Abd Seçimleri
Dünya merakla bekliyor kim kazanacak, Trump mı Harris mi? Trump Cumhuriyetçilerden galiba, Harris de Demokratlardan lakin hangisi neyi temsil ediyor kafam basmaz pek.
Çok yazılıp çiziliyor faşizm mi kazanacak komünizm mi deyü... Bir çok ulus veya devlet her ikisine de bağışta bulunuyor, ne şiş yansın ne kebap gibisinden.. Ne vaat ediyorlar onu da bilmiyorum.
Lakin kripto para piyasalarına bakınca Harris kazanacak hissi taşıyorum. dolar ne olur, vallah bilmem, lakin para konularında devlete güvenmeyeceksin, zamanında dedim doları bırakmazlar şu seviyeden yukarı lakin yüzde 500 fırladı gitti. Eskiler derdi bu ülkede dolarsız olmaz, doları olan zarar etmez deyü.. Köylüler bile hesabı kitabı biliyormuş diyorum..
Tabii bir de Altıncılar var, dede nine ve muhafazakar takım, onlar da tuttular yüklerini, altın da aldı başını gitti.. Kiralar da uçmuş zaten... Abari... Sadece Muhafazakar takım sanma ülkemizde işini bilen portföyünde Altına da yer açar, fark etmez şucusu bucusu, ben halkın ekserisi için yazıyorum öyle düşün..
Kim kaybetti son dönemde, Borsacılar ve Kriptocular. üç beş hisseyle bist 100 ü şişiriyorlar lakin geri kalan 450 küsür hisse aman allahım, takla üstüne takla atıyor. Bir de bunları bıst 30-50 deyü ayırmışlar..
Anadolu kültüründe borsa yoktur pek, anlamazlar, hoca haram dedi mi, onu geveler dururlar yıllarca. Zaten kendi düşüneni veya kendi tanrısını bulanı sevmezler- sevmezler Anadolu’da. Ya hoca ya Dede ya da kimi yerlerde Papazın ardından ve söylevlerinden ayrılmazlar.
Az önce bir şiirde gördüm, Malazgirt ve Kurtuluş savaşlarının tarihini.. Hristİyan Türkler olmayaydı diyorum Anadolu da bize hayaldi ya, sağ olsunlar topraklarım, Bizans ordusunda kayıtlı iken Alparslan tarafına geçiverdiler, ne de iyi ettiler.. lakin kaymağını Araplar yedi orası ayrı gibi..
Dün bir kaç Türki video izledim prof mrof işte, Balkanlarda hala asimile olmayan Türk köylerinden bahsediyorlar, lakin çoğu katolik olmuş, anadolu tarafı ise genelde sünni ve alevi diye ayrılmış..
Kitabın ortasında ise İsa ve Muhammedle güzelce yoğurmuşlar bizleri yani.. Kaymağını da ağa paşa yemiş çıkmış işte milletin.
Bir Hakanımız Budist olmak istemiş, hangisi unuttum, milleti Budist yapacak, Tonyukuk karşı gelmiş Budizm bize gitmez deyü.. Yine geçenlerde Moğol videoları da izlemiştim oralarda da Kilise ve Budist tapınakları almış başını gitmiş diye bir izlenim edindim.. Dinistler güzel hayallendiriyorlar öğrencilerini. Moğollarla Türkler hala anlaşamamış Cengiz Han kimden deyü..
Profun dediğine göre Anadolu Oğuz lakin Karadeniz kuzeyi Kıpçak, Kıpçaklar daha kalabalıkmış aslen. Lakin Karadeniz kuzeyinde bir devleti var edemedik, Rus baskısına direnemediler son çağlarda anlaşılan.
Ya hu Dünyevi Abd seçimlerinden nasıl geçtin Türk tarihine...
Ne bilem ben, klavye akıp gidiyor işte..
Eeee ne olacak piyasa, sen bırak tarihi dini, şairler akademisyenler dedikodusunu yapıp dursunlar.
