- 171 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
YAŞADIĞIM YERE GÜZ GELDİ!!
Yaşadığım yer de her mevsimi tüm duyularınızla iliklerinize dek hissederek tecrübe edersiniz.
Karasal Bozkır İklimi buralar. "Ağustosun yarısı yaz yarısı kış" derlerdi büyüklerimiz. Bu yılda "anam - babam
takvimi" yanıltmadı 15 Ağustos sonrası özellikle sabahları kazak ceket giymemekte ısrar eden ben gibileri Eylül ü görmeden nezle-grip ile tanıştırdı.
Hava sıcaklığındaki ani düşüş ve yükselişlere hazırlıklı olmak ve her daim ona göre giyinip kuşanmak yaşam kalitesi açısından vaz geçilmez öneme sahip olduğu güz günlerinden geçiyoruz. Eylül Yağmurları başladı çoktan. İç Anadolu’nun bu kesimlerinde "enginlere yağmur yükseklere buz" misali dağ zirvelerine kar yağmaya başlar. Özcesi Ağustos uyarısını almayanlara Eylül postası uğrar. Yatak döşek, salya sümük, tarhana çorba, nane limon ve elbette bol bol sıvı tüketerek şükür bu "postayı" atlattık.
Seni seviyorum demenin çocuk oyunu olmadığını "birlikte ölelim" demek olduğunu böylesi meşakkatli günlerde bir kez daha bilince çıkartıyor insan. Sevmenin basit bir eylem olmadığını, eşim eşitim Ayşe ile birlikte ne mutlu bize karşılıklı deneyimledik. İkimizin peş peşe hastalanması kendini biraz "diri" hissedenin çorba yapma gayreti mi olsun, nane limon servisi mi olsun termoslarda sıcak su servisleri mi olsun bir çok yaşam pratiğini "bu gün dünden daha iyiyim nane limon çayı demledim" "her halde toparladım kendimi tarana çorbası yapıverdim" li cümlelerle ifade edilenin "seni kendimden daha çok seviyorum" demek olduğunu bilerek Can Babanın (Can YÜCEL) "Öyle Seviyorum demekle aşk yaşanmaz" dizelerini okuyup bir birimize sarılarak 2024 güzüne merhaba dedik.
Göksel Rıza Özkan
Eğitim Emekçisi
Öyle "seviyorum" diyerek
Aşk yaşanmaz.
İcraat göstereceksin.
Meselâ, gecenin bir vakti uyandırıp
Özledim diyeceksin.
Hayatındaki herkesi, gerekirse
uğruna sileceksin.
Saatlerce onu görebilmek için
Gerekiyorsa yürüyeceksin.
Türlü bahanelerle kandırmak yerine,
Dürüst olacaksın.
İki yalanla kandırdım diye
Kendini bir halt sanmayacaksın.
Basit olmayacaksın.
Elini tuttuğunda,
Herkese meydan okuyacaksın.
Zamanım yok diye,
Sevmekten kaçmayacaksın.
Aşk istiyorum diye dolaşmayacaksın.
Önce ’aşk yaşayacak kadar yürekli misin?’ diye,
Kendine soracaksın.
"Seni seviyorum" demek,
Artık çocuk oyunu.
Gözlerine bakarak,
"Birlikte ölelim mi?" diyecek kadar
Yürekli olacaksın.
"Gel" dediğinde geleceksin.
Ağlıyorsa, sarılıp ağlayacaksın.
Sevmek öyle basit değil..!
Can YÜCEL