- 158 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Din kurumu ve görevlilere dair
Diyanet ve din görevlileri, atama ve hizmette süreklilik kriterleri güncellenmelidir. Toplumda, büyük bir dinî yozlaşma ve din görevlilerine güvensizlik vardır. Saygın olması gereken hizmetin, saygınlığını çoğaltan elit görevlilere büyük ihtiyaç vardır.
Din eğitimi ve öğretimi zorunlu olarak, ana okuldan üniversite dahil, millî eğitim müfredatı içine alınmalıdır.
Tarikatlar ve diyanet bütçesi, maliye bakanlığınca sık denetlenmelidir. Mekanları okula çevrilmeli, liyakat ve ehliyet sahibi din görevlileri ek ders ücreti karşılığı ders vermelidir. Tabiki dersler, en yakın camilerde verilebilir
Tarikat önderleri ve diyanetten oluşan Şura? 4 yılda bir diyanet başkanlığına 3 adayı Cumhur Başkanına sunar, Başkan birini atar.
Bu şura yönetim kurulu kararı ile Yeni Tarikatlara izin verir, uygun görmediklerini kapatır.
Şura? Gündemdeki konularda! Toplanarak, İslâma uygun fikir ve önerilerini bildiri olarak sunabilir. Bildiride dolayı cezalandırılamaz dokunulmazdır.
Devlet yönetimi, İCRAATLARI’ konusunda buradan görüş isteyebilir.
İslâm hayatın her anına hükmeden bir dindir.
Türkiye İslâm Sura’sı varsa?
Dört büyük kitabın dinlerini temsil eden Şura’larına da kitapları dışına çıkmamak şartı ile fikir beyan etme hakkı verilebilir.
Kilise papaz partik ve hahamları diyanete bağlanmalıdır. Yoğun yaşadıkları bölgelerde, nesillerinin, Din Eğitimi’ne kolaylıklar sağlanmalıdır.
Bütçeleri ve faaliyetleri? Devletin denetiminde olmalıdır.
Azınlık, Türk vatandaşlarından seçilmelidir.
Özellikle? Fener Patrikhanesi’ nin usul tanımaz serbestliğinden, bağımsız Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarında gözle görülür rahatsızlık vardır...
Azınlık, Rayına oturmalıdır.
Ezan’a zor yetişen! Bilgi hamalı( Tebliğ ve İrşad, kuran kıraatı kıt)! Camisi, temiz olmayan! Cemaatten önce Camiyi terk eden!
Vakitleri paylaşan! Hatta hiç gelmeyen! Cami görevlilerini sevmem, acırım, hattâ şüphe ederim.
Din görevlisi? Haram- helalin öğreteni olarak? Rızkını kazandığı işini getirisi için diyanet içi -dışı ümre hac görevi için senede bir kaç kere terk ederek, camisini imamsız, müezzinsiz bırakmaz.
"Allah işini güzel yapanları sever." Ayetlerini hiç unutmaz.
Din görevlisinin örnek makamında olduğunu bilir.
Cemaatten, 15 dk. önce gelip neden? Tebliğ İrşad ve kuran kıraatı yapmaz?
Kimse yok bahanesiyle, hayırda sabırlı olmaz, vazgeçer. Kimilerini sabah namazına, cemaat çağırır, ya gelir, ya gelmez...
Yakışmaz ve vebal...bir sürü manzaralar...
Cami görevlilerine ? Cami avlu dışına çıkmadan, 3-5 saatlik (öğleden 1 saat ikindiye kadar) sürekli mesai mecburiyeti getirilmelidir.
Denetimi yetersiz ve yapmayan? iyi olmayanı ayıklıyamayan?
Yönetime yazıklar olsun.
Cami din görevlilerine, haftada 3-4 gün öğleye bir saat kala ve ikindi namaz sonrasına kadar mecburi mesaide kalmalıdır Cami bahçe dışına izinsiz çıkmamalıdır. Bu cemaate duyurulmalıdır.
Din görevlisinin birinci görevi para toplamak, camileri süslemek değildir. Çalışan maaşından çok, emekli maaşlarından az, Cami aidatı alınmalıdır.Para takip edilebilir, olmalıdır. Cami ihtiyaçlarına verilmelidir. Camide para kesinlikle toplanmamalıdır. Cami avlusuna, dilenciler sokulmamalıdır.
Namaz vakitlerde, temiz tutmak, soğuksa sıcak, sıcak serin tutmak, havasız bırakmamaktır.
Aynı beldede meskeni olanın, Cami lojmanın da ikamet etmesi yasal hak mıdır? Her kamu memuruna bu imkan veriliyor mu?
Müftülükler Cami görevlilerini 6 ayda bir denetlenmeli, performans notu vermelidir. Peygamber vekilliği gibi kutsal saygın bir mesleği hak etmeyenler ayıklanmalıdır.
Kutsal meslek, hak etmeyenler? Kamuda! Daha düşük kadrolara atanmalıdır. Herkes bu göreve kolay talip olmasın.
Gayemiz! Seçilmiş kaliteli, ehliyet ve liyakatli , ahlaklı dürüst insanların din görevlisi olmasıdır.
Yazı iyilik içindir. Acizane fikrimdir.
Uyarana önerene eleştirene, öfke, hakaret hattâ küfür etmekle?
Bu vebalden kimse kurtulamaz.
Selam ve dua ile.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.