- 50 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Esfeli safilin var...Ey vahdet-i vücutçu
Esfeli safilin var...Ey vahdet-i vücutçu
Evet sıfırın üstünde ve altında olan varlıklar var.esmadan payları sıfırın altında ve "A-Z"ye
Cehennnem bu esfal-i safilin için ilaç...
Rahmana ve esmaya tevbe yeridir cehennem...rahmanı idrak yeridir cennet ise...kevser havuzu peygamberin marifetine erişen emanetçilerin yeri...esmanın sahibi var emanetçileri var yani
Sahib Allah sebeb Allah ölçü Allah ve Emanet eden kader koyan Allah...
Esfeli safilin olmalı Adil ceza versin...Cehennem ve cennet"A-Z"yedir…
Esfel-i safilin var cehennem ebedi...yani
Rahman sıfatı Kahhar ve latif diye iki dallı gövde gibi...Allah beyin gibi ve işitme görme merkezleri sanki var beyinde...insan bedeninin kopyasında manevi beden...var...
Allah bilinmek istedi yani bilecek biri var edilmeliydi...esması vardı ama gizliydi...
Gizli hali-açık hali var ilahın...açık halini bile bilemedk ki gizli halini bilelim ilmin de"A-Z"ye hali nasb insana ve en fazla da ilimden pay verilen varlık insan yani eşrefi mahlukat…
Rahmanın adilin gizliliği nedir mi...adaletin açığa çıkması için aslik şart...asilik yoktu ve yaratıldı asiliğe sebeb kılındı şeytan ama ilk sebeb hep allahtır
Secde ve asilik bağ iki bağ ile yaratılan bağlandı Allaha melekler secde ile külli iradeye bağlı Adem ise hem asi hem secdeli varlık diğer varlıklar emre verlen varlıklardır...asiler esfel-i safilindendir .bunca emanetlere rağmen asliği seçtikleri için...
Hulül inancı mümkün değil...asilik secde yeterli iki bağ...hulül gerekmiyor ki...ama allahın gizli halinde ilim bile gizli çünkü ayna yok aynayı okuyan yok...ilim emanet edildi vahiy ile asiler ve secdeliler oluştu...hak-batıl oluştu...
Allah gizliyken zatı da bilinmiyordu...ama vardı bilinmeyen vardı bilinen oldu bilen vasıtasıyla...bilenin var edileceği gizliydi alimin ilminde.kader gizliydi ama vardı...bilen yokende allah vardı ve ilminde açık halinin kaderi vardı ilmi vardı ol emriyle kader bağı ile bağlı varlıklar var oldu...ilimkader bakidir sonradan olanlar fanidir ama onlarınkaderi baki kader ezeli ve ebedidir fani olan bedene bürünmelerdir kader ilim proğram olarak ezeli ve ebedidir...ilimde olmayan var da olamadı ilimlde bir bağ yaratan ve yaratan arasında...razzaklıkta bir zincir yaratanla yaratılan arasında samedlik de yani esma bir zincirdir...sonradan oluşmuştur u zincir ve kader planına göre razzak bir rızık zinciri oluşturdu...sıfırlıyor her yaratılan bir diğerinin bedenini sonradan yaratılanlar sıfrlamakla görevli...günahları tevvab sıfırlıyor irci’emri var zahir olanlar döneceker kaderdeki alimde ki proğramda ki hallerine ilk hal alimde gizlilkti kaderdeki gizliliğe dön anlamınadır irçi’emri...kaderdeki ilk haline dön am cehenneme dönmek adil esmasının gereğidir..cennete dönmek de...dönüş de "-Z"yedir safha safhadır önce toprağa dönecek bedenimiz sonra dirilecek adillik ödül ve ceza uygulayacak çünkü... esma gereği dönüşümüz de "A-Z"ye halden hale döüşlerle gerçekleşecek...vahdet-i vücut yok yaradanın vücuduna değil dönüşümüz nur esmasından kaynaklandı varlığımız zatında değildik gizlilik halinde nur esmasında gizliydi bedenimiz ve alim esmasında gizliydi kaderimiz...zatına esmalarında bağlılığımız vardı...zatı bilinmedi sadece esmaları bilindi zaten Allahın vahded-i vücutçu iddia ettiğin bağ yok kader bağı ile Alim esmasına bağımız var esmalarına bağımız var sevab-günahlarımızla Adil esmasına bağımız var emanetler esmaya ait zat ile bir bağımız yok esmalarla baımız var sadece..iradesine de köle olduk ama zatı bir blinmezdir Allahın Etle kemiğe büründük ama ilinen sadece esması...Zatı değil ki bilinen...
Bilinmez bir zata sahip çünkü allah ...de ey vahdet-i vücutçu...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.