- 552 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
Yeni Eğitim-Öğretim Yılına Ne Kadar Hazırız
Diyarbakır’da eğitim alanında yaşanan sorunlar, hem yerel basında hem de sivil toplum kuruluşları tarafından sıklıkla gündeme getiriliyor. Bu sorunların önde gelenleri; sınıf mevcudunun yüksek olması, öğretmen yetersizliği, okulların fiziki şartlarının yetersizliği ve kırsal alanlardaki okulların temel ihtiyaçlarının karşılanmasında yaşanan eksiklikler bulunuyor.
Bu yazımda, Diyarbakır’ın eğitim sisteminde karşılaşılan başlıca sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik olası adımları ele alacağım.
Diyarbakır’da okul kapasiteleri, özellikle şehir merkezinde ve bazı büyük ilçelerde ciddi anlamda yetersiz kalıyor. Kentin hızlı nüfus artışı ve plansız yapılaşması beraberinde mevcut okulların ihtiyaca cevap verememesi sonucunu doğuruyor. Özellikle yeni yerleşim bölgelerinde okul sayısının azlığı, mevcut okulların aşırı kalabalık sınıflarla faaliyet göstermesine yol açıyor.
Kalabalık sınıflar, öğretmenlerin öğrencilere yeterince vakit ayıramamasına ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarının göz ardı edilmesine neden oluyor. Bu durum, hem akademik başarıyı düşürüyor hem de öğrencilerin psikososyal gelişimlerini olumsuz etkiliyor. Birçok okulda sınıf mevcutları 40-50 kişiyi bulabiliyor. Özellikle 1. sınıflarda sınıf mevcutlarının 60’lara kadar çıkması, eğitim kalitesini olumsuz etkileyen önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Ayrıca, seçmeli derslerde öğretmen eksikliği nedeniyle derslerin boş geçmesi ya da yeterince verimli olmaması gibi sorunlar da mevcut. Bunun yanı sıra, okullarda güvenlik ve temizlik personeli yetersizliği, hem öğrenci hem de öğretmenlerin güvenliğini riske atan bir başka önemli sorun olarak dikkat çekiyor.
Yazının tamamını okumak için gazetenin linki:
www.tigrishaber.com/yeni-egitim-ogretim-yilina-ne-kadar-haziriz-7636yy.htm
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.