Kim Kazanacak
Berna ve Kenan yeni evlenmişti. Kenan Berna’ya katlanmış beyaz kağıt uzattı. Berna düşündü, büyük olasılıkla “Kapınızı hergün aşındırdım, nihayet sizinle evlenebildim.” gibi romantik sözleri olan şiir olabilirdi. Hemen kağıdı açıp okumaya başladı. Oku oku bitmiyordu. Evdeki temizlik kuralları, ütü yapımı, çocuk bakımı konusunda bir kadının el kitabı olan 10 kıtalık şiirdi. Berna’nın gözleri doldu, geleceğini anlatan evlilik sistemine entegre olabilmenin düşündürdükleri şiiri ne kadarda anlamlıydı. Son mısraya bayıldım diyebildi, beyaz gelinliğinden bir parça keste, masayı sil, toz bile bulamayacaksın. Kimle evlendiğinin farkında mısın kadın!
Beş yıl sonra;
Zavallı Berna kimle evlenmişti; İlleri derecede titizlik ve düzen hastalığı, simetri durumu ve benzeri türevleri eşinde mevcuttu. Berna’nın çocukları olmuş iş yükü daha da artmıştı. Eşi hiçbir konuda yardımcı olmuyor, her şeyi ondan bekliyordu. Üstelik takıntılarının üstesinden gelemeyen Kenan neredeyse yaşam alanı bırakmıyordu onlara, eve girince görünmez mi olsalardı ya da bir köşede hareketsiz duran eşyaya mı dönüşselerdi. Ne yapsalardı acaba? Berna yorulmuştu günleri, ayları, yılları karıştırmaya başlamıştı. Yıllardan 2006 da mıydık? Yoksa 2026 da mıydık? Sahi hangi yıldaydım ben diyebildi.
Berna iş dönüşü dramatik hayatların yaşandığı hayat hikayelerini okur, biraz teselli bulurdu. Evde hergün kendisi için kurulan engizisyon mahkemesinde bugün gündemde ne olduğunu düşünmeden de edemezdi. Evet bugünkü konu, Kenan’nın odasındaki perdelerin alt kısımlarının iyi derecede ütülenmediğiydi, iki üç kırışıklık gözüne felaket şekilde batıyordu. Berna iyice dikkatsiz, vurdumduymaz oldun. Ne zaman düzeleceksin böyle perde ütülenir mi? Ne diyeyim sana yazık! Berna ise bu adam yine uçuş moduna geçti, tamam birazdan hallederim dedi.
Kayınvalidesi Berna’ya akıl veriyordu, seni kızım gibi severim bilirsin eşin düzelmezse sen ona uyacaksın adet böyledir. Sana tavsiyem yarın hemen psikiyatri servisine git, kusursuz bir kadın için hangi ilaç verilecekse ondan iste. Berna her şeyin farkındaydı, eşi ve eşinin ablası aynı durumdaydı, otoriter babanın çocukları üzerindeki disiplin kontrolü sonucunda böyle duruma sürüklenmişlerdi. Berna, tabi yarın hemen hastaneye giderim siz hiç merak etmeyin dedi. Ertesi gün Berna iki poşet ilaçla gelmişti. En ağır hayatı hissetmeme ilaçları neyse doktor tarafından yazılmıştı. Kenan, Berna sana destek olacağım. Telefonuna ilaçları alacağın saatleri alarm olarak girdim. Hadi bakalım benden destek de bu kadar.
1 hafta sonra,
Berna artık her şeye yetebiliyordu, mükemmel bir kadına dönüşmüştü. Misafirler gelince on iki çeşit yemek, altı çeşit tatlı yapıyordu. Misafirler parmaklarını da yemekle beraber yiyor, parmaksız eve dönmek zorunda kalıyorlardı. Hatta misafirliğe gelen hanımlarda kıskançlık oluşmasın diye düşünen Berna, ne zaman çağırırsanız gece gündüz gelir her işinizi yaparım. Yeter ki telefon edin ve yardım isteyin.
Üç ay sonra,
Kenan akşam evde televizyon izlerken telefonu çaldı. Telefondaki kişi Berna’nın işyerinden arkadaşı Neslihan hanımdı. Kenan bey, hastaneye hemen gelir misiniz? Berna acil apandisit ameliyatına alınacak. Kenan; bugün 1 nisan değil Neslihan hanım, Berna şu anda mutfakta bulaşıkları yıkıyor. Telefondaki Neslihan hanım, siz alkol mü aldınız? rica ederim deyip telefonu kapattı.
Bir saat sonra Berna’nın ciddi abisi Engin bey aramıştı Kenan’ı. İlgisiz olduğunu biliyorduk ama benim eve gitmem gerekiyor. Eşinin yanına hastaneye gel deyip telefonu kapattı.
Kenan şaşkındı, oyununuzu çözmek için şimdi oradayım dedi. Süslü Kenan, üzerini düzeltti, parfümünü sıktı, lüks aracına binip hastanenin yolunu tuttu.
Hastanede tarif edilen odaya geldiğinde, ürkütücü bir şaşkınlıkla ameliyat olan kadına bakarak, peki evdeki kadın kim diye sordu? Berna bu çağda teknolojinin imkanlarından yararlanmak benimde hakkım, o kadın benim klonum Berna ama çabuk yakalandık. Başını iki elinin arasına alan Kenan, sen nasıl bu kadar duyarsız kadın oldun? İnsan eşine danışmadan bunu nasıl yapar? Bi sorsaydın yani bu dünyadan bir Marilyn Monroe geçmişti ama.
YORUMLAR
Hayat sıkıntıları müşterek paylaşıldığı zaman daha katlanılabilir oluyor. Değişik bir evlilik hikayesi sonu biraz bilimkurguya kaçmış gibi ama olsun zararı yok o da ayrı bir hava vermiş öyküye... Kutlarım yürekten...
Beyza007
Hikayede kadın karakter yıprandığı için ona yardım etmek istedim.
Teşekkür ederim.