- 127 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nimeti ayaklar altına? Çöpe? Atan millet iflah olmaz!
Sebze-Meyve fiyatları serbest piyasa soygunundan nasıl kurtulur?
Büyükşehir ve il belediyeleri?
"Sebze-Meyve tedarik ve ticaret Müdürlüğü " oluştursun.
Bu birimin yeterli araç filosu olsun. Meyve ve sebzeleri, öncelikle kooperatiflerden! Olmadı üretici bölge tüccarlarından, tedarik edebilir, mal mahallinden alınır.
Alış fiyatı, nakliye ve işçi maliyetleri doğrultusunda, müdürlükçe fiyat belirlenir.
Belediye ye ait perakende büfelerine satılmak üzere dağıtılsın.
Fazla mal? Belediyelere ait soğuk hava depolarına konulur, fazlalıklar dış esnafa %20 kârla satılabilir. Dışarıya İthal buralardan yapılır.
Bölgedeki mal çeşidine göre konserve imalathaneleri kurulur, (salça-reçel-meyve kurusu ve suyu-marmelat vb. Yapılır) Marketlerde satışa sunulur.
Piyasasından ucuz satan, belediye vatandaştan karşılığını oy olarak alır. Muhslof belediyelerarası rekabet olur.
Devlet üreticinin elindeki malı değerlendirmekten aciz olmamalıdır. Mutlaka satın almalıdır.
Nimete ve emeğe saygısızlık! Kıtlık, pahalılık getirir. Haramdır.
Acil! "Gıda İsraf Cezası" yürürlüğe girmelidir.
Bireysel de olsa?
Çöpe gıda malı atanları, dökenleri belgelendirerek, belediye ye şikayet edenler, gizli kalmalı, kesilen cezanın yarısı ödül verilmelidir.
Esnaf ve marketlerin, girdi-çıktısı kayıt altındadır. 6 ayda bir, belediyelere rapor vermek zorunda olmalıdırlar.
depoda görülen, fakat olmayan mal? Pahalı satış için bilerek korunmamış çürütülmüş, çöpe atılmış sayılmalıdır.
Alış bedeli kadar ceza kesilmelidir.
Devlet! Kartel e dönüşmüş, insanlık vicdanını yitirmiş esnafa karşı pasif kalamaz.
Üretim planlaması?Devletçe yapılmalı ve takip edilmelidir.
Kimse malını çöpe atmaz. Tarlada çürütür gübre yapar. Sadaka verir, hayvanı yer, yem olur. Dökecek imkanı bulanın dağıtmaya da imkanı olur. Rızkı bereketlenir...
Bu kadar zalimlik! Nimete saygısızlık olmaz. Karşılığında hak ettiğini bulur...Parasını alıp dökmek vatan millet hainliğidir.
Devlet tarım’ına, insan emeğine ihanet ve Allah’ın verdiği rızka şükürsüzlüktür.
Sınava isyandır.
Nimeti ayaklar altına? Çöpe? Atan millet !
Her türlü, belayı ve sıkıntıyı beklesin.
Selam ve dua ile.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.