- 1707 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİCİLİK OYUNU 2. BÖLÜM......
Bebek yüzlüm sadece susup bana bakıyordu. Hiç bir şey yapmıyordu. Oyuna devam etmiyordu. Oyun bozulmuştu. Sihir bozulmuştu ...
Kızmaya başlamıştım sanki...Oyun sırasında mızıkçılık yapan çocuklar gibi bağırıp onu parçalamak istiyordum. ""Oyunumuzu niye bozdun""
diye bağırmak istiyordum..
İki gün ağlamıştım. Hafta sonu tatili girmişti araya.
2 gün içinde insan özleyebiliyormuş demek .bebek yüzlüm dediğinde dalga geçmiştim.. Çok kızgınım ama çok özlemiştim onu...
Sabah okula girdiğimde sadece onu görmek istiyordum. o sabah da her zamanki gibi kapıda beni bekliyordu.Hiç konuşmadım. başka bir sıra da oturdum.konuşmadık bir kaç gün .. Ama olmuyordu işte . Aynı sınıftaydık ama onu çok özlüyordum. Ne zaman ona baksam bana bakan iri gözlerini görüyordum.
Bir kaç gün sonra bir arkadaşımızın ablasının düğününe davetliydik. İkimiz de gittik... yanyana oturuyorduk ama konuşmuyorduk yine... Güzel bir bir müzik çalmaya başladı. bebek yüzlüme döndüm..
----"Hadi dans edelim". dedim .
----"Kızım bir dur ben sana bu teklifi yapayım"".
----İki saat seni mi bekleyeceğim hadi kalk amma nazlandın.
Sanki böyle davranarak oyunu devam ettirmek istiyordum. ama olmuyordu. Oyun artık bitmişti ve nedense başlatamıyorduk...
Dans etmeye başladık. Başım bebek yüzlümün göğsündeydi. müziği duyuyordum. Zaman durmuştu. Tepede dönen ışıklar durmuştu. Hiç ses yoktu salonda.. sadece müzik ve biz vardık sanki..
Artık hiç bir şey eskisi gibi değildi. ben duygularımla artık başa çıkamıyordum. bebek yüzlüme tek söylediğim ""sınava iyi hazırlan"" ve de ""şu gün sınav var unutma!"" başka hiç bir şey demiyordum...
Benim sınavlar çok kötü geçiyordu. Son iki yazılılarım çok kötü geçmişti. Umrumda değildi. sadece bebek yüzlümü arada bir tehdit etmeyi bırakmıyordum elden. ""Bak bu sınavdan kötü not alırsan küserim haberin olsun"". Küsmüyordum tabi. çünkü iyi notlar alıyordu...
Okulun son haftaları yıl sonu partileri ile geçiyordu. Aklımda kalan ve unutmadığım tek şey ettiğimiz danstı. Başımı bebek yüzlümün göğsüne koyar dakikalarca dans ederdim. Bizim sınıfın düzenlediği parti de son kez dans etmişim meğer. bilemedim.
O dans ın son dansımız olduğunu bilseydim bebek yüzlüm sana sıkıca sarılırdım. sımsıkı... ve hiç bırakmazdım..
Öss sınavlarına girdi bebek yüzlüm. Ve sınava girerken şunu demişti bana .
-----"Hayatta en çok istediğim şey okumak demiştim ya hani şimdi önce sen sonra okumak diyorum"...
-----""Bu sınavı kazanamazsan ikimiz de yokuz haberin olsun"" demiştim...
Bebek yüzlüm sınavı kazanmıştı...O gidip okulunu bitirecek. Ben edebiyat öğretmeni olmak için çok çalışacağım .Ama onu burada bekleyeceğim. ""Söz ver bana"" diyor. "Söz ""diyorum ""sana söz veriyorum seni bekleyeceğim""
Bu arada yaz tatiline de girmiştik. benim 3 zayıfım vardı. Ama bebekyüzlüm geçmişti....