Öyle mi deyon, he kurban ne olacak piyasa sen onu de hele..
Yav bugün bir şiir okudum, "beni bana verin" diyordu bir şairimiz.. Kafam aslında orada kaldı..
Gerçek cevher bende aslında, o beni bir bulsak diyorum ne seçim ne geçim ne tarih ne din tırıs gelir tırıs gider mi derlerdi ne.. Aynen öyle işte..
Yav bırak laf artıklığını, ne olacak piyasa, desene, pozisyon alalım...
Ya hu manyak herif bulanık suda balık avlanır mı, ne acelen var, sakin ol relax, durulsun bakalım piyasa... Ne yapacan dalmakla... Çiğ çiğ yerler olim piyasada, anlayamazsın bile yenildiğini...
Ee yani bekleyelim mi diyorsun...
Yav bana ne senin pozisyonundan, git oku araştır çek çizgilerini bak bilançolara kendin karar ver...
Ya hu Dünyevi, kriptoda bilanço mu var, nesine bakayım...
La havle, aç gıcına bak o zaman...
Ya hu ne kızıyon bekleyem mi yani..
Git başımdan ya, Abd seçimi diyordum... Bu abd seçimlerinin evvelinde bir seçim sonucu da böyle atbaşı giderken, güneyin kuzeyin ağaları 15-20 kişi o akşam girmişler bir otele başkanlıktı yasaydı kölelikti devrimdi yenilikti falan fişman paylaşıvermişler... Galiba bu seçim de biraz ona benziyor...
Şimdi düşün Abd kırsalında bir aile, hangisine oy verirse versin ne yapabilir bu ağalara paşalara.. Hiç... Şansına artık, ne çıkarsa bahtına... Yani bizler için hayat biraz böyle işte Anadolu’da da...
Dünyanın hiç bir yerinin fazla farkı kalmadı birbirinden pek.. Elbette nüans farklılıkları var ya...
Sonuçta, Tanrı bile altın gümüş ipek ve kadın ile hesap kitap yapıp öyle şey etmiş diyorlar... Yani seni nasıl yönlendirecek piyasa, mesela antik çağdan bu yana altın zenginlik göstergesi, yağma için de en çok vaat edilen taş kayalardan yani.. Yani hiç gördün mü altından para sürüldüğünü piyasaya... Yani altını kağıt gibi incecik yapıp para basıyor mu merkez bankaları, hayır, eee ne diye iki iş yapıyorlar mesela mb bankaları kasalarında ons altın topluyor falan, eritsinler altınları kağıt gibi bassınlar sürsünler piyasaya olma mı...
Öyle diyordu ya profun biri de, basacaksın süreceksin piyasaya 10 milyar tl dolar düşüyor mu düşmüyor mu gör bakalım, düşmedi mi, sür bir 10 milyar daha... :))) Patladı gitti mübarek..
Proflar da fakir arkadaş, zenginin malı parası profların da ağzını yoruyor işte..
Dünyevi bırak gırgırı, sen kime oy verecen...
Ya hu dünyada pek yasa hukuk kalmadı, belki de zaten hiç yoktu, bence eski düzene dönelim mesela şöyle milattan önce 300-500 yıllarına gücü yeten gücü yettiğinin tepesine binsin arkadaş.. Bir şekilde bazıları için ne anayasalar uluslararası sözleşmeler engel olabiliyor ne de tanrılar ve dinler... güç..
Hani bİr uzaylı dizisi vardı ya bir tane, orada diyordu ya, güç seninle olsun deyüü. :))
Güç seninle olsun aslanım, aslan oldun mu, parçalaman lazım, kurt oldun mu saldırman lazım, ha keza köpek balığı sürüsündeysen ayıracaksın mavi balinayı yavrusundan, yavrusunu indireceksin mideye...
Dünya böyle bir yer...
