- 99 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MAHMATLI OYMAĞINA BİRLİK ÇAĞRISI – NAFİ ÇAĞLAR
MAHMATLI OYMAĞINA BİRLİK ÇAĞRISI – NAFİ ÇAĞLAR
İyi günler değerli oymakdaşlarım, obadaşlarım (akrabalarım) ; bir günde İki kaybımız (cenazemiz var).İnsanın üzüntüsü doğal olarak iki katına çıkıyor.Kaybımızın birisi Gemrik’ten (Süleyman Özdemir) birisi Koçlu’dan (Hatice Sönmez). İkisine de yüce yaratan rahmet eylesin. Hepimizin başı sağ olsun. Bizden daha yakın olanlarına Ulu Tanrı’m yardım eylesin. Mahmatlı Bölgesi’nin emektar insanları, 3.kez beni üzen bir durum daha var. Ne yazık ki, sağken birbirimize sahip çıkmıyoruz.Birbirimizi yeteri derece saymıyoruz ve sevmiyoruz. Genelde bu gidişlerden de ders almıyoruz. Birlik içinde yaşamaya çalışmıyoruz. Gücümüzü birleştirmiyoruz. Dayanışma içinde olmuyoruz. Eskisi gibi imece yapmıyoruz. Birbirimizi ziyaretlerimiz iyice azaldı. Bayramlarda bile yeteri derece görüşmüyoruz. Bayramlaşma günü belirliyoruz, gelen olmuyor ya da çok az oluyor. Oysa sadece düğün ve cenazede bir araya geleceğiz diye bir şart yoktur. Düğün sahibi istemediğini davet etmiyor. Cenazeye istemeyen gitmiyor. Hepimiz aynı oymaktan olmamıza rağmen bazıları tanımadıklarına baş sağlığı dilemiyor. Böylece düğün ve ölümler de akrabalık bağlarının güçlü olarak sürmesine yeterli olmuyor. Geriye bayramlarda ve amaçlı toplantılarda bir araya gelmek kalıyor. Onu da önemsenmiyor. Oysa derlenip, toparlanmak için dernek kurmuşuz. O da önemsenmiyor. Oysa eski Türk gelenekleri de daha sonra müslümanlık gerekleri de insanları birlik olmaya davet etmektedir. Biz de dernek başkanı, yöneticileri ve üyeleri olarak sizleri davet ediyoruz. Hem toplum içinde konuşurken, davete icabet sünnettendir deniliyor, hem de davetlere katılınmıyor. Bizler tarafından kimseden maddi bir karşılık istenmiyor. Manevi olarak bir araya gelmeye ve getirmeye çalışıyoruz. Oymak bireyleri olarak, hiç bir alanda yönetimde varlık gösteremiyoruz. Sadece, başkasına hizmete yönelik taleplerimiz olmaktadır. Onu bile başaramıyoruz. Bu durumda birbirimize sırt vermekten başka çıkış yolumuz yoktur. Bizim atalarımız böyle yapmışlar. Gelin biz de böyle yapalım. Çok gecikmiş olmakla birlikte geleceğimize, gelecek kuşaklara birlik dirlik ve gelecek bırakalım. Hep birlikte kalkınalım. Bir olalım, iri olalım diri olalım. Ben kendi adıma obamın her bir bireyini ihmal etmeden ilgilenmeye çalışıyorum. Bunu da hem sözle hem da davranışımla gösteriyorum. Kendimi bu konuda ispatladığımı düşüyorum. Bunu sizlerden de bekliyorum. Ayrıca ülkemiz, milletimiz, obamız zora düştüğünde gücümüz olmazsa, derli toplu olmazsak nasıl direneceğiz. Vatan toprağını, bölgemizi (Gaziantep ; Karayusuflu, Koçlu, Gemrik, Yukarı Tandırcık, Aşağı Tandırcık, Gedikkuyu, Zavrak, Yakuplu ) kendi tarlamızı, obamızın bireylerini, belki de canımızı, hatta namusumuzu nasıl koruyacağız. Var olmayı nasıl başaracağız. Çocukarımıza ve torunlarımıza ne bırakacağız. Bütün bunların sorumluluğunu taşımak zorundayız. Bunun için oymağımızın güç birliği etmesi kaçınılmaz yoldur. Bizler öbür Dünya’ya yolculuk yaparken, sonraki kuşağı düşünmek ve onları koruyacak önlemleri almak zorundayız. Ben bu oymağın bir bireyi olarak bilgiye ve duyguya dayalı birikimlerimi ve öngörülerimi sizlerle paylaşmayı görev bildim. Hatta daha da ileri giderek fedakarlık sınırlarını aşarak, feda edilmiş bir hayat ortaya serdim. Nice kötü günler gördüm. Fakat yine de obamı düşünmekten geri durmadım. Biz çalışmalarımıza ara vermeden devam edeceğiz. Bundan sonrası silerin bileceği iştir.Takdir sizin, karar sizin. Büyüklere saygılarımı, küçüklere sevgilerimi sunuyorum. 3 Aralık 2024 Salı 21.27 / Küçükçekmece _ İstanbul
NAFİ ÇAĞLAR MAHMATLI ( Memik Kiya oğlu) /
MİHMADLI YÖRÜK TÜRKMENLERİ kısa Tarihi ;
Oğuz Türkleri’nin Boz-Ulus topluluğuna bağlı, Halep Türkmenleri’nin Dulkadirli Yörükleri kolu vardır. Bu Yörük-Türkmenler kolu Dulkadirli Beyliği’ni kurmuşlardır. Dulkadirli Beyliği’nin askeri sağ kolunu oluşturan 9 oymaktan/obadan birisi de Mihmadlı’dır. Mihmadlı/Mahmatlı Obası ; Pazarcık’ın 27 km. güneydoğusunda ve Gaziantep’in 50 km. kuzeyinde yer almaktadır. Karadağ’ın batı ucunun güney kaşına yerleşmişlerdir. Obanın başında Kara Yusuf adında bey varmış. Küçük kardeşi Koç Mahmut ile obayı yönetmekteymişler. Bunlar Karayusuflu ve Koçlu köylerini kurmuşlar. Karayusuflu köyünde oturanların bir kısmı ise, Gemrik köyünü kurmuşlar. Günümüzde bu üç köyün muhtarlığı ayrıdır. Karayusuflu’ya bağlı Zavrak, Koçlu köyüne bağlı Gedikkuyu, Gemrik köyüne bağlı Yukarı Tandırcık obaları vardır. Ayrıca Haft Karakuyu’ya bağlı Yakuplu, Bakırca’ya bağlı Aşağı Tandırcık, Çatallar’ın (Yukarı Höcüklü’nün) ve Gödeller’in boşalan yerleri de dahil olmak üzere Mahmatlı Bölgesi içinde yer almaktadırlar. Daha sonra, başta Dülese ve Aşağı Mülk (söylentiye göre) olmak üzere çevreye dağılmışlardır. Mihmadlı ; Farsça’da belli bir bölge demektir. Arapça’da Mahmatlı demektir ve kökü belli anlamına gelir. Türkçe’de Budunlu demek olup, belli millet/sülale yani kökü belli oymak denilebilir. Çevrede tarihle ilgilenen bir çok yaşlının söylediğine göre, bölgede en eski obadır. Aynı zamanda belli bölge diye yazan kaynaklar/kitaplar da vardır. Oymağımıza, bölgemize sahip çıkalım. (Araştırma ; Nafi Çağlar Budunlu)
... Devam edecek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.