Pisliklerle uğraşmaktansa...
annem kızardı hep,
oğlum derdi, alıştırmasan buraya?
konu ya kedi, ya köpek.
yalnızlığına ve açlığına dayanamadıklarım.
o zaman ki gecekondu kapımızın önünde ve nice...
geldik güne !
sislenen bakışlardan anlıyorum elbet
her şeye geçliklerini ama
dünyaya ve insanlığa nice geç kalmışlıklarından
onlara verdiğim değer ,
mantık diyen mantık süsü verilmişlerlik elbet..
çok kibarım, olabilindiğince
ve ey okur, aslında bu ben değil ama,
bilenlerin malumu elbet...!
öfkeliyim,
pis bir karanlığın üstümüze böylesi çöreklenmesinden.
ne sevme, ne sevişme
ve en çok kendilerini temize çekme adına
"kadın " denileni çarmıha gerenlerden !
okumak bana bir şey katmazken
ve aşk dediklerinde yüreğinin titrediğini hissettiklerim,
ve onlara nice yorum ?!
en çok pisliği size yazıyorum elbet !
diğerleri sevdiğiniz lisanda sanırım " meczup" !
biliyorum elbet yaşamdan korkunuzu öte yan düşleriyle,
bayağılık, korku, sorgusuz indirgenme,
düş demişken vaz geçtim tam da burada
ve düş denileni insana saydığımdan elbet...
ve nice sessizliğinle ey okur!
yüzüne tükürmediklerin arkasında nice erkle
boğazına sıkmaya yeltenirken, sessizliğin..!
tuhafıma giden olmasa da malum memleket,
en çok kadınların susmasından utandığımı da
belirtmeliyim elbet !
unutuyorlar zira,
en çok onları ısıracak Ata aydınlığını aşan bu itler !
eyvallah.
YORUMLAR
ağzında dilin varken tırsıp konuşmazsan, elinde kalem korkup yazmazsan; o şark kurnazı fırıldak (yanardöner) takiyeciler senin kaderini alnının tam orta yerine yazarlar. naçizane tavsiyemdir; ister kadın ol ister erkek, ister büyük ol ister küçük; sen işte böyle hem oku hem de yaz kardeş. yani kim olurlarsa olsunlar, hangi mevkide (aşağıda veya yukarıda) bulunurlarsa bulunsunlar; onlarla uğraşmak lazım. uğraş her zaman iyidir...
cem3453
neyin ve niyenin hıncı ve aslında gülümserken ben elbet.
yarın !0 Kasım ve hesabı benim üstümden ATATÜRK diyen herkese kesip,
karanlıklarını temize çekerlerken.
eyvallah.
Baştan sona katılıyorum şiirde belirttiğiniz her şeye. Kadına öyle bir bakış var ki; sanki tüm günahların, kötülüklerin sorumlusu O… Tabii böyle bakan belli bir kesim için söylüyorum bunu. Neyse ki günümüzde erkeklerin önemli bir kısmı bu çağ dışı zihniyetten çok uzak…
Şöyle bir örnek vereyim bu zihniyeti anlatmak için… Mesela geçenlerde aşkın tükendiği, boşanma aşamasında bir evlilikten söz eden bir şiir gönderdim bu siteye… O şiirden yola çıkarak bu site üyelerinden bir beyefendi mesaj gönderip aşk arayışında olup olmadığımı sordu. Bu bile anlatmaya yetiyor kadına bakışı.
Bir kadın bir ortamda biraz güvende hissetse kendini, orayı aile ortamı gibi görüp biraz rahat davransa; istediği yazıyı,
şiiri gönderse, hemen o yazdıklarından bir anlam çıkaran, farklı bir şekilde yaklaşmak için o yazılanlardan cesaret bulan; kadınları aşağılayan, yaftalayan bir yaklaşım var kimi erkeklerde. Tabii bu kesinlikle tüm erkekleri kapsamıyor. Bunun tamamen dışında, çok saygılı erkekler çoğunlukta bence. En azından bu sitede…
Kadınların hislerine tercüman olan, çok güzel bir şiirdi.
Gönlünüze sağlık…
Kadın ve çocuk cinayetleri politiktir!
Din yozlaşısı en çok tarikatların eseridir
Töre cinayetleri en büyük ahlaksızlıktır
Toplumsal çürüme denilen şey ahlakın kadının açık saçında, bedeninde aranmasıyla başlamıştır.
Dini ağzına sakız edip kadın üzre din üreten ucubelere sormak isterim: Halen mevcut olan Afrikalı ilkel kabilelerde kadın ve erkeklerin kıçlarında yaprakla gezdikleri halde taciz ve tecavüz yaşanmıyor olması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Toplumsal yozlaşıyı dini kadına bulayarak objeleştirenler ve din siyaseti ile kadını değersizleştirenler yaratmıştır.
Ve sonuç olarak;
KADIN VE ÇOCUK CİNAYETLERİ POLİTİKTİR!
Sevgilerimle...
cem3453
sol yanımızdaki yeriniz baki,
yolunuzu hep uzaklara düşürsen de değerli kardeş.
eyvallah
Kendisine insan sıfatı verene küfredip, celladını tercih edene "Beter olsunlar!.." dan başka ne diyelim.
Biz hep iyi niyetle yaklaşıp, eğitimsizlik, aile yapısı, mahalle baskısı, trans hali gibi... kendimizi kandırdık. Ne kadın cinayetlerini ne taciz ve tecavüzü umursamamak gerekiyor ama, o da bize yakışmıyor.
Bu yazıyı yazmak bile onların gözünde kusur! Ve onlar karanlığı seçiyor.
Bizim günümüz aydın olsun can dost