İnsanlık mı, ilim bilim mi... Doğum ölüm mü cennet cehennem mi... Sal’la gitsin...
Son 40 yılda gördük ki hepsi palavra dünyada... İşte yeni nesil bunların yüzünden çok acımasız olacak ve oluyor, daha geçenlerde 15 yaşındaki bir genç, 16 yaşındaki bir genci öldürüp geçti... Bugün okudum daha, bir video kanalı yani hani röportaj yapanlar var ya, röportaj yaparken oradan geçen biri yere çöp mü atmış neyse, seslemiş ardından benim vatanı mı kirletemezsin deyü... O gençte dalmış buna kol baçak falan, sonra oradakiler de o gence dalmış hatta kadının biri çanta vurmuş gence... Neyse işte...
Yani dışarıda tetikte ol, birine merhaba dersin, dil alışkanlığı selamün aleyküm falan dersin, çakar geçer gözünün üstüne yumruğu, ha keza bıçak veya silah taşıyorsa bir de eşref saatindeyse işte sıkar kafana veya takar geçer bıçağı...
İşte bu yüzden kadimden bu yana devlet ricali korumalarla gezer piyasada. yoksa yaşatmazlar abi.. Hele bu devirde, işler daha fena...
Geçenlerde polisin biri polis arkadaşının sıkmış bacağına, nöbete geç mi kalmış ne yapmış arkadaşı, tartışmışlar, atmış kafası birinin, sıkmış geçmiş işte..
Mesela bak haberlere, genelde jandarma sürerler köylünün yaylacInın üstüne... Oysa o jandarma da o köylünün evladıdır ya, işte düzen dedikleri böyledir...
Gücün oldu mu devlet emrine girer, güçsüzsen tepene biner..
Peki, Abd; seçimlerden sonra kırdan kentten topladığı çocukları yani askerleri kimin üstüne salacak, öyle ya, en kolay para kazanma yollarından biridir askerlik, kadimden bu yana öyle değil mi, mesela bak bize, Memlüklüler olarak Mısıra egemen olmuşuz, kökeninde önce paralı askermişiz.. Cengizi de durdurmuşuz hatta. Türk Moğol karışık Cengiz aslında.
Zordur ziraat işleri, kışı ayrı kuraklığı ayrı, kurdu ayısı ayrı sürülerin doğumu hastalığı ayrı derttir çiledir.. Emre gireceksin vur diyecekler vuracaksın, kır diyecekler kıracaksın, otur diyecekler oturacaksın, yani uğraşmayacaksın hava yağmurlu idi, bu toprakta hangi ürün daha iyi yetişirdi, bu bölgede keçi mi iyi olur yoksa büyükbaş mı beslesek deyü guguman kuşu gibi düşünmeye gerek yok...
İmdi Trump kazanırsa dolar daha çıkacak diyorlar, bilmiyorum, Harris kazanırsa kripto düşer diyorlar... Zaten altın zirvesinde tüm çizgilerin..
Bizde faiz yüzde 45 mi 50 mi ne? Yani devlet; memur maaşıydı asker emekli maaşıydı ödemek için vb vs bir yerlerden borç para allıyorsa kol gibi faiz ödüyor...
Abd de faiz yüzde 4 ,25 miydi en son yoksa 5,25 miydi, onlar faiz düşürüyorlar son iki dönemdir falan.. Faiz artınca altın düşer, faiz azalırsa altın borsa artar.. diye bir şeyler denirdi ya unuttum valla. Kendi araştır..
İmdi bizim Anadolu’da faiz haram maram derler ama kökenini de bilmezler pek, hangi faiz deyü bakmazlar, çok cahil kalmışız valla, geçenlerde bir ilahiyat profu, ev kira sözleşmesini gram altın hesabı olarak sözleşmeye koyduydu galiba, akıllı bıdık o da gram altının formülünde dolar da var, lakin dostlar alışverişte görsün hesabı, köftehor... Sanki altının faizle hiç alakası yokmuş gibi altın gümüş hesabını dayamaya çalışırlar topluma... Vallah bana zamanında güzel dayadılar bu dini ya, artık acıtmıyor ağa.. Hepsinin foyasını çıkardım amma geç öğrendik ömrü hayatımızı
Dünya siyaseti işte...
