- 185 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER ŞEY GÜLÜŞÜNDE SAKLI
Hüsamettin Tat, Denizli’de yaşayan ve kısa adı Yaz-ar Bir olan Egeli Araştırmacı Yazarlar Ve Şairler Birliği’nin Genel Başkanı. Memuriyetten emekli, araştırmacı, yazar ve şair biri.
17 Mart 1960 yılında Afyonkarahisar’ın Başmakçı İlçesi’nin Çevlik (Tepe) Köyünde dünyaya gelmiş. Isparta Endüstri Meslek Lisesi ve Denizli Ticaret Lisesinden mezun oldu.1983 yılında memurluğa başladı. Memurluğu sırasında Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesini dışardan bitirdi. 26 yıl memuriyet hizmetinden sonra emekliye ayrıldı.
Yazarlık yılına 1985 yılında başladı. “Sarıydı Dünyanın Yarısı”, “Kalemin Mürekkebinde Sen Kokuyordun”, “Gitme Sanadır Yazdıklarım” şiir kitapları, “Geç Doğan Güneş” isimli bir romanı, “Semaverin Yeri Neresi?” isimli hikaye kitabı bulunuyor.
Şiir ve hikayeleri Denizli’de yayınlanan birçok dergi ve gazetelerde, antoloji ve sempozyum bildiri kitaplarında yayınlandı. Birçok Ulusal ve Uluslararası sempozyumlara katıldı.
SEVİYORUM
Çayı
Kitapları
Türküleri
Kasımpatı çiçeklerini
Eylül ayını
Kahverengi gözleri
Egenin güzelini
Ha bir de seni
Çok ama çok
Seviyorum.
“Semaverin Yeri Neresi” adlı öyküsü ile Söke Şairler Ve Yazarlar Derneği Sarı Zeybek Dergisi’nin 2005 yılında düzenlenen yarışmada üçüncülük ödülü aldı. “Çocuğun Olması Cevizin Oynamasına Bağlı” öyküsü mansiyon ödülüne layık görüldü. Denizli Şairler Yazarlar Derneği’nin 2007 yılında düzenlediği yarışmada ikincilik ödülü, Bafra Kültür Derneği tarafından düzenlenen yarışmada “Kayıp Ceket” ve “Kuş Mezarı” hikayesi üçüncülük ödülü aldı.
İlesam, Türkiye Yazarlar Birliği, Anadolu Basın Birliği üyesi olan yazar, Egeli Araştırmacı Ve Yazarlar Birliği Genel Başkan Yardımcısıdır.
Görüldüğü gibi kültür ve sanat yönünden çok donanımlı, çok aktif birisidir.
“Her Şey Gülüşünde Saklı” şiir kitabı BOY yayınları tarafından 2020 yılında Denizli’de yayınlandı. Eserin editörlüğünü Pakize Tat yaptı. İç düzen Erkan Balandız tarafından yapıldı. 80 sayfadan ibaret olan kitapta 80 şiir bulunuyor.
Şair kitabında son derece sade, açık, anlaşılır bir Türkçe kullanmış. Yabancı veya kulağı tırmalayan sözcüklere yer verilmemiş. Birçok şiiri serbest ölçü ile kaleme alınmış. Güncel, aşk, sevgi, sevgili gibi temalara yer vermiş. Şiirlerinde adeta sevgili ile konuşuyor, onunla içten sohbet ediyor:
NE GÜZEL KADINSIN SEN
Ne güzel kadınsın sen
Yüreğin yaralı, geleceğinden umutsuz
Kalbin kırık olsa da
Her gün sarhoş lakırdıları dinlesen de
Her türlü hastalık seninle olsa da
Yaşamaya tutunmuş titrek yüreğinle
Türkü dinleyen
Şiir söyleyen
Kitap okuyan
Yazı yazan
Bana selam gönderen
Bir de soğuk havalarda hayale dalıp
Çiçekleriyle konuşurken
Kahvesini yudumlayan
Fotoğraflarında gülümseyip
Sıkıntısını hiç belli etmeyen
Dostlarımın sevdiği ama
Birilerinin dert kustuğu sabır taşısın
Ne güzel kadınsın sen.
Şair, sarı rengine hayatı boyunca önem vermiş ve sarıyı hep ön plana çıkarmış. Öyle ki “Her Şey Gülüşünde Saklı” şiir kitabının kapağında da sarı renkler hakim. Yukarıda da adından söz ettiğimiz Kitabının birine “Sarıydı Dünyanın Yarısı” adını vermiş.
Şair sarı rengini şiirlerine de konu olarak ele almış. Bunun sebebi aşk mı, sevda mı demekten kendimizi alamadık doğrusu…
SADECE SARIYI
Ben sadece sarıyı sevdim
Sadece sarıyı
Sen sarısın, dünyam sarı
Sarı olan ne varsa hepsini sevdim
Sarıydı dünyam benim
İçimdeki sen de sarıydın
Sarı sonbahar gibi
Solgun, buruk, hüzünlü Eylülü
Bir de kahverengi gözlerini sevdim
Gülerken buğulanan, kahverengi gözlerini
Hüzünlü bakışların ele verse de seni
Aşkın sadesini
Derinlere dalan kahverengi gözlerini
Hep sevdim.
Şair, Hüsamettin Tat “Şiirler, sayfalara, kalemin ucundan gönülden süzülüp gelerek dökülürler. Hele de bir sevdiğin sevmek istediğin kişilere yazılmışsa o şiir daha başka bir anlamlı olur.” diyor. Bu kitaptaki şiirlerin, diğer şiirlerinde olduğu gibi sevgi üzerine yazılmış, içten gelen duyguları olduğunu belirtiyor. “Dilimin döndüğünce hayallerimi, özlemlerimi, sevdalarımı, sevme sevgi temalarına yer vererek bu kitabımla okuyucularımın karşısına çıktım. Şiir sonsuz bir deryadır. Sonu olmayan bir pınardır. Okuyucularımın bu pınardan kana kana içmelerini umut ediyorum.” diyor.
HER ŞEY GÜLÜŞÜNDE SAKLI
Ah bakışlarında
Sevda gizleyen kadın
Ne hikayeler var sende biliyorum
Derin bakışların yakarken beni
Hikayelerin delik deşik ediyor yüreğimi
Çaresizim
Yaralıyım
Sevdalıyım, senden yana
Bakışların yaralarken
Deli kurşunlar gibi
Ben sevdanla kavruluyorum çaresiz
Sen gülümsüyorsun halime
Her şey gülüşünde saklı
Biliyorum.
Yazar, şair Sayın Hüsamettin Tat Bey’e çıktığı bu şiir yolunda verimli çalışmalarında başarılar diliyor verimli çalışmalarını bekliyoruz.
Hakan YOZCU
08.10.2024
Gazimağusa KKTC
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.