Türkiye; Atatürk’ü Allah’a, geri kalan her şeyi Atatürk’e borçlusun...!!
“Olmaz” dedi genç kız “O-la-mazzz!!!” nefretle ve acıyarak baktı karşısındaki gruba. “Bu nasıl bir düşünce, bu nasıl tavır? Ekmeğini yediğiniz, suyunu içtiğiniz üzerinde yaşadığınız topraklara böyle mi ödeyeceksiniz borcunuzu? Kuralları var bu ülkeni? Siz böyle yeniden eski hallerine getiresiniz diye mi canla başla savaşıldı, kanlar döküldü? Sizin için mi hasta adamı yeniden, yeniden ayağa kaldırdı M.Kemal? Çalıştı çabaladı sömürge olmaktan, birilerine bağımlı yaşamaktan kurtardı bizi. Siz böyle yapasınız diye mi özgürlük, milliyetçilik, halkçılık, demokrasi, cumhuriyet gibi kavramların savaşı verildi. Sayesinde sömürge olmadan yaşamaktasınız. Sayesinde insan hakları, kadın erkek eşitliği, kadınlara seçme seçilme hakkı, kadının sosyal yaşamda yeri toplumda saygınlığı var. Sayesinde Cumhuriyetimiz var. Sayesinde modern okullarımız var. Onun sayesinde bağımsız, sayesinde egemeniz. Onun sayesinde batılılara “aman” dedirttiğimiz zaferlerimiz var.
Tüm bunların karşılığında, üstelik yine sadece halkın huzuru, eşitliği için konulmuş birkaç kural var sadece. Bu kuralların size ne zararı var? İbadetinizi evinizde yapın. Dini simgelerinizi resmi ortamlara taşımayın. Ülkeyi bölmeye ne hakkınız var? Siyasal bir oyuna alet olduğunuzun farkında bile olmayacak kadar körsünüz anlaşılan. Ama unutmayın Atatürk bize bu ülkeyi başladığımız yere getirelim diye mi emanet etti? Rica ederim bu günlerinizi ona borçlu olduğunuzu unutmayın! Biraz vefa bilin…!!!”
Bunun üzerine kızın üzerlerine kin kustuğu gruptan bir genç tebessüm ederek “ Evet” dedi “ne kadar vefa bilmez bu insan evladı!”
Çocuğun bu sözlerinden güç alan kız gülümsedi. Yüzüne zafer mutluluğu hakimdi. Daha 15 dk öncesinde karşı safta yer alanlardan birisi sonunda gerçeği görmüş hak vermişti kendisine. Gururla gülümserken ne kadar etkili konuştuğunu düşünmeden edemedi. “Tabii” dedi “Allaha borçlu olduklarımızda var elbet. Mesela Atatürk. Bu ülke Atatürk’ü Allah’a, geri kalan her şeyi Atatürk’e borçlu…!!!”
Genç yeniden gülümsedi. Sözlerini bitirmemişti henüz. “Kıymet bilmez işte bu insan evladı. Birileri sırf senin iyiliğin için çalışsın çabalasın, senin iyiliğin için sayısız şey yapsın ve yine senin iyiliğin için bazı kurallar koysun sonra sen kalk isyan et, inkar et! Ne alçak bir davranış öyle değil mi???
Kan pıhtısıyken dokuların, organların oluşsun mucizevi bir şekilde. 9 ay içerisinde mini mini bir insan halini al. Sonra her şeyin sen ve sen gibilerin hizmetine sunulduğu bir ortama aç gözlerini. Sen ilgiye sevgiye muhtaçken, bu ihtiyaçlarını seve seve karşılayacak ebeveynler karşılasın seni. Seni kötülüklerden koruyan çeşitli güçler olsun etrafında. Sonra seni yaratan, sana bu ortamı hazırlayan yine sen ve sen gibilerin huzuru için birkaç kural koysun. Ama isyan et, inkar et! Hemde seni yaratanın tıpkı seni yarattığı gibi yarattığı bir başkasının koyduğu kurallar için. İşin garibi o kuralları koyduğunu savunduğunuz kişiler aslında birebir böyle kurallar açıklamadığı halde…!!!
Bu nasıl zihniyet! Bu nasıl tavır! Bu nasıl teşekkür??? PES!!!
YORUMLAR
KIYMETLİ MİNE SENİN YAŞIN ONSEKİZ DEĞİL SEKSENBİR DİR ASLINDA O KADAR İNSAN İÇİNDE NE KADARI DÜŞÜNEBİLİR BUNLARI ŞİMDİ SORUYORUM HUZURUNDA BU ATATÜRKÜ SEVMEMEKMİDİR HAŞA ALLAH MI DENMESİ LAZIM O KABUL EDERMİYDİ BU YAKIŞTIRMAYI O BİR KULDU GÜZEL AKILLI ZEKİ BİR KOMUTAN BU MİLLETİN BU HALE GELİŞİNDE BÜYÜK EMEĞİ OLAN KOMUTAN O DEVRİN BIRAK KOMUTANLARINI ERLERİ BİLE BÜYÜK KAHRAMANDI ONLARI MİNNETLE RAHMETLE ANMAMAK MÜMKÜNMÜ ANCAK ONALRI YARATANA ŞÜKÜR BORCUMUZU UNUTMAMAK GEREKTİĞİNİ BİLMEMİZ GEREK. OL DEMESİYLE OLDU ALEM DİĞER KAHRAMANLAR VE HATTA PEYGAMBERLER MELEKLER CİNLER AKLA GELEN HER ŞEY ALLAHIN ESERİDİR VE BİZE MUHAMMET MUSTAFA S.A.V. GİBİ BİR PEYGAMBER GÖNDERDİĞİ İÇİN KAHRAMAN BİR ECDAT GÖNDERDİĞİ VE ONLARA ONU NASİP ETTİĞİ İÇİN YATIP KALKIP ŞÜKRETMELİYİZ DİLİNİZE GÜZEL YÜREĞİNİZE SAĞLIK YÜREĞİNDEKİ GÜL SOLMASIN FİLİZLERİNİN KOKUSU ALEMİ SARSIN DİLEKLERİMLE KALEMİN DAİM OLSUN
HAŞİM KALENDER
hepinize ayrı ayrı tsk ederim...
