- 80 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mucize ve Keramet...
Mucize ve Keramet...
Keramet"OKU"emri ile ilgilidir..."OKU"emri en önemli görevi insanın...Allahın bilinmesi için akıl verildi insana...
Miraç mucizesi "Oku emri ile ilgili"Allahı tanımakla ilgili...esra da bu amaçlı...
Miraç-Keramet aynı kimyalı biri peygamberde diğeri velide zuhur eder fark bu...
Kaderi okumak varlıkta yaratılanda esmayı görmek de mucizedir...bir meyve ağacının görevli olduğunu okumak Razzakın onu görevlendirdiğini görmek keramettir...İlim-bilim keramettir...müşrikde de ilim-bilim var..."A-Z"yedir okumak bilmek görmek...gönül gözü akıl... gözdür akıl müşrikde de var...yarışta önde olan imam olan var...mucize lider işaretidir...Hallaç"enel-HAK dedi...imamlık akile bağı en kuvvetlnin olmalı dedi...haklakuvetli bağın zuhuratlarıdır mucizekeramet...
Mucize keramet istidrac ne mi
Harika, enbiyadan meydana gelirse mucize, evliyadan hasıl olursa keramet, müminlerde olursa firaset, fâsıklarda görülürse istidraç, kâfirlerde olana da sihir denir
Kerâmet, Allah’ın salih kullarına ihsan ettiği harikulade hallerdir. İstidrâc ise inanmayan, günahkâr insanlarda ortaya çıkan bir haldir. Mutasavvıflar, kerâmetin caiz olduğuna Kur’an ve Hadislerden delil getirmişlerdir.
"İstidrac"ın lügat manası, “derece derece yükseltmek veya indirmek”tir. Istılahta ise, “bir kimseyi, kendi arzusuna göre bir noktaya kadar götürüp, sonunda felâkete atmak” manasına gelir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Bir kişinin havada uçtuğunu, denizde yürüdüğünü veya ağzına ateş koyup yuttuğunu görseniz, fakat dine uymayan bir iş yapsa, keramet ehliyim dese de, onu büyücü, yalancı, sapık ve doğru yoldan saptırıcı bilin!) [El-Münire]
İstidrac:
İbrahim Edhem hazretlerine, vecde gelip kendinden geçen bir gençten bahsettiler. Gence üç gün misafir oldu. Gerçekten çok acayip haller gördü. Gencin yediğine baktı. Helal değildi. Onu evine davet edip yemek yedirdi. Gençteki eski aşk ve vecd kalmadı. Genç, (Sen bana ne yaptın?) deyince, o gence, “Sendeki haller şeytandandı, istidraçtı, helal yiyince şeytan giremedi ve esas halin meydana çıktı” buyurdu. (T. Evliya)
Firaset:
Hazret-i Osman, yanına gelen birine, (Gözünde zina eseri var. Bir kadına bakmışsın) buyurdu. O kimse (Nereden bildin?) dedi. Hazret-i Osman da, (Müminin firasetinden korkun, o Allah’ın nuru ile bakar) hadis-i şerifini bildirdi. (Buhari)
(Geçmiş ümmetler içinde vukuundan önce bazı şeyleri haber veren keramet ehli zatlar var idi. Ümmetimden de Ömer onlardandır.) [Buhari, Müslim, Tirmizi]
Resulullah efendimiz, miracda, Cenneti, Cehennemi ve daha başka yerleri gördü. (Mevahib)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.