- 1104 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İSVİÇRE SEYEHATİ (2)
Bu arada, Bakan kızı olmak beş dakika olsada çok hoşuma gitti, ne yalan söyleyeyim:))
Tatilim heyecanlı başlamıştı ama sonunda huzurlu ve güzel oldu bizim delikanlıda kimbilir nerelere gitmişti, hatırlayınca gülüyordum.
İsviçre’nin tamamını gezemedim ama gördüğüm yerler harikaydı,
Şehir planlanması kusursuz denebilir doğayı korumuşlar trafik düzenli.
Dahası bayıldım keşke benim yurdumda böyle düzenlense ki yurdumun, güzelliği dünyanın hiç bir yerinde yok.
Bir hafta dolaşarak geçti yalnız sıkılmadım desem yalan, çünkü etrafta kimsecikler yok sokaklar tenha tek tük yaşlılar vede bahçelerin önünde köpekler var, herkes işte çocuklar okullarında bebeler kreşte.
Kurulmuş saat gibi her şey ve herkes saat beşten sonra sokağa çıkıyor ve ondan sonra hareket var dışarıda.
Rahmetli teyzeme sıkıldığımı ve gitmek istediğimi söyledim üzüldü, bir fikir attı ortaya,
“PATRONUMLA KONUŞAYIM BOŞ MAKİNELERDE KENDİN İÇİN BİR ŞEYLER DİKERSİN İSTERMİSİN”
Moda evinde baş terziydi teyzem sevindim ve kabul ettim, tam o sırada kapı çaldı kuzenim açtı kapıyı biriyle konuştu eniştemi çağırdı merakla kim diye bakıyordum, derken kapıdan bizim delikanlı girmezmi tabi ben şoktayım.
“YOL ARKADAŞIN SENİ ZİYARETE GELMİŞ KIZIM” yanaklarıma ateş bastı nasıl bulmuştu beni şaşkınlıktan dilim tutuldu.
Anladı halimden delikanlı başladı anlatmaya, sözde bir çantam onda kalmış hava alanı görevlisine ona nasıl ulaştırırım demiş kaldığım adresi öyle öğrenmiş.
Eniştemde “NEDEN GÖRMEK İSTEDİNİZ ONU ZİYARET AMACINIZ NE” sordu bense lal olmuş şaşkın bir halde oturuyorum.
“ÖZÜR DİLERİM LAKİN BEN KIZINIZI ÇOK SEVDİM BİR HAFTADIR AKLIMDAN ÇIKARAMIYORUMİ İZİN VERİRSENİZ ONU DAHA YAKINDAN TANIMAK DAHASI ONUNLA EVLENMEK İSTİYORUM”
Bomba düştü sanki evin içine, ben ufaldım iyice bizimkiler şaşkın bakıyor yüzüme, aman Allahım rüyamı görüyorum ne.
Teyzem dönüp demezmi bana ne düşünüyorsun diye, kalktım mutfağa kaçtım peşimden geldi, “BİZ ANNENE, BABANA NE DERİZ KIZIM BİLMİYORUM, SENİNDE GÖNLÜN VARMI ONDA.”
"AH TEYZEM İKİ ÜÇ SAAT GÖRDÜM NE GÖNLÜM OLSUN GÖNDERİN ONU İSTEMİYORUM" dedim güç bela.
İçeri geçtik ikramlarda bulunduktan sonra teyzem konuşmaya başladı, “SENİ TANIDIĞIMIZA MEMNUN OLDUK EVLAT, LAKİN KIZ BENİM YEĞENİM VE BEN BUNA İZİN VEREMEM, EĞER ÇOK İSTERSEN ONU TÜRKİYEDE BULURSUN VE AİLENİ ALIP ONUN AİLESİNE SORARSIN, KUSURA BAKMA EVLADIM BENİM SÖYLEYECEĞİM BU KADAR.”
Zavallı delikanlı hep yüzüme bakıyor, bir şeyler söyleyeyim diye adeta yalvarıyor. Sonunda izin isteyip kalktı kapıya kadar ben geçirdim, tam çıkarken kendisine teşekkür ettim ve “BENİM BİR SEVDİĞİM VAR ÜZGÜNÜM” dedim, yüzüme acı acı bakıp “ASLINDA BEN ÜZGÜNÜM SİZİ EBEDİYEN KAYBETTİĞİM İÇİN VE SİZİ ZOR DURUMDA BIRAKTIĞIM İÇİN ÜZGÜNÜM.” Dedi ve arkasına bakmadan yürüyüp gitti.
İçeri döndüğümde rahmetli eniştem pis pis gülüyor birden “KIZ BEN SANA PEŞİNE BİR KIVIRÇIK TAKIP GELME DEMEMİŞMİYDİM? SEN DİNLEMEDİN TAKTIN BİR KIVIRCIK GETİRDİN” evin içinde bir kahkaha sormayın gitsin bense buruldum biraz, öyleya sevmiş ve cesurca karşımıza çıkmış takdir ettim o genci, umarım gönlüne göre birini bulur ve mutlu olur.
Üç aylık tatilimde çok şeyler yaşadım ama bu kadarı yeter sanırım, belki ileride bir gün yazarım devamanı kim bilir.
Ceynan
2007-10-01—Z-Evler
YORUMLAR
Bu iki yazınızı da peşpeşe okudum. Birincibölümdeki duygular Avrupa'yı ilk kez ziyaret eden herkesin hissettikleri ortak duygular inanın. Benim ülkem ve insanları bu güzelliklere layık değil mi ? diye ben de çok sordum ilk yurt dışı gezimde kendime.
Tebrikler gerçekten güzel bir yazı okuttun bize.
Sevgilerimle.
sevgili ceynan ..
bende hikayenin devamini bekleyenlerdendim..istedigimiz son olmadi ama ,belliki yüregin kayitsz kalmamis bu cesur gence..bu hikayeyi yazmakla iyi ettin bence ..en azindan kendi yüreginde bir analiz yapmis oldun...ne demisler bir kizi bin kisi ister bir kisi alir...umarim evlendigin kisi seni cok mutlu etmistir...
sevgiyle kal---yüregine ve kalemine saglik---