- 91 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
dücaneye sorular
1
edebiyat okumalarında felsefenin yolculuğu.örneğin faustla anlamak istemiştir goethe modern çağı.ruhunu şeytana satmanın sonuçları var dünyada.cervantesin toplum eleştirisine ayna tutmuştur islamın bilgiye bakışı.bunlar görmezden geliyor nedense.voltaire neden savunmuş ateizmi.nietzsche metafiziğe kuşkuyla yaklaşması.bunlar ne anlatıyor bize.dostoyevski inanca bakış getirmiş kitaplarında.tabiki bu bakış halen geçerliliğini koruyor.kimyanın başlangıcında simya bulunsada kimyayı saadette bilimsel felsefenin çabaları var dini ihya etmede.islamın kültürle olan sorunu felsefeden ziyade politiktir düşünceyi iflas ettiren.
2
tanrının varlığı bir algımıdır.hoca bu konuda yanlış düşünüyor islam metafiziğine bakınca.ibrahimin tanrıyı bulma hikayesinde var arayış.tanrının varlığına bir delil yokmu kuranda.tevhidin açıklayıcı olması yeterli delil değilmi.bütün varlıkların ona secde ediyor olması.yani tanrının yaratıcı olması.kuran böyle bakıyor inanca.
3
tağuti rejimler ne demek.hocam bu konuda ne düşünüyor.felsefeyle anlaşılan nasıl açıklanır islamla.yada islamın anlaşılması boş bir çabamıdır felsefe için.zülmüğn doğuda işleniyor olması şeriatin yanlış yorumundanmı.insanın amacı nedir felswefe için.sanatın vaktimizi almasında bir sakınca varmı.buna şirk diyenler islamı nasıl yorumluyor.insan olmak bu noktada nasıl anlam kazanır.hz. insanla anlaşılan yaşantı içindeki insan.yaratıcı sanatın anlam arayışı ne kadar etkili hayatlarda.
4
bence krallar ilk çağlarda bilgelikle yönetmiş ülkeleri bir kaç istisna dışında.iskenderin flozoflarla yakınlığı varmı.fravunlar daima yönetim şeklini korumuş.islamla fetihcilik başlamış islamın yüceltilmesi adına.moğol etkisi yönetim şeklini değiştirmiş tarihe bakılınca.ama timur gibi kralların ne amaçla savaştığı tartışılır.cengizhandan farklı değişl hüküm kurma isteği.osmanlı için hakanların celallenmesi korku nedeni ahali için.ancak ıslahatların mantığında var hikmet-i hükümet.devlet-i aliye neden yıkılmış sorusuna yanıttır cumhuriyet kemalistlkere göre.ancak laikliğin anlamı değişmiş islamcıların iktidarıyla.buda kutuplaşmaya kapı aralamış statükonun el değiştirmesiyle.dünyaya açılmanın tarifi bölgesel güç olma çabaları.türkiye için eksik bir başarıdır kültür devrimi.kuranın laik düzenden anlaşılan zihniyete tezat teşkil etmeside kemalistlerin bir gerekçesi toplum için.
5
16.yüzyıl neden altınçağ olarak bilinir.müslümanlar kendi estetiğiyle rönesansa ne kadar yaklaşmış tartışma konusu.fransız ihtilali sanayi inkılabından sonradır.monarşiye bakışı değiştirmiş cumhuriyet.sömürge imparatorluğuna dönüşmüş batı ülkeleri.ucuz hammadde zenginleşme nedeni islam karşısında batılılar için.bu açıdan yaklaşmak gerekmiyormu tarihe.günümüzde silah sanayii gelişmiş endüstriye rağmen.buda bir zayıflık ekonomi adına.yani cumhuriyet laiklikle anlam kazanmış günümüzde.mühendishanelerle varılmak istenen teknolojik devrim bir şekilde sonuçsuz kalmış.din terakkiye manimi tartışması yaşanmış bu tarihlerde.tarihçiler yanlış bir okuma içindelermi yoksa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.