Japonya’dan Bir Başarı Yarışması
Japonya’dan Bir Başarı Yarışması
Not: Altta vereceğim hikâyede geçen kahramanlar ve isimler, olaylar benim hayal ürünümdür. Bu hikâyeyi araştırsanız da bulamazsınız…
Japonya’da düzenlenen bir başarı yarışmasında zekasını en iyi halde kullanan bir çocuk ile( Souza) , çok çalışkan olan bir çocuk(Hirota) karşı karşıya getirilir. İkisine de aynı sorular sorulacak ve en sonunda cevaplar karşılaştırılacaktır. Birbirinden ayrı ve birbirlerini duyamayacak şekilde iki ayrı odaya koyarlar. Sorular sorulmaya başlanır…
1.soru: Önünüzde iki kapı var. Birinin üzerinde Tehlikeli, diğerinin üzerinde başarı yazmaktadır. Hangisini seçersiniz?
2.soru: Öyle bir şey çizin ki çizdiğiniz resim Eiffel kulesine benzesin.
3.soru: Lityumun simgesi nedir?
4.soru: Bir çöldesiniz size araba ve deve sunuyorlar. Hangisini alırsınız?
5.soru: Microsoft’un patronu Gates mi olmak istersiniz yoksa Nobel Ödüllü Einstein mı?
Sorular 2 çocuğa da ayrı odalarda sorulmuş ve cevap karşılaştırılmasına geçilmiştir.
İkisinin cevapları aynen şöyledir:
Zeki olan Souza Çalışkan olan Hirota
1)Tehlikeli kapı 1) Başarı kapısını
2) 2) ▲
█
3) 3)Li
4)Deve 4)Araba
5) Einstein 5) Einstein
Sıra cevapların açıklamalarına gelmiştir. Souza ve Hirota açıklamaya başlamıştır. Yarışma sunucusu , Hirota’ya sorar “Niye başarı kapısı?” Hirota cevaplar;” Başarılı olmak istiyorum “. Sunucu Souza’ya sorar;” Niye tehlikeli kapısı?” Souza cevap verir ;” Ben başarıya bu kadar kolay, tehlikeye atılmadan ulaşılacağına inanmıyorum”.
2.sorunun açıklanmasına geçilir. Sunucu cevaplara bakar. Hirota’nın çizmeye çalıştığı Eiffel kulesine bakar. “ benzetmeye çalışmışsın” der. Souza’nın cevabına bakar. “sen bir şey neden çizmedin” der. Souza sakince; “ Çünkü ben resim zekâsına sahip değilim. Bu yüzden çizemedim. Ne çizsem Eiffel kulesine benzemezdi “ diye cevap verir.
3.sorunun Açıklanmasına sıra gelir. Sunucu, Hirota’ya cevabının doğru olduğunu söyler. Sunucu Souza’ ya döner.” Niye cevap vermedin” der. Souza ona Einstein’ın sözünü hatırlatır. “Her kitapta bulabileceğim bir bilgiye kafamda yer ayırmam”.
4. soruya geçilir. Sunucu, Hirota’ya niye araba diye sorar. Hirota “ Arabayla daha çabuk yönümü bulurum” der. Sunucu Souza’ya döner. “ Niye deveyi seçtin”? Souza şöyle açıklar. “ Araba bozulur, benzini biter ama devenin böyle sorunu yoktur “ der. Hirota kendinden emin halde hemen atılır. Souza’ ya sorar.” Peki, sen devenin üstündeyken deve ölürse”? Souza sakince cevaplar; “ Peki sen arabanın içindeyken, sen ölürsen “ Hirota bunun üzerine susar.
Son soru olan 5. ye geçilir. Sunucu bakar. İlk kez ikisinin de cevapları aynıdır. Sunucu Hirota’ ya sorar. “Neden Einstein?” Hirota cevaplar. “ Adam o kadar çalışmış Nobel almış.” Sunucu, Souza’ya sorar.” Sen niye Einstein dedin?”. Souza bu soruya Hirota’ ya bir soru sorarak açıklamak ister. “ Sen günde ne kadar ders çalışıyorsun?” Hirota cevap verir. “ Bazen 7 bazen 8”. Souza atılır;” Sen ne kadar ders çalışıyorsan, Einstein da o kadar hayal kuruyordu. İşte bu yüzden Einstein dedim”
Soruların cevaplanması biter. Sıra gelir kazananın açıklanmasına. Sunucu kazananın Souza olduğunu söyler. Hirota itiraz eder. “ Ben daha çok soru yaptım. O ise iki soru yapamadı “ diyerek itiraz eder.
Hirota asıl sınavın; cevapların açıklamasındaki sorular olduğunu anlayamaz…
YORUMLAR
Yazılarınız çok güzel takip ediyorum sürekli, yalnız ısrarla bana aittir vurgulaması yapmanız biraz düşündürüyor nedense. Merak etmeyin suçlamadık sizi :) Öykü çok güzel ve düşündürücüydü, bazen bilmelerin dışında bir şey gerekiyor başarıya ulaşmak için , öykünüzde olduğu gibi. Sevgiyle...