O zaman evler de telefon yok. Telefon kulubesi bize çok uzak. Nasıl görüşecektik nasıl haberleşecektik. Şimdiden özlerken nasıl dayanacaktım.. Bebek yüzlüm başka bir ilçede oturuyor... onların telefonu var . Ama ben arayamayacağımı söylüyorum.Annesi okul aile birliğinden biliyorum tanıyorum ama yinede ""utanırım arayamam"" diyorum..
Bunları düşünüyorum. Mektup yazarız diyoruz ikimizde sık sık mektup yazarız. buluşacağımız günü mektupla belirleriz. Ayrıca ben işe girersem iş yerinden haberleşmek daha kolay olur. Ferahlıyorum biraz...
Hemen bir iş buldum çalışmaya başladım.
Bebek yüzlüm e mektup yazdım ""iş buldum hemen bak."" diye.
Telefon numarasını yazdım. İş yerinin adresini yazdım....
......................................................................
Bir kaç gün sonra ikinci mektubumu yazdım...
........................................................................
15 gün geçti. 1. mektubum geçmiştir eline mutlaka . neden aramaz...
Evlerine telefon etmeye karar verdim.Bir telefon kulubesine girdim. Numarayı çevirdim. İnşallah bebek yüzlüm çıkar. başkası çıkarsa ne konuşurum ki:
Telefon çalmaya başladı. .
----""Efendim"".dedi. annesi.
----Teyzeciğim ben ........(bebekyüzlüm) le görüşmek istedim ama.
Ağlamaya başlamıştı. Niye ağlıyordu ki;
---- Kızım .........(bebekyüzlünü kaybettik).
Kocaman çocuk kaybolurmu gelir neredeyse. niye ağlıyor pekiii...
Susuyorum.Anlamak istemiyorum . Umrumda değil anlamak istemiyorum.
------Bakın söz veriyorum bir daha aramayacağım. ona sadece "".......( Biriciğin ) seni sordu"" deyin yeter. Aramamı istemiyorsanız aramam yemin ederim bir daha aramayacağım. söz.. söz... söz...
-----Kızım .....(bebekyüzlünü) trafik kazasında kaybettik 10 gün oldu...
.............................................................................................................................................................................................................
Kımıldayamadım. dizlerimin kırıldığını hissettim. Kollarımı da hareket etmiyordu. Burnum kanıyordu galiba. yoksa başım mı kolumu oynatsam anlayabileceğim... yok kımıldayamıyorum.
Donmuştum...
Zaman donmuştu.
Ama bu arabalar niye geçiyor ki? Rüzgar da esmesin. Ağaçlar da yapraklar hiç kımıldamasın. Şu şeftali dalından düşmesin..Susturun şu bebeği ağlamasın..
Bu müzik ...Bebek yüzlüm le beraber dans ettiğimiz müzik ne olur! kapatın yalvarıyorum kapatın. İnsanlar neden tepemde niye kımıldıyorlar onlarda dursun her şey dursun. Zaman akmasın....Gözlerim kapanıyor engel olamıyorum direniyorum başaramıyorum....
Gözlerimi açıyorum. Sonra üzerimde ki çarşafı atıyorum sonra kolumdaki hortumu hızla çekip çıkarıyorum...kalkmak istiyorum ama yok yapamıyorum. etrafıma bakıyorum. Birileri yemek yiyor. İçerisi sıcak havasız. Bu hastahaneler neden hep aynı kokar. Bayılacağım şimdi diyorum kendime.
Güneş içeride.
Güneş doğmuş demek.
Kıyametin kopmadığı yetmiyormuş gibi bir de güneş mi? doğmuş.
Bu kadın niye yemek yiyor ki?
Bu kadar insan niye dikildiler başıma....
Kimseyi görmek istemiyorum gözlerimi kapatıyorum...
Bir ara bebek yüzlümün geldiğini hissediyorum. Gözlerimi açıyorum. İşte karşımda ağlamaya başlıyorum. Ama burnunda hiç ter yok bu sefer...
