Firavun'dan Darth Vader’e
İnsan geleceğe dair düşündüğü planlarına hazırlanırken, kendisi dışında gelişen planlarla da başbaşa kalabilir. Gazze’ de olduğu gibi.
İsrailoğullarının geçmişine döndüğümüzde, Mısır’da geçirdikleri süre içinde, ondan daha katı kalpli Firavun’a denk gelmemişlerdi. İsrailoğullarını köle olarak çalıştırıyor, ağır işkenceler uyguluyordu. Firavun kavmini putlara tapınmaya davet etmiş, kendine muhalefet edilmediğini gördüğünde, bir süre sonra putlara tapmaktan men edip, kendine tapmaya davet etmişti. Köle israiloğulları bu durumu kabullenmeyince, işkencelerin dozu artarak devam etmişti ki ; Yüce Allah , Hz Musa (A.s.) ‘ı peygamber olarak göndermiş ve İsrailoğullarını Firavunun görülmemiş zulumlerinden kurtarmıştı.
İsrailoğullarının yanlış yollara süreklendiği zamanlarda da , kullarına sonsuz merhamet sahibi olan Rabbimiz peygamberler göndermişti. Peygamberleri şehit etme cesareti gösteren İsrailoğullarının , tarih sahnesinden silinmesinin ilki Babil Kralı Buhtunnassar , ikici bozgunları yine Babil Kralı Nebuzerazan eliyle olmuştur. Yakın geçmişde de 2. Dünya Savaşında Hitlerin soykırımına takılmışlardı. 2. Dünya savaşı sırasında altı milyon Yahudinin hayatını kaybettiği söylenir.
Yahudi toplumu, Hollywood yapımı hafızalardan silinmeyen soykırım filmlerilerini sanatın imkanlarından yararlanarak, tüm dünyaya göstermiş , yeni kuşaklara kalıcı miras olarak bırakmışlardır. Bu filmleri izlemeye yürek dayanmazken ; İsrail’in dün kendisine yapılan zulmü unutarak, bugün Filistinlilere yaptığı katliamı canlı olarak tüm dünyanın şahitliğine çekinmeden sunmasının vicdanlarda izahı yoktur.
Bizlere yaşattığı, ruhumuzda açtığı tramvaları atlatamazken, kendilerinin büyük soğukkanlılıkla haklılıklarını anlatma çabaları boş ve anlamsızdır. Demokrasinin beşiği denilen Amerika’da , Müslüman kasabının hoş karşılanıp, Kongre binasında dört dakika boyunca alkışlanmasının izahı ;Güç Zehirlenmesidir. Güçlünün hep haklı, daima alacaklı olduğu dünya düzeninde, diğer devletlerin konuşmaktan öte bir yere gidememeleri bundandır.
Çevremizdeki büyük çoğunluğun dünyanın yaşanmaz hale geldiğini , keşke ilk çağa (mağara dönemine) ya da tüm hastalıkların, kıyımların son bulacağı uzay çağında yaşamayı arzulaması, bu dünya düzenindeki görmek ve duymak istemediği, insanın tabiatına aykırı olayların sonucudur.
Gücü ve Otoriteyi ele geçiren, hiçbir şeyden korkup çekinmeyen, İnançsız insanın dün Firavundan, Hitler’e bugün Netanyahu hükümetine, yarın uzay çağındaki Darth Vader’e dönüşmesi kaçınılmazdır.
YORUMLAR
üzgünüm edebiyata sayamayıp,
orta anadolunun bir kahvesinde
atv izleyen bir amcanın dünya, biz, savaş, kutsal karmaşasında
ve akşamı adını hatırlayamadığım polıs cinayetlerini çözen abla proğramıyla edip, mutluluğa denk gelen duygu haline resimler çizildildiğinden ve sizdeki etkisiyle....
aman be, kafam karıştı , ne müttefik ne de muhalif,
siz oldukça sözde acısını çektiğiniz coğrafya yı savunan
daha çok ölüm görecek belli ki.
bunca çaresizsin ey yazar,
çaren ne çocukların ölmemesine !
Beyza007
Dünyada ezilenleri kurtaran kahraman olmayı çok isterdim ama nasip işi.
Teşekkür ederim.
Tarihi bir seyir ve muhteşem bir anlatım.Bunun da bir sonu vardır.Her sonun da bir başlangıcı.İntikam ;intikam yemini edildiği sürece tekrarlanır.Gücü hakkaniyete kullananlardan olmak en güzeli.Cesaret güç aşılar.Adalet dengeyi bulur.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla.Saygıyla.
Beyza007
Teşekkür ederim.
Saygılar.
Beyza007
Teşekkür ederim.