B.M. Birleşmiş M/illetler
B.M. uyardı. Somali’de açlığın zilleri çalıyor. Somali’de açlık uyarısı.
Sen merak etme B.M. biz o zilleri kulaklarımızda yıllardır duyuyoruz.
Hatta o zilleri kulaklarımıza küpe yapıp taktık, her zaman duyalım diye....
Sizler yardım adı altında toplanan yeşili bol Amerikan dolarlarınızı tomar tomar, palet palet Merkez Bankalarınızın tozlu isli ve kan kokan depolarına tıkarken.
Bir avuç dolusu gönüllü ve hümanist insan Somali’ye ölüm pahasına savaşmaya gidiyor kapitalizm ve militarizmle.
Sözlerimi yutmamı yeni yetme bir yazar olmamın vermiş olduğu heyecana bağlayın lütfen.
Kimbilir tele-kulaklarınız belki beni de duyuyordur, belki salık verirsiniz söyleyeceklerime.
Elbet benim ülkemde de açlık, açıklık ve sefalet kol geziyor.
İktidar ve muhalefet el ele vermiş, sen ben oyununu oynuyor ülkelerinde olup bitene bakmadan...
Ara söz;
B.M. - Açılımı; Birleşmiş Milletler... Ya da benim deyimimle Birleşememiş M/illetler.
Kendimi bildim bileli adını duyarım fakat icraatları hakkında kağıt üzerindeki söylediklerinden başkasını göremedim.
Hoş görmemize zaten imkan yok ancak okuyabiliriz.
Aynı B.M. yıllardır yardım, açlık, sefalet deyip oradan buradan tomar tomar Amerikan dolarlarını toplamıyor mu?
Peki bu yeşili bol Amerikan dolarları nereye gidiyor, nerede kayboluyor, hangi zenginin midesini iniyor açlıktan açıklıktan insanlar ölürken.....
Aynı B.M. değilmiydi; Bosna’da, Somali’de, Afrika’da, Darfur’da ve ismini daha sayamayacağım onca ülkede acıya, eziyete, gözyaşına sebep olan.
Sebep olduğu yetmemiş gibi yardım kisvesi altında bu ülkelere girip öyle ya da böyle Misyonerlik faaliyetlerini devam ettiren.
Aynı B.M. değilmiydi, orada burada silahlarını tüccarlara kaptıran, satan. İlaçları ihtiyacı olanlara değilde ilaç tüccarlarına ucuza satan...
Aynı B.M. değilmiydi?
* Bosna Hersek’te bir avuç insanı ellerinden silahları toplayıp, elleri silahlı Sırp askerlerine bırakan...
Lütfen bana itiraf edin suçlarınızı.
Ancak yazmak yetmeyecektir, hatta dünya üzerindeki hiçbir kağıt kabül etmeyecektir yaptıklarınızı, işlediğiniz günahları, almayacaktır tertemiz beyaz sayfalarına.....
Bu suça öyle ya da böyle, dolaylı ya da dolaysız yoldan yardım yataklık eden tüm ülkeleri ve insanları kınıyorum.
Adına yakışmayacak işlere bulaşan, acizliği her defasında ortaya çıkan, Amerikan güdümünde kalmış bir B.M. kim ister ki...
Bunu isteyecekler bellidir...
Petrolden, yeraltı zenginliklerinden, insanların üzerinden ucuz kazanç elde edecek büyük patronlar, dünyanın sahipleri, iştahı kabaran küresel tüccarlar. Silah satıcıları, ilaç firmaları ve bir avuc V.İ.P. insan.....
Ben bir insan olarak bu kurumdan ve bu kuruma destek verenlerden utanırken, bizzat bu kurumun içinde olanlar ve bu kuruma destek verenler ilelebet bir uyku içinde kalacaklardır.
Çıkarlar uğruna derin bir uyku.....
Gökay Birkan SUCAKLI ’ Alen
-----------------------
* 11 Temmuz 1995’te Srebrenica’ya giren Sırp askeri kuvvetleri, Srebrenica’yı Hollanda’lı Birleşmiş Milletler barış gücü komutanından devralarak, ilan edilen güvenli bölgede katliam yapmıştır. Tahmini ölü sayısı 8.000 olarak bilinmektedir. Sayısız kadına ve çocuğa tecavüz edilmiş, taş üstünde taş bırakılmamıştır. Avrupa’nın II. Dünya savaşından bu yana gördüğü, görmüş olacağı en büyük kıyım/soykırım yaşanmıştır. İnsalık tarihine acı ve silinmez harflerle işlenmiştir bu ayıp.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.