- 61 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
müzikte arabeske dönüş
geçmiş şarkıların hayatımızdaki yeri derinleşiyor yeniden.bu müziğe acılı arabesk denmesindeki aşağılayıcı tavrı dikkate almadı zaman.ferdinin hatıran yeter şarkısıda gülden karaböcekle yeniden yorumlanmıştı yıllar önce.çok sesli müzik yeşilçamla girdi hayatımıza.bu müziğe nasıl bakılmalı sorusu için kökenine inmek gerekiyor arabesk kültürün.yani doğudaki ritmik müziğin yeniden üretilmesi.ferdi tayfur gibi sanatçıların müziğide yeniden yorumlanıyor sanat dünyasında.artık popülerliğini kaybetmiş eski sanatçılar.müzikte doğru yorumlanıyor farklı melodilere dönüşürken arabesk parçalar.gençler yeni şarkıcılar için nasıl bir tavrı ortaya koyuyor müzik piyasasında.artık göç gibi sorunlar sanatın konusu değil.arabesk kültür için ulusal kimlikte aranıyor eksiklik.eğitim ve edebiyat konularıyla yer buluyor parçalarda.dram ve trajedi cartelin müziğinde var artık.kulak vermek gerekiyor anlamak için bu dünyayı.aslıhan obaoğlu yalnızlık gibi konuları işliyor yol arkadaşım şarkısında.şehir yaşamı müziğin konusu olunca yeni arabesk şarkılarda.pop arabesk tarzıda var müzikte her şey yalan her şey boşmuş.bu şarkılar kaderciliğin konusu boş bir duygu sarmalıyla karşımıza çıkmış değil bir isyanın içinden geçerek acılarla buluştuğundan.ümmiye gibi sanatçılar var keşfedilmeyi bekleyen.eskide kalmış sanatçılarda ilknur sezer gibi.hayatın acımasızlığı bu şarkıların konusu bilindiği gibi.dağılan aileler ve değişen kimlikler arabeskin konusu.eskinin yerini özlemler almış sevdalarda.aşk ve tutkuyu işleyen şarkılarda var toplumsal çözülmeler.ekonomik sorunlar yerleşmiş hayatlara sınıfsallık açısından.buda ideolojik savrulmaların gerçeği gibi duruyor hayatlarda.yasakçılık toplumsal baskıcılığın gereği gibi daha çok özgün müziği konusu olsada arabesk müzikte bir geçişkenlik var inceden inceye kendini hissettiren.gençler işsizlik ve ekonomik sorunların yaşattığı sırunları hissediyor en açık şekilde.bunlarda dinlenen müziği etkiliyor arabesk açısından.yoksulluğun anlatılmasıda bu retoriğe bağlanmış adeta yarattığı sosyal sorunları dillendiren.gençlerin hayali yurt dışında aramak geleceği olunca.ülkenin ihtiyaçlara yanıt vermeside güçleşmiş ekonomik sorunlar nedeniyle.buda istikbalini yurt dışında arayanlar için bir umut olmuş beyin göçüyle.türkiye göç alıyor aynı zamanda.buda bir göçmen sorunu demek aynı zamanda.bunların taşıdığı kültürde var arabeskin konusu.arap müziğiyle olan benzerliği arabeski bu kültüre yakınlaştıran bir etken.pop müziğin dinlenir olması için kendini yenilemesi şart olduğundan sezen aksu gibi sanatçılarla yol alması gerekiyor geçmişteki gibi.bunlar olmayınca üretkenliğinb olduğu arabeskin baskın çıkmasıda doğal müzik dünyasında.protest müziğin ideolojik bir mesaja dayanmasıda kendi dinleyici kitlesine yaklaştırıyor müziği.grup yorum öncülük ediyor bu konuda.ancak yasakların yıldırmasıda umutsuzluk demek halkçılık için.sanatsal aktivite bu eksikliği giderme derdinde sahne sanatları açısından.sinemanın arabesk kültürden etkilenmeside geçmişte kalmış bir durum.toplumsal ironi yok artık sinemada.yeşilçamın bu ihtiyacı karşılaması neye bağlı sorusu için edebiyatın işlvselliğini akla getiriyor hikaye yaratma başarısı.yayın dünyası arabesk kültüre yabancı değil türkiyede.nede olsa türk müziği sanat müziği demek olsada literatürde.ıtri ve dede efendi müziğin rengini açıklıyor bir şekilde.sanat müziği arabeske karşı koyabilirmi sorusu için geç kalınmıştır artık arabeskin hayatın içinde yer alması nedeniyle.türk müziği etkisini göstermiştir diğer müzik türlerinde.sinema bu tür olgulardan faydalanmış yarattığı dramlar açısından.islamcılığın arabesk karşıtlığında görülmesi hangi açılardan yasak getirmiş bu kültüre.hidayet romanları bu açmazı fazlasıyla işliyor islamı karakterize etmesiyle.başlangıçta tarikat ve cemaatler için fuhşiyyat demekti arabesk kültür.ancak sanatın vazgeçilmezliğinde vardı hayatı acılarla tarif etmesi.buda kültürden kopuşu güçleştirmiş islamcılar için.talebe rağmen üretim ne seviyede bu müzik için.işte henüz adı duyulmamış sanatçıların varlığı demek müzik dünyasında keşfedilmeyi bekleyenler için.bunlar pavyonların dışına çıkmamış satçıların üretkenliği.kimi zaman dillere düşmesi için fırsat kollayan müzisyenlerin duygu aktarımı.bunun için güçlü yorumlara ihtiyacı var bu müziğin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.