- 4890 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ KALPLİ İLE KÖTÜ KALPLİ İNSAN
Bir zamanlar iki türlü insan varmış. Bunlardan birisi Allah’ı tanıyan ve Allah’tan korkusu olan, Alllah’ın varlığını bilen her şeyin yaratıcısı ve tüm güzelliklerin yaratıcı olan Allah’a inanır. Bir diğer insan ise Allah’ın varlığına ve birliğine inanmayan, kötü kalpli, kötümser, Allah’ın yarattığı tüm bu güzelliklerinin yaratıcısı olmadığına inanan bir karaktere sahiptir.
Allah’ın varlığına ve birliğine inan insan, hiç kimsenin hakkını yemeyen, kul hakkına sahip çıkan ve kul hakkını yiyen kişiye dersini vermesini bilen özelliğe sahiptir. İyi kalpli yardımsever, iyi niyetli ve bu özellikleriyle her toplumda saygınlığı artan ve saygıyla karşılanan bu insan her toplumda sevilir ve sayılır kişiliğe kavuşmanın sevincini yaşar.
Kötü kalpli insan ise bencil, kendi çıkarına düşkün, hak yiyen haksızlık yapan bir kişidir.
Böyle yapmaları yüzünden bir toplumda saygınlığı artmayan, sevgiyle karşılanmayan ve her zaman sevgisizlikle karşılanır. Böyle olmalara da üzülen kötü kalpli insan bu olanlardan hoşlanmamaya başlar. Bunu gören iyi kalpli, hak sever insan buna dert odağı olur sıkıntılarını dinler. Ve bu olanların hepsini anlatan insana yardım eder kendisini iyi yollara sevk eder bunu gören insan iyi niyetli insanın dediklerini yapar ve mutlu, huzurlu gönül ferrahlığıyla yaşamına devam eder.
Bunun karşılığında ise iyi niyetli insana her zaman minettar borçludur kendisini
iyi yola, güzel yola ve mutlu edeceği yola çevirdiğinden dolayı.
NOT: Dersarası bir molada okumuş olduğum ve bazı yerlerinde kendi duygularımı paylaşmış olduğum bir paylaşım. Saygılarımla.
RQMANTİK63
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.