Yüzümü avuçlarının içine alıyor. Gözleri o iri siyah gözleri ne kadar güzel diye düşünüyorum. Gözlerimin içine bakıyor.Ellerini tutuyorum.Ne çok özlemişim seni .Gözyaşlarıma engel olamıyorum.
----""Ağlama sakın. bak yeni bir oyun başlatmak için geldim. seninle bir oyun oynayacağız..
----""Oyun oynadık ya! bitti artık oyun oynamayalım.""
----""Bu son oyun söz""
----:........................
-----""Şimdi sen bana beni bekleyeceğine söz verdin ya hani?""
-----""Evet"" .
----""Şimdi roller değişti tamam mı?""
---- ""Tamam""
-----""Şimdi ben seni bekleyeceğim ama bana söz ver yine bunun için hiç acele etmeyeceksin.""
-----""nasıl yani?""
-----""ben seni bekleyeceğim ama sen bana gelmek için hiç acele etmeyeceksin anladın mı?""
-----""Anladım""
-----""Söz ver bana""
-----""Söz acele etmeyeceğim....""
----""Seni çok özledim bebek yüzlüm.
----""Beni ne zaman özlersen söz veriyorum geleceğim ne zaman istersen yanında olacağım. İstersen eğer her gece gelirim.""
----""Tamam o zaman bu gece benimle kal olur mu""
O gece bebek yüzlümle beraber uyuduk.Kolunu yastık yaptım .Başımı bebek yüzlümün göğsüne gömdüm.Birbirimize o kadar sıkı sarılmıştık ki; aklımda artık ne oyun vardı ne de başka bir şey. Yüzüne baktım ..Bir erkek bukadar mı güzel olurdu Allahım ..Ama burnunun üzerinde neden hiç ter yoktu..daha sıkı sarıldım.. Uyudum.
.Hastahanede kaç gün kaldığımı hiç kimseye sormadım. Hastahaneden çıktım. Zaman geçtikçe geçti . Hem kıyamet kopmadı hem de güneş her zaman ki gibi doğdu ve battı..Bebek yüzlüm .söz verdiği gibi ne zaman özlesem geldi hep.. Ama çok uzakta durdu. Ne zaman yaklaşmaya çalışsam bir adım geri gider. o gitmesin diye ben olduğum yerde kalakalırdım.Sadece bana bakar ve gider...O kadar.
Bebek yüzlüm sana söz verdiğim gibi hiç acele etmiyorum ama bak sen de artık gelmiyorsun eskisi gibi... Seni çok özledim. ne çok zaman geçti bak.Ne kadar çok şey yaşadım bunca yıl. Edebiyat öğretmeni de olamadım. her şey yarım kaldı bebek yüzlüm. o günden sonra, senden sonra yarım kaldı her şey. Yaşadığım her an yarım.... Mutluluk sadece seninle dans ettiğimiz an dı.Özlem in adı zaten sen .. Huzur yanına geldiğim zaman bulacağım ancak... Sana bunun için söz verdim mi bilmiyorum ama ben bir daha hiç kimse ile seninle dans ettiğimiz gibi dans etmedim.
Hiç kimsenin göğsüne başımı koymadım.Hiç kimsenin kolunu yastık yapmadım. Sevgine hiç ihanet etmedim. Seni hiç unutmadım. Özlemin her geçen gün daha da çoğalıyor.
ve ben başa çıkamıyorum artık.
Sana verdiğim söz ün süresi dolmuş olmalı artık.
Ve ben bu gece sana geleceğim .
Sana söz verdiğim gibi acele etmeden.
Lütfen beni karşıla . Hani okulda sabahları karşılardın ya! işte öyle.
Hatta elini uzat ne olur. Ve tut.
Bak ben elimi uzattım sana.....
Nuran (edebik.com susen)
--------------------------------------------------------------------------------