Acta Est Fabula
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İki kızıl sütunu, güneşten çalınan renk tonu ile kazıtmıştı imparator Augustus.
Acta Est Fabula; oyun bitti, okudum, okudum, okudum...
Başımda o yorgunluğun hayata bir dem sıcak sersemliği, bir de ağrısı. Sanırım onsuz olmuyor. Bir çırpınış, anlam yükleme telaşı, ardı sıra yetmiyor hayata...
Yol türküsü çalınır her nakaratta da oğul, kız sevinci oluverir yüzündeki keskin çizgiler.
Nereden nereye...
Dedim ya; namelerini okudum, okudum, okudum.
Barut kokusunu, kurşunkaleme eş eden Filistinli çocuk oluyorum bazen. Sen dünü teğet geçen, ezelde yazılı kallavi hükümsün. Dilek tutuyorum ve alacağım var senden. Unutma; yürek de yelkovanında meydan okuyor sana.
Ve ben hala üşenmeden yazıyorum. Çoğu zaman kinayeli gül döküyorum yollarına.
Biliyorum ki zor!
Her sabah yahut sıkışık gün ağırlığı sunduğun bu insanlar, taze bir gazete kokusu...
Kandırıyorsun, en kırılgan dalların kandırıyor. Parmak uçlarım yadsıyor atlas tuzakları.
Sıradanlık karşılıyor, sadece nefes alma güdüsü değil bu. Anlamak, anlaşılmak ve de kim bilir tanımak...
Belki de başlamalı yeniden içmeli seni. İlkin oturduğun koltuğu tanımak, badana beyazlığında yudum yudum içmek senliği.
Gülme!
Seviyorsun sen de süslü kafiye icatlarını. Gülümsemen fazla geldi bilesin. Lakin sözcük ayarı bizden içeri olup bazen yürekten kalem tutan elle çok uğraşma derim.
Satır başı, sözün sonudur aslında.
Kızarmış ekmek,
Yarım köfte,
Nebiş’ten ısmarlama, Beşiktaş işi midye olsun.
Unutmadım martıları,
Bostancı(kaçak trene binme hikâyeleri),
İlle sarısı gülün
İlle türkü
Beyazı şarabın
Pürüzyen dilimiyle
İlle bu şehir...
Augustus, eşi Livia’yı öperken öğüt veriyordu; ’sevginin, sevdanın, hayatın farkında ol hoşça kal’.
Ve son sözünü fısıldadı; ’Acta Est Fabula (oyun bitti)’
Bir nefesle ağladık, toplandılar, doğduk...
Bir nefesle ağladılar, toplandılar, ölmüştük...
Sevgiyle kal...
*Acta Est Fabula: Oyun Bitti
YORUMLAR
"Bir çırpınış, anlam yükleme telaşı, ardı sıra yetmiyor hayata..."
Esin veren satırların altındaki düşünüş gerçekten ibretlikti. Hayatı ne de güzel özetlemiş bir metindi. Nice kalıcı eserler yazabilmeniz dileğiyle. Saygı ve selamlar.
C.Mıhcı
Bir nebze soluk olduysak ne mutlu bize
Sevgiyle kalın.
C.Mıhcı
İbrahim bey
Sağlıcakla
Sevgiyle kalın
Bazı oyunlarda taşlar devrilir, kağıtlar karışır oyun biter sonra ama bu sömürgeci çağda ise tam tersi, kağıtlar yeniden dağıtılır, kurallar değişir, oyun da hep yeniden başlar.
Son nefesini verenler için oyun toprağın altında biterken, kavga ve oyunlar son sürat devam eder bu yeryüzünde...
Tebrikler Sn. Mıhcı, yine akıcı güzeldi yazdıklarınız.
Saygılarımla.
C.Mıhcı
tarihin hükmü çok nettir,Spartaküs'ten, köle ayaklanmalarından bugüne zalime direnenler yaşarken, diğerleri yok olup gitti.
“Bu dünya da en güzel şey zulüm üstüne seferdi”
demişti mahir yürekli biri.
Bu yüzden kalemin bir ucundan tutmaya çalışıyoruz,oyun bitene dek..
Satırlarınız kıymetli
Teşekkürler
Sevgiyle kalın🌺
farkındalık yaratan değerli bir sunum bir anlatım
günü değerli kılan ve de...
saygılarımla değerli hocam
C.Mıhcı
Şiir ruhuna güzellikle
Teşekkürler
Sevgiyle kal 🌺
C.Mıhcı
Kaleminiz kadar kıymetli
Teşekkürler
Sevgiyle kalın 🌺
C.Mıhcı
Alkış;onu sevenlerin olsun,yürek sesi hikayeye yeter zaten.
Kaleminize sağlık,izindeyim
Sevgiyle kalın.🌺