katılmayanlara sayg duyuyorum ve hemfikirlerimde umarım benm kadarda olsa yükseltirler seslerini ki bizde artık biryerlere gelebilelim
:::::::::::::::::::::::::::::
KALEMİN KADAR BAKIŞ AÇIN DA KESKİN... YORUMUNU YAZINDAN DAHA FAZLA SEVDİM...YORUMLARA İSE GÜLSEM Mİ,AĞLASAM MI?İLLE DE ETKİ VE TEPKİ MESELESİ YARATIP ORATMI GERGİNLEŞTİRMİŞLER.HALBUKİ HERKES İÇİNDEN GELDİĞİ GİBİ HAVUZA SUYUNU BOŞALTSA KURAKLIK OLMAYACAK...
Değerli Kardeşim
Rahmetli Deniz Gezmiş ve arkadaşları Vatan sevgisi uğrunda asıldılar. 6 Mayıs günü onları anma adına bir çok şiir yazılıp asıldı. Hatta bende şiir astım ve tepki almaz mı diye soran bir dosta
*Millet insan asıyor, biz sadece şiir * diye cevap verdim.
Unutulmaması gereken bir şey var ki; Deniz gezmiş ve arkadaşları tartışılmayacak kadar ATATÜRKÇÜYDÜ.
Deniz Gezmiş için onlarca şiir asan ve destek mesajları veren arkadaşların bu sayfada olmamaları oldukça manidar geldi şahsen. Bence 185 okunmaya karşın sayfanıza varlıklarından bir iz sürerek destek olmaları ve sesinizi koroya çevirmeleri gerekirdi diye düşünüyorum..
Şahsen üzüldüm..
Yüreğinizi ve cesaretinizi kutlarım.
SAYGILARLA
sevgili mine diyeceğim oki.
sizi bu günece teşhis ve tesbit edememek.
benim için büyük bir kayıp diyorum.
inanın.
şu an bu yürek kabartan yazınıza uyacak güzel bir yorum bulamıyorum.
çok buldum ama anlatım yetersizliği oluyor.
böyle duyarlı bir yazının yanında.
ortak duygularımızı dile getirmişsiniz.
bence sesiz çoğunluğun sesi gibi olmuşsunuz.
sen ve senin gibile.
bu tezleri top yekün savunsak.
sesimizi.
senin kadarda yükselte bilsek.
eminim bu ülkede iyi yönde çok büyük şeyler değişecek.
söylenecek ve yazılacak çok şey var ama.
burası sade yorum yeri olduğu için kendimi kısıtlıyorum.
net bir şey söylüyorum.
özünüze.
sözünüze.
ve yürektekini.
kaleme döküşünüze hayran oldum.
binlerce tebrikler.
saygı ve sevgilerimle.
sağlıcakla kalın.
yüreğinize sağlik her pencerenin manzarası deişiktır.bu olaylara dünya tarıh ve imtıhan penceresinden bakarsak daha iyi yorum yapar ve daha iyi anlarız.atatürk ve dedelerimizi eleştırmek veya övmek kolay onların çektikleri sayfalara sığmaz anlatmakla bitmez.Açliği ve yokluğu çekmeyene geceyi görmeyene gündüzü anlatamadığın gibi.Öyküdeki arkadaşlara yaşları ıtıbarı ile hak veriyorum çünkü daha çök kıtap okumaları lazim.saygılar sunuyor devamını bekliyoruz..
Atatürk'ten önce koskaca bir devi hasta yapanları da Allah yaratmıştı. Ya da o günlerde dünyanın en büyük devletleri Allah'a inanmıyan devletlerdi hala olduğu gibi. Onları da Allah yaratmıştı ve kendilerine inanan, Peygamberin halifliğini yapan bir ulusu onlara köle etmişti sizin mantığınıza göre.. Kendi kaderlerini belirleyenler milletlerdir. Bu iş Allah'a inanmayla olacak olsa milyonlarca müslümanı katleden ABD'nin bu durumda olması mümkün olabilir miydi???
size göre öykü hayal dünyamızdaki 3-5 sevimli yada acı dolu anı mı??? yada öykü sizin için 7-12 yaş grubuna hitap eden belirli konulardaki ders verici nitelikteki hikayeler mi??? ben bi olayı kendimce öyküledim, biraz da sitem ettim... ama siz kalkıp tüm edebiyatdefteri caiması bir olup "bu öykü diil" deseniz dahi gerekirse tek başıma efsane olur o benim öyküm demeye dewam ederim...
Gerçekten de pes!!! Karşınızda bir arkadaşınız mı var serzinişte bulunuyosunuz..O kızın cümlelerinin karşısında duran o salak çocuğun ne olduğu da belli değil ve bu okuduğum öykü diye bir bölüme yazılmış.Pes!!! Ya biraz öykü okuyun ya da serzenişlerinizi yakınınızda bulunanlarla paylaşın güya sabrın sınırını o kadar güzel zorluyosunuz ki...