- 98 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yapay Zekaya Güvenilir Mi?
Yapay zekaya her konuda güvenmek doğru bir yaklaşım değildir. Yapay zekanın veriden beslendiği unutulmayıp sadece bir araç olarak kullanılmalıdır. Çünkü veriden beslenen bir şeyin yanlış bilgiler verme ihtimali yüksektir. Bunun nedeniyse
1) Yapay zekanın veri bilimcilerin verileriden öğrenmesi
2) Kullanıcı etkileşimi sonucunda öğrenmesi yani onu kullanan kişilerin firmalar için onu geliştirmesi zaten Chatgpt’de veri kontrolü alanında modeli herkes için geliştirmek istiyorum sekmesi var. Gemini’deyse Google kendisi sizin verilerinizi işleyip Gemini’yi geliştiriyoruz diyor.
3) Webten arama yapabiliyorsa Webten aldığı verilerle öğrenmesi nedeniyle yanlış bilgiler vermeye çok müsait bir araçtır.
Zaten yapay zeka ileri düzey yazılım projeleride yapamaz. İleri düzey için insan şarttır. Veri analizi yaparken doğrulama yapmıyor. R kare gibi metriklerle doğruluğu test etmek şarttır. Matematikte yapay zeka zaten kötüdür. Türkçede yazım yanlışları, noktalama işaretleri, anlatım bozuklukları ve ses bilgisinde kötüdür. Bu yüzden bir kişi ileri düzey projeler yapabiliyorsa, zor soruları çözebiliyorsa, veri analizi yapıp analizleri doğru çıkıyorsa bunu yapay zekadan beklemek yanlış bir durumdur. Ancak herkesin yapay zekayı araç olarak kullanması doğru olur. Çünkü yapay zeka ile daha kısa sürede daha çok verim alıp daha çok başarılı olurlar ben yapay zekadan aşırı derecede faydalanıyorum. Kendi metinlerimi ona yazdırıyorum. Ancak pek onun bilgilerinden faydalandığım söylenemez. Çünkü ben onu daha çok editör olarak kullanıyorum. Bilgilerse bana aittir. Bu sebeple yapay zekanın potansiyelinden faydalanmak herkes için iyi olur. Ancak onu bir rehber veya destek aracı olarak görmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Verilerin doğruluğunu ve kalitesini sürekli gözlemlemek, yapay zekanın sunduğu bilgileri kullanırken akıllıca bir strateji geliştirmek için elzemdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.