- 1083 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ben bir karga öptüm...
Herhangi bir yaz günüydü. İşime gitmek ve işimde yapılacakları yapmak ve de aldığım maaşı hak etmem gerekiyordu. O gün yine İş yerimin kapısından bu düşüncelerle girdim ve her günkü rutin kahvaltımı etmek için devasa çam ağaçlarının arasındaki çay içilen bölüme doğru yürümeye başladım. En az 100 yıllık çam ağaçlarının arasındaki bu yer, bizim nefes almamızı sağlayan ve sabahın mahmurluğunu da üzerimizden atmamıza yarayan bir kafedir. Ayrıca hoş sohbetlerin de olduğu ve birçok fikir veya duygunun da paylaşıldığı bu yer gerçekten de çok güzeldir. O sabah Oraya doğru sağa sola günaydın diyerek yürürken ve de gülümseyerek iş arkadaşlarıma ,ağaçların altında dolaşan ya da uçan kargaların daha önce duyduğum karga seslerinden daha fazla ses çıkardığını duydum.Sadece bu canhıraş sesler değil aynı zamanda üç beş yetişkin karganın biraz ilerimdeki yeşilliğe doğru sert hamlelerle uçtuğunu da gözlemleyince iyice dikkat kesildim.Tam önümdeki çimenlik bölgedeki yavru kargayı görünce olayı daha iyi anladım.Yavru karganın bir kanadı tuhaf bir şekilde aşağıya doğru düşmüştü.Zavallı yavru uçmaya çalışıyor ve tek kanadıyla havaya doğru hamleler yapıyor ama havalanamıyordu.Kırık bir kanadı olma ihtimali çok fazlaydı.Gördüğüme çok üzülerek çay bahçesine doğru yürüdüm.Çayımı gevreğimi ve de peynirimi de alıp kargaları gözlemleyeceğim bir yere oturdum.Benim gördüğümü diğerleri de görmüştü tabi ki.Bazıları üzülerek bakıyor ,kimi de etrafta gezen leo adlı kediye gülerek seslenip ‘’gel leo ,yemek hazır’’ deyip duruyordu ki benden oldukça ağır sözler işittiler bu yüzden ..şükür ki iş yeri kedimiz bir yavru kargaya tenezzül etmeyecek kadar besiliydi.Yan masadakilerden de parlak fikirler gelmeye başlayınca iyice sinirlendim.Kimi vuralım diyor ,kimi de e bırakın zaten o açlıktan ölür diyordu.Bir iki kişi ise veteriner sözü etmeye başlayınca içim ümitle doldu.Dedim ki kendi kendime ..eh normal insanlar da var şükür.İş yerimde görevli olan bekçiyle konuştum büroma gitmeden önce ..dedim Nuri bey size zahmet ,bir kaba su koyun birazda artık ekmek ve simit parçası ..sonrasını düşünürüz..sağ olsun o da hayvan sever biri olarak dediğimi yapmış.Ben de her sabah işe geldiğimde yavru kargayı gözlemlemeye devam ettim.İlginçtir ki anne ya da baba ya da diğer akraba kargalar sanırım sırayla gelip kargayı besliyorlardı ve ayrıca yavrunun yanına yaklaşmaya çalışanları üstlerine pike yaparak korkutuyorlardı.Bu bir süre daha böyle devam etti.Ben sabah, öğle, akşam olmak üzere elimde ekmek parçaları ve de su kapları ağaçların altında yavruya bakmaya çalıştım ama hiçbir şekilde yavru kendi kendine iyileşemeyecek galiba dediğimde artık bir şeyler yapmanın zamanı geldi dedim.Çok sevdiğim bir arkadaşıma ki kendisi bir grup işçinin başıdır rica ettim..dedim lütfen söyle arkadaşlara da kargalar gözlerini oymadan dikkatli bir şekilde yavruyu yakalasınlar ve ben veteriner arkadaşımı çağırayım ve de bir şeyler yapılsın..sağ olsun en az 10 kişi ile yavruyu yakalamışlar ve bana haber verdiler.Veteriner arkadaşım da geldi ve biz yavruyu zapt ederken ,o muayene etti.Ve iyi haber...kırık yoktu ama incinme vardı.Eğer sararsak bandajla ve dar bir yerde bir süre tutar ve hareketlerini kısıtlarsak kendi kendine 5 10 gün içinde iyileşir ve uçar dedi.Nasıl da sevindik o 9 10 küsur kişi…veee ..ben yavrunun vücudunu tuttum ,bir diğeri de gagasını ve düşük kanadını vücuduna bandajladık..üstü açık derin bir kutuya kondu yavrumuz..internetten araştırıp yiyebileceği şeyleri de bulup kutusuna koyduk.ve ben bandajlama sırasında neme lazım deyip gagasından azcık uzakta kalaraktan ,bu siyah boncuk gözlü ,kadife tüylü şirin yavruyu bir güzel öptüm….yaniii ben bir karga öptüm.:))…bir süre kutuda bakılan yavrumuz iki kaçma denemesine bulunmuş ama her seferinde yine 10 kişilik ekip tarafından yakalanıp kutuya konmuş.Ben ve diğerleri her gün gidip baktık, besledik ya da beslenmesini sağladık.Kurtaran ekip canla başla çalıştı ve de yavrumuzu sahiplendi ve de çay bahçemizin sohbet konusu oldu yavrumuz.Ama daha ona isim bile koyamadan bir gün iyileşip ,uçmuş gitmiş mavi göklere ,özgürce...bir sabah işime geldiğimde kapıdaki görevli arkadaşımız ‘uçtu yavrumuz..gözümüz aydın ..teşekkürler ‘dedi.dedim hep birlikte yaptık bu operasyonu.Mutluyuz.Ben teşekkür ederim.Gözüm halen uçan ya da çimde gezen kargalarda ..acaba diyorum acaba benim öptüğüm yavru bunlardan biri mi?