- 69 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
vaktin değişen anlamı
1
miraç kandilinde melekler semaya kadar gelir.insanlar için kutlama mantığı yok bizin özel günlerimizde.bayramlarımızda var.bunlar değişime uğruyor içini boşaltmak suretiyle.namaz kılmanın yaşattığı maneviyat hangi nedenlere bağlanır sorusu.yılbaşı kutlaması noel babayla ilgili değil.yeni yıl için iyi dileklerde bulunmakta bir çeşit bayram.
2
evren anlayışı ibadetleride değiştirmiş.dünyanın güneş etrafında dönmesi ve uzayın sonsuzluğu.cehennem ve cennetin nerde bulunduğu sorusu.bunlar açıklanamaz günümüz şartlarında.ölüm gerçeği hayatın sona ermesi sohbet konularından.öte dünya için bir görüşünüz varmı.kutsal kitaplar tanrısallığa bir atıf değilmi inanç açısından.buda ilahi kaderle açıklanır ancak.
3
kapitalizm insan tabiatına aykırı bir çok filozofa göre.hayatın meta kavramıyla açıklanması.ideolojik bir yönü varmıdır kapitalizmin.mülkiyetin hırsızlık olması marxın görüşü.geçen yüzyılda bu tartışmalar vardı.şimdi islam korkusu var batıda.ayrıca örgütlü mücadele hayattan çekilmiş gibi.geleceğimizde islam var kitabı ne kadar sahici.peki yapay zeka ekonomiyi ne kadar değiştirir sınıfsallık açısından.
4
günümüz kültürünün pagan inançla benzerliği.yani anıtların saygı görmeside pagan inanç olarak görülüyor.tarikatler ibadetle aynı anlamda görüyor heykellerin ifade ettiği gerçeğini gözden kaçırmakla.çünkü fani olan insanı ilah görmekte var putperestlik.onun için heykelleri yıkılıyor batıda bu kimselerin.suriyenin heykellerden temizlenmesi görülen gerçek.hayattaki anlam kaybı neyle ikame edilecek sorusu için sanatın işlevselliğide yetersiz
5
şeyhler ve mürşitler bir aracı görülüyor allaha yakınlaşmak için.bunlar peygamberlerin varisi olduklarından.bu da şeyhleri yüceltmek anlamına geliyor.hayatta olmayan peygambere bağlılıkta öte dünyayı düşünmekle ilgili.bunlar vehhabilikte şirk kabul edilmiş peygamberin şefaat olamıyacağı tespitiyle ibni teymiyye tanrıya insan sıfatları yakıştırır insanın yaratıcıyı bir varlık görmesi için.buna her şey allahın eli altındadır ayeti örnek gösteriliyor.ayrıca allah onların yüzüne bakmayacak ayetide var.
6
atatürkün armağanı 23 nisan var.23 nisan şiirlerini ezberlerdik çocukluğumuzda.iyiki atatürk var bizi kurtarmış şeriattan.çağdaş cumhuriyeti kurmuş eskiyi unutturacak devrimlerle.o tarihlerde asri zamanlar yaşanıyordu moda deyimle.doğunun kaderciliği modernleşmeye mani olduğundan taklit ediliyordu halk tarafından.uzun süre meşgül etti bizi iran gibi olma tehlikesi.şimdi suutlar bile çağdaşlığa özeniyor.şeriatın nasıl bir rezillik olduğu anlaşıldı afgan deneyiminden sonra.islamın anlaşılması demek çağdaş rejimlerin kurulması için.basit bir mantıkla anlaşılıyor çağdaş yaşamın zerafeti.
7
modern yaşam ailelerimize nasıl girmiş.buna gavurluk diyenler var.aslında eğitim anaokuluyla başlar gençlerde.burda resim müzik gibi sanatsal etkinlik öğretilir.tiyatrolarda çocuk oyunları öğretici kabul edilir.atatürk sevgisi aşılanır öğrencilere gayet erken dönemde.buna öncülük edenler chp belediyeleri din eğitimini ortaçağ olarak görür.diyanete ayrılan bütçenin yüksek oluşuda tepki çeken bir destek.ama inanç daima vardır insanda çocukluktan itibaren.peygamber sevgiside gerekli yurttaşlara göre.sağlıklı bir hayat için ailenin önemi fazla.şimdilerde yaşlanan avrupanın düştüğü durum konuşuluyor.aynı duruma düşmenin tehlikesini yaşıyor türkiye.bunun için en az 3 çocuk diyor erdoğan.anne babanın zahmetli olduğu düşünülüyor avrupada.buda neslin devamı için bir tehlike.
8
aşk hayatımız nasıl şarkılara bakınca.hastaneyi yol eyledik bu sene.böyle diyor kızılırmak şarkısında.sevgileri arama cehdine pek yakındır insanımız.ancak aşkın ilahi aşk içindeki yeri bir hastalıktır yazarlara göre.aşkın gerekli olduğu konuşulur insanlar arasında.ancak ayrılığa bir çaresi yoktur aşkın meşke dönüşmesi bekleniyorsa.iki sevgili için hayata direnme şansı varmı hoyratlıklar arasında.yunusun aradığı aşk gerçek aşkın çıkmazıdır artık günümüzde.yunus düşte gördü seni ifadesi var taştın yine deli gönül şiirinde.burdan halkçılığa ulaşırmı yollar.romeonun aşkı için karamsardır şair.nazım hikmette sevgilinin ideolojik bir boyutta olmasıda kurtaramamış aşkı.seviyorum seni ekmeği tuza banıp yer gibi diyorya şair.burda mistik boyuttan pastoral boyuta geçer şiir kavganın ortasında değişen aşk tanımının bizlere açıklanmış şekliyle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.