YALNIZ HOROZ
Hem varmış hem yokmuş.Çiftliğin birinde büyük ve güzel bir kümes ve bu kümesin içinde de çok güzel tavuk ve horozlar varmış.Tavukların ve horozların çeşit çeşit arkadaşları varmış.
Kümesin bir köşesinde tünemiş olan kibirli horoz Büyük Kanat afralı ve tafralı bir şekilde kümes ahalisine tepeden bakıp dudak kıvırır ve onları beğenmezmiş.Kendini çok beğeniyor:
-Bende bu yakışıklılık varken dünyanın bütün tavukları bayılır bana .diye kendi kendini avutuyormuş.
Günler aylar böylece geçmeğe başlamış ama hala Büyük Kanatın bir arkadaşı yokmuş.
Bu durum onu üzmeğe başlamış artık etrafındaki diğer horozlara imrenir hale gelmiş.
Düşünmüş taşınmış çareyi büyük Bilge Horoz’a iletmeğe karar vermiş.Dağlar tepeler aşmış,Bilge Horoz’un Saray Kümes’ine varmış .Hemen huzuruna çıkmış.
-Ey Bilge Horoz,uluların ulusu sana çok önemli bir işim düştü,lütfen bana yardım et.
Demiş.Başlamış olanları anlatmaya.O anlattıkça Bilge Horoz başını sallayarak hım hım diyormuş.sonunda:
-Tamam Büyük Kanat senin derdini anladım.Tek çaresi bundan sonra bütün arkadaşlarınla yakın ilişkiler kurmalısın.Hayatının daha renkli geçtiğini göreceksin.demiş.
Bizim kendini beğenmiş horoz geçte olsa hatasını fark etmiş.Geriye dönerken yolda uzun uzun düşünmüş ve herkesle iyi geçinmeğe karar vermiş.Kümese vardığında bütün arkadaşlarından özür dileyip bir parti düzenlemiş.Hayatının geri kalan kısmını arkadaşlarıyla iyi ilişkiler kurarak mutlu ve mesut yaşamış.
imicinitas.ilkogretımokuluoykulerım03032008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.