimdi de bizi bu siyasetle bölmeye çalışıyor,bizim siyasetçilerimiz de buna adeta göz yumuyorlar.Bu oyunlara halkımızın düşmemesini Allah’tan temenni ediyorum.
Siyasetçilerimize dış siyasette daha doğru işlerle uğraşmalarını yani gerçek siyasetçi olmalarını daha doğrusu devlet adamı olmalarını Allah’tan niyaz ediyorum...
NOT:Bunu başımızda bulunanlara hakaret olarak yazmadım.Dış siyasette ki pasif Türkiye’ye çare bulmaları için yazdım.Partici anlayışa da karşı olduğumu ilave edeyim ki bence kimse de partici olmamalı.