- 192 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
TESTİYİ KIRMADAN
Nasrettin Hoca kızının eline testiyi vermeden önce döver, sonra testiyi vererek suya gönderir. Olayı izleyen bir adam:
“Hocam, çocuğu neden dövdün? Henüz ortada suç yok!” deyince Hoca:
“Testiyi kırdıktan sonra dövmüşüm neye yarar? Testiyi geri getirir mi?” der.
Her bir nüktesi bin bir anlam içeren, günümüzün medeniyetlerine öğüt veren sevimli Nasrettin Hoca’mızın yapmadığı bir suç yüzünden çocuğunu döveceğine olasılık göremiyorum. Bu bizim Hoca’mıza vurulmuş bir kara lekedir.
Bu fıkrada anlatılmak istenen her bir projede tüm tedbirlerin önceden alınması gerektiği, sonra olacak zararları önlemenin mümkün olamadığıdır. Buna uymamak yüzünden ülkemiz başta depremler olmak üzere her türlü afetten büyük zararla çıkmaktadır.
Ama ben yine böyle bir uyarı için bile olsa bir çocuğun dövülmesini, hem de dünyayı nükteleriyle güldüren ve öğütler veren Nasrettin Hoca’mıza yakıştıramadığım için yine bu konuya dönmek istiyorum.
Farz edelim ki Nasrettin Hoca kızını önce dövdü, sonra da testiyi eline verdi…
Eğer bu kız zeki bir kız ise –Ki, Nasrettin Hoca’nın kızının babasına çekmesi doğaldır- testiyi alır almaz yere çarpıp kırardı. Nasrettin Hoca bu hareket üzerine onu tekrar dövmek isterse kız derhal:
“Baba dur, unuttun galiba. Ben testiyi kırmak suçundan dayağımı biraz önce zaten yedim!” demez miydi?
Veya şunu da diyebilirdi:
“Baba, testiyi kırmasaydım beni haksız yere dövmüş olacaktın. Allah’ın huzurunda bunun hesabını nasıl verecektin? Seni kul hakkıyla Allah’ın huzuruna gitmekten kurtardım.”
Böyle olunca da asıl öğüt veren Nasrettin Hoca değil onun dâhi kızı olacaktı.
Bilmiyorum benimle aynı görüşte misiniz?
Kadir Tozlu
26.09.2024
YORUMLAR
Kadir hocam üzerine düşünülmesi gereken bir konu açmışsınız. Konuya farklı yaklaşımlar olabilir. Bu durum kişinin olaya neresinden baktığıyla ilgilidir. Orada dersler çıkarılması gerekir. Bir başka konu da ülkemizde Nasreddin Hoca diye dillenen birden fazla illerimiz yörelerimiz var. Bu nedenle her önüne gelen bir fıkra söylüyor ve Nasreddin Hocamıza isnad ediyorlar. Tıpkı Namık Kemal fıkralarında olduğu gibi.
Asıl Nasreddin hocamız Ahi Evran'dır ki; bu uzun tarihi çalışmalarla ortaya çıkarılmıştır. Güzel bir yazıydı, tebrik ederim.
superbaba
Satyfama hoş geldiniz.
Onur verdiniz.
Saygılar...
Testi bu netice de kul yapısı illaki bir gün istemeden de olsa kırılır ama tabi Nasrettin Hocaya atıf yapılan çok böyle olay var yapmamıştır bence de böyle bir şey ben de ihtimal vermiyorum...
superbaba
Saygılar...
Allah bile insanın cezasını peşin peşin vermezken suç teşekkül etmeden ceza da neyin nesi?Bunlar doğru sanılan yanlışlar olsa gerek.Tevekkeli değil bozulma ta o zamanlar başlamış.Üstada saygıyla.
neneh. tarafından 27.9.2024 16:44:48 zamanında düzenlenmiştir.
superbaba
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
Saygılar.