- 62 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİN İÇİN ADALETİ İSTEMEK KOLAYDIR, ADİL OLMAK ZORDUR
Herkes kendi için adalet ister, lakin başkası için adil olmayı denemez. Zira adil olmak zordur. Kur’an-ı Kerim’de her okuduğumda beni derinden etkileyen bir ayet vardır: “Ey iman edenler! Adaleti ayakta tutan ve kendiniz, ana babanız ve yakın akrabanız aleyhine de olsa, yalnız Allah için şahitlik eden kimseler olunuz. Zira zengin de olsa, fakir de olsa, Allah ikisine de (sizden) daha yakındır. Nefsinizin arzusuna uyarak adaletten uzaklaşmayın. Eğer (şahitlik ederken) dilinizi eğer, bükerseniz veya çekinirseniz, şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır (Nisa Suresi 135).
Adalet cehaletin ve zulmün karşısında erdemli duruşun en önemli kaynağıdır. Adaletin olmadığı yerde kargaşa hakimdir, zulüm hakimdir, bu durumda isyanların önüne geçilemez, bölünme ve parçalanmalar, ayrışmalar baş gösterir ve birlik sağlanamaz. Adil olmak aslında her insanın yapması gereken bir iştir. Ancak her insanın yapabileceği bir şey değildir. İnsan doğası gereği bir şekilde kendi çıkarları için hareket etmektedir. Bu sebepten adil olmaktan uzaklaşabilir. İnsana her zaman adil olması ve adil davranması gerektiği hatırlatılmalıdır.
Bazen yaşananlara, uygulamalara kızıp adalet, hak, hukuk bu mu? Dediğimiz zamanlar olmuştur. Adalet, hak ve hukuku yerine getirmektir. Adalet herkese eşit uygulanmalıdır. Mevkiye, şöhrete, maddiyata göre değişiklik göstermemeli ve halk uygulamalarından emin olmalı, devletine güvenini yitirmemelidir. Zira adaletsiz bir toplumda halk; devletine ve yöneticilerine olan güvenini kaybedecek bu da toplum için çöküşü hazırlayacaktır. Adalet duygusunun kaybolması toplumların yıkılmasına yol açar. Bu nedenle her zaman adaletli olmak ve adaletten ayrılmamak gereklidir. Her ağlayan, sızlanan haklımı? Adalet dağıtan kurumlar adil olmalı önyargı ve kişisel kızgınlıklarının neticesi adaletten uzaklaşmamalı kibir ve gururla hüküm vermemeli. Adil olması gereken idareciler şahsi iş ve çıkarları için taraflı olmamalı. Bir gün adalet herkese lazım olacak. En büyük adalet yüce Yaratıcının adaletidir, O ne güzel bir vekildir...
Bilmeliyiz ki; “Adaletsizliklerin en büyüğü adil olmayıp adil gibi görünmektir. “ İyi olmak kolaydır, zor olan ise adil olmaktır. Adaletli ve huzurlu günler dileğiyle… Allah’a ısmarladık, hoşça kalın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.