- 171 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kemalizmin yaşattığı travma
tarihçiler bu konuları gizleme gereğini duyar.süleyman kardeşim belgelerle bambaşka bir tarihe ışık tutuyor.ingilizler mustafa kemali geleceğe hazırlıyor dostluk bahanesiyle.sahte belgelerle bir tarih yaratılmış tarihin tozlu sayfaları arasında.tarihle atatürkün hayatı içiçe geçmiş modern türkiye siyasetinde.atatürk hangi savaşlara katılmış bunlar nutukta anlatılıyor.yani cumhuriyet atatürkün eseri.diğer komutanlar kurtuluş savaşında asıl savaşın kazanılmasında bir vazifeye atılmış olmalarına rağmen.okul kitaplarında anlatılanlar için bir aydın sorumluluğuyle açıklığa kavuşturmak tarihi.atatürk neden savaş meydanından kaçmış.bir çok tarihçi bu gibi iddialarda bulunuyor.necip fazılda sahte kahramanlar demiş gerçekte hain olanlara.mustafa kemal sait nursinin görüşlerini alınca.o tarihte başlamış kimliksiz bir ülkeye karşı direniş.türkiye gerçekten tek müslüman laik ülkesimi.bunu yalanlıyor asıl hürriyete düşman olanların tezgahından geçmekse kendi halkına düşmanlık.moderleşmenin atatürkle başladığı yalanı.bir kültür devrimi olması kemalizmin.bunlarda tarihi çarpıtmanın başka bir ifadesi.türk aydını batının ajanıdır onun için.vatan sevgisi atatürkü anlamaya bağlı türkiyede.ayrıca batının kontrölünde bir bağımsızlık soruları akla getiriyor bu belgeler bundan kurtuluş için gerekli olduğundan.gerçek kahramanlık anlaşılmalı bu uydurma tarihten kurtuluş için.anlaşılan istanbul işgal altındayden ingilizlerle görüşüyordu atatürk.lozan anlaşmasının şartıydı hilafetin kaldırılması.dolayısıyla bu topraklardan vazgeçmek anlamına geliyordu ulus devlet.ingilizler anlaşmayı kabul ettiklerinde batıya yakınlaşmak anlamına geliyordu türk dış politikası.bunun islama karşı bir zafer olduğunu biliyorlardı zaten.batı ülkeleri bu hakkı telim etmiyordu islama.nitekim menderesin idamında vardı böyle bir kabullenme.günümüz siyaseti ne şeklilde yürüyor sorusu.erdoğan ne kadar samimi tam bağımsız türkiyenin hayata geçirilmesinde.batı için en hassas coğrafya türkiye.türkiyeyi zayıflatmak batının ortak hedefi ne kadar dindar olsada yönetim.15 temmuz iradeyi zaafa uğratmış fetö maskeli ihtilalin başarısızlığa uğramasıyla.artık tüm dünya için ekonomik sömürüyü aşmalı mazlum milletler afrikadan asyaya.günümüzde savaş uzak bir ihtimal kalkınma hedeflerinin kesintiye uğramasıyla.türkiyede bir aydın ihanetinden bahsedilirmi gelişmiş silahlarına rağmen.ancak türkiye sorguluyor alternatif tarih anlayışını.buda halkçılığa dönüş anlamına geliyor azgelişmişliği kültürle aşma gayretini yoketme isteklerine rağmen.tarih yazımında kadir mısıroğlunu beğenmeyenlerin geleneğe karşı kibri.bunun mücadelesini vermiş kaç kuşak.geriye dönüşün imkan dahilinde olduğu varsayımı bu konuda hayalperestlikle yaşamaya eşit.işte hayat çelişkilerinin gerçek nedeni.bunu anlamaya yatkınmı sinan meydan gibi yazarlar.hayata atatürk pnceresinden bakmaya muhtaçmı insanlar.zaten keşke yunan kazansaