- 86 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ak partinin sanata bakışı
medyada tartışılan konu tunceli ve ovacıka kayyum atanması.kararlar protesto edildi tuncelide.şehrin merkezine sokulmadı eylemciler.erdoğan zorbalık ithamına karşı çıkıyor.muhaliflerin zafer sarhoşluğunu güç zehirlenmesine bağlıyor.akpnin metropolleri kaybetmesi bir günlük sonuç değik.bunun nedeni ideoljik bakış değil yalnızca.chp için solun anlamı değişmiştir siyasette.geçmişten ders almanın meyvelerini topluyor.erdoğan varoşlarıda kaybediyor halkın nabzından anlaşılan.erdoğan için ak partinin gelecek vizyonu yok en anlaşılır şekilde.halkın iradesi çiğneniyor fikri sağlara göre.asıl gücün halkta olduğu görüşü üzerinde duruyor.erdoğan gücü elinde tutuyor hala tutuklamalara bakınca.kılıçdaroğluna getirimek istenen siyaset yasağı bir gözdağı vermektir muhalefete.terör açmazı muhalwefetin yumuşak karnı.erdoğan bunu çok iyi biliyor.halkçılığı savunmak ihanet içinde olmak şeklinde anlaşılıyor dolayısıyla.chpnin çağdaşlığı nerde gördüğüde bir muamma atatürkçülüğe sadık kalmasıyla siyasette.atatürk devrimleri halka rağmen yapmıştır dışardan görüldüğü kadarıyla.halkçılıktan anlaşılan chpnin halkı düşünmesi.ancak fikir özgürlüğü bir isyan olarak algılanmış hukukta.özgür özelin meclisteki eylemine bir yanıttır kayyum atanması.ak patının kurucu ideoloji için fazla gelişşmemiş gözüyle bakılıyor eylem önceliklerine bakınca.politize olanın kitleler üzerindeki etkisi sanat ve kültürle mümkün.bunu anlayacak bir kadrosu yok akpnin.buda iktidarı kaybetme korkusu demek akpnin.yalnızca reddetmenin mantığına var statüko.ancak chpnin bu mirası sürdürmediği açık.türkiye artık eskinin sefaletiyle düşünmüyor siyaseti.islamcılık denince akla tarikat ve cemaatlar anlaşılıyor.bunlara vandalist gözüyle bakıyor halk.çünkü inanç sömürüsüne dayanıyor kazandıkları refah.fetö benzeri örgütlerin varlığı.bunlar devletin sosyal açmazıdır bireyselleşme çabası için.örgütlü toplum hak ve hukukla meşruiyet kazanır.burda benzer söylemlerle yaşanılan bir hak ihlalidir devlete karşı çıkmak.akp siyasette sağ parti görüntüsü veriyor islamcılıktan ziyade.hala üstatlar vardır çeşitli mecralarda.ak partiyi doğuran baskıcılık masalına inanmıyor halk.bunlar rejim için handikap demek herhangi bir görüşün tekelişnde olmayan.devletin akciğeridir milli kültürden anlaşılan toplumsal direnç.ancak istismare uğrayan sosyalleşme olmuştur daima.dünyada bir ulus olmanın ne ifade ettiğine bakılırsa.emperyalizm için halen kullanışlır kültürel hegomonya.kendi özgürlük alanımız için bir söylem geliştirmenin güçlüğü demek günümüzde idealizmden anlaşılan muhafazakarlık.etik ve estetik için dış dünyanın bize bakışı önem kazanmamış kendi sanatsal duyarlılığımız.sanat denince edebiyat anlaşılır diğer dallara bir temel oluşturma açısından.yeşilçam halkçılığı sinemaya taşımanın öncüsüdür dünya sinemasında.50li yıllarla başlayan diriliş hareketleri için vazgeçilmez bir amaçtı güçlü bir devletin inşası.günümüz için bir anlamı varmı cepheleşmenin.kutuplaşma halkı aldatmanın bir bahanesi sayılmış her zaman.kamplaşmalar bir güç kazandırmışı geçmişimizde.ancak islamcılığın toplum dışı kalması demek kendi sanat dünyamıza yabancılaştığı için.sağ-sol ayrımında farklılık kazanıyor tüm dünyada kültür.ancak eleştiri hakkı için bir estetik gerektirmekte sanat.batı sanatı başlangıçta kurtuluş için ikonografiyi düşünmüş.yunan zekası için binlerce yılın birikimi demek felsefede.sanatsal varoluşu uygarlıkta görmenin sonuçları günümüze gelinceye dek.islam petgamberi nasıl algılamış sanatı paganizmin inanca hakim olduğu kendi vatanı mekkede.tevhit inancı çok az kişinin yaşattığı bir itikatti o dönem için.nasıl bir etkiye kapılmış insanlar ilk kez duyulan ayetlerin üzerlerinde yaşanan etki bakımından kuran.şair lebidin kurana inanması bir mucizeydi kendi çağında.bu şekilde her alanda bir gelişme yaşanmış farklı kültürlerle karşılaşınca islam.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.