- 111 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AH BU RÜYALAR
AH BU RÜYALAR
Rüya ne demektir?
Uyurken zihnimiz gezintiye mi çıkıyor?
Zihnimiz zamansız mekansız mı yaşıyor?
Uyanıkken aklımızın ucundan bile geçiremeyeceğimiz şeyler nasıl oluyor da rüyalarda karşımıza çıkıyor?
Ben çok nadir rüya görürüm.Ancak gördüğüm rüyalardan sonra ertesi günlerde yaşadıklarım beni çok sarsar.
Nasıl oluyor da beni bu kadar etkileyecek şeyleri önceden görüyorum?
Şimdi nadir olarak gördüğüm rüyalar ve sonrasında yaşadığım olaylardan bir kaç örnek yazacağım.
Üniversitede okurken rüyamda Tibil köyünde nenemin kapısı önünde akan çift gözlü çeşmenin merdivenlerinin yıkıldığını görmüş çok korkmuştum.
Elimden hiç bir şey gelmiyor çaresizce bakınıyordum.
Bu rüyadan bir kaç gün sonra o güzelim köyümüzün tamamıyla kaldırılıp evlerin yıkılacağını ve orada yaşayanlara Kilis’ te yeni bir yer verileceğini duyunca ağzım açık kalmıştım.
Başka bir gün rüyamda rahmetli nenemi görmüştüm.
Başının üzerinde koca bir teç , onun içinde de bir sürü yiyecek.
Benim elimden tutmuş "haydi gidelim!" diye fidanlık dediğimiz yerden köye doğru beni götürmeye çalışıyordu.
" Nene! " dedim. Evimizden tarafa bakarak" Benim kardeşlerim var,anam beni merak eder şimdi " deyip yanından ayrıldım.Eve doğru gittim.
Uyandığımda yüreğim hızlı hızlı çarpıyordu.
Çok sürmedi hastalandım ateşim yükseldi.Kasığımda yılancık denen iltihaplı bir şişlik beni günlerce benden aldı ve ölümden döndüm.
Yine bir gün rüyamda çok sevdiğim, çok güvendiğim bir arkadaşımı rüyamda gördüm. Yolumu kesiyordu.
Vücudu kobra yılanı, başı ise doberman bir köpeğe dönmüştü.
Ben yolumu değiştirdikçe karşıma çıkıyor bana müthiş derecede korku yaşatıyordu.
Deli gibi uyandım.Kendimi sakinleştirmeye çalıştım.
Kendi kendime" bu nasıl bir rüya?
En sevdiğim nasıl böyle olur?" diyordum.
Bir kaç gün rüyanın etkisinden kurtulamadan korku ile dolaştım.
Ancak çok bir zaman geçmedi ki korktuğum başıma geldi.
O güvendiğim, sevdiğim arkadaşım hiç beklenmedik bir şekilde bana ters yüzünü gösterip, yıllarca acı çekmeme neden oldu.
Başka bir gece rüyamda, nefes alamıyordum.Hatice halam Osmaniye ’ de portakal bahçesinin içinden bana elini uzatıyor yardım istiyordu.
Ama ben nefes alamıyor ona yardım edemiyordum.
Kalktım nefes nefese!
Sabah olduğunda halamın vefat haberini duydum.
Nasıl oluyordu bu?
Gurbet ellerde ben rüyalar yardımıyla mı gerçekleri öğrenecektim?
Gözlerimden çaresizce süzülen yaşlar mı buna neden oluyordu?
Ah bu rüyalar?
Beni benden alıp,korkulara salan , sonra da sanki " ben sana dememiş miydim?" diyen rüyalar!
01.10.2024
Tülay Sarıcabağlı Şimşek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.