İmdi bir stratejin olmalı, destek direnç öğrenecen, ema wma rsi macd gösterge vb vs çalışacan... Sonra atacan oltayı deryaya, ne çıkarsa bahtına... Hani derler ya denizden babam çıksa yerim diyorlar ya, aynen öyle, ya balık çıkar ya da çöp ayakkabı poşet işte takılır oltanın ucuna...
Balinanın olduğu piyasada teknik çalışmaz... Hele hele kripto piyasası mı aman allahım aman tanrım kurdun tavşanı kovalaması gibi çizgileri, bir aşşa bir yukarı, bir sağa sola koşturur dururlar sazanları...
Bir de şu grafikler iki boyutlu genelde, üç boyutlu hale getirseler grafikleri, da güzel analiz imkanı olur ya..
Kripto piyasasında emir defterini görürsün lakin eski nesil borsalarda her şey parayla; derinlikti, kademeydi falan.. Sistemi, devlet düzenlerini cahili yontmak için kurmuşlar..
İmdi sen benim dediklerime bakma, yarım şair şiirden soğutur insanı, yarım tanrı yaşamdan soğutur ...
Kendine sağlam bir Ozan bir de Tanrı bul, onları izle..
En sevenlerine emanet ol bakem.
Önce kaybetmemeye çalış, kazanırsan şansına, acele etme uyma kör şeytana, günler çuvala girmedi ya...
Y.
YORUMLAR
Kısaca yazmış oluyorum, kırk katır mı yoksa kırk satır mı gibi bir durum ve konum tanımlayabiliriz.
Emperyalizm, kapitalizm ve kolonyalizmden oluşan şer trio/siyam üçüzlerini bütünsel ve sıralı dizgeyle çözümleyerek düşünüyoruz.
Her halükarda sömürgeler enternasyoneli ve örgütlü albızyan kötülük savaşı ağırlaşarak sürer.
Kahrolsun emperyal kapitalizm ve kolonyalizm!
Yaşasın sömügeler enternasyoneli!
Saygılar, iyi akşamlar diliyorum.
.
Göktürkmen tarafından 5.11.2024 21:15:13 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
katkınız için teşekkür eder, en seveninize emanet ederim.
saygılarımla.
Hocam merhaba
Doların yoksa dolmaz, altının yoksa altına yaparsın, ne olacak bu insanımın hali?
Amerikan seçimlerine gelince eskiden iki kutuplu dünyaydı, Cumhuriyetçiler şahin ama vücut dili bize uyar, Demokratler daha insana dönük bakarlar ama beden dilleri uymaz bize derdim de şimdinin dünyasında bu kalıp yargı tutmuyor her zaman, mesela Cumhuriyetçiler harp çıkartır Demokratler ortalığı temizler, savaş olacağı zaman Cumhuriyetçiler barış sürecine girileceği zaman Demokratler gelir deriz de son dönemde Demokrat bir başkanın yönetiminde şu Ortadoğu'nun haline bak, kan gölü her yan, sol gösterip sağ vurmak cinsinden hani
"Hani bİr uzaylı dizisi vardı ya bir tane, orada diyordu ya, güç seninle olsun deyüü. :))" Himen'den söz ediyorsun sanırım, sarışın Himen "gölgelerin gücü adına güç bende artık" derdi, o haykırınca titrek adlı aslanı bile atılgana dönüşürdü, özünde doğu batı bloklaşması döneminin çizgi filmiydi Himen, Amerika'yı simgelerdi, düşmanları İskeletor, Hayvan adam ve ekibi ise Sovyet Rusya'yı sembolize ederdi, Süpermen öyle değil miydi sanki? İnsanlığın, hür dünyanın koruyucusu Süpermen ile Demir Perde sistemini simgeleyen Lex Luthor, serinin ikinci filminde uzaydan gelen biri kadın üç kişi olağanüstü güçlerini insanlığın aleyhine kullanırken komünizmi çağrıştırırlardı inceden, şeytanın imparatorluğunu kurmaya çalışırlar
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Hayatın içindeki pek çok hususun bir mihenk taşı misali test sürüşünü yapmışsınız, atlama taşıyla emsal bir fonksiyonunuz var sizin
Selam ve saygılarımla.
İlhan Kemal
Ben tahminim sözün orijinalinin 'May the force be with you' yönünde. Daha dün bir kayayının üzerine Darth Vader'i çizdim, yanına da kızıma ithafen 'Welcome to the teen side' yazdım (10 yaşını doldurdu) Doğumgünü söz konusu olunca okulun girişindeki kaya bir ya da iki günlüğüne kiralanıp, üzerine resimler yapılıp, doğumgünü mesajları yazılıyor. Geçmiş yıllarda Tekboynuz ve Pikachu çizip, kayaya resim tekniğimi geliştirdikten sonra bu sene de istek üzerine Dark Father'tan türeme isimli Darth Vader'ı çizdim. Eşimin 'May the force...' yazma önerisine ise bunun cumhuriyeti koruyan elitist şövalyelerin sloganı olduğunu, Dark Side'ın kullanmadığını söyledim. Özetle o alıntının Star Wars'tan olduğunu düşünüyorum. Saygılarımla.
levent taner
Eyvallah benim hocam, siz çok yaşayın ve hep anımsatın, başka türlü reflekslerin güçleneceği yok
Saygı ve selamlarımla.
Yinsani
Dünyanın eğrisi büğrüsü bitmiyor insanlık vahşi bir tür gibi, sanki dünya coğrafyası bir leş insan da leşçil bir tür gibi bir bakıma değil mi?
Lakin yine de parklar da güzel komediler de, tebessümler şakalar hatta eşek şakaları olan diziler peşindeyim .. artık gözümü kapmadım acıya kahra diyorum göz ucuyla bakıp geçiyorum… siyasi ideolojik dizi izlemiyorum mafya dizileri komple çıkardım zihinden ..
Dinist yörüngeyi de şutlarım uzayın karanlığına ister tapınsınlar ister birbileribe saldırsınlar..
Geriye millet ve ulusçular kalıyor, sonuçta bireyin kararı bir hiç, kalabalıkların halkın çocukluktan yıkanıyor zihni, mesela sizinki nasıl yıkandı veya benimki;)
Velhasıl büyük bir göktaşı veya büyük bir kuraklık veya tufan veya güneş sisteminin patara vermesini bekliyorum;)
Güç seninle olsun, evet yıldız savaşlarından , ışık hızına geçiyoruz kaptan;) , bu arada stargate 1-2-3 yıldız kapıları dizi serileri de güzel, adı, kader yani distance mı neydi bir gemi vardı lakin senaryonun sonu hepsinde bir bilinmezlik… ne yapsın bu insan bu karanlık alemde yani, sonraki galaksiye 1,5 ışık yılı kaldı kaptan, 2 dev cücenin yanından geçiyoruz oradan enerji depolayacağız sonra yola devam;)
Eksik olmayın
Özletmeyin kendinizi Levent hocam.
En seveninize emanet..
Yatırım-matırım birikimi olanlar için.Sıfırı tüketen kaldırıma düşüyor Üstad.İster kripto ister sıcak para nasipte varsa düşürmez dara.Abd de bir de bayan aday vardı ya demek diskalifiye oldu.Yarış at başı.Yalınız ikisi de piyon.Yular başkalarının elinde.Dünya yuvarlak .Kader bakarsın bize de güler .Bütün mazlumların göz yaşın siler .Bir umut işte .Üstada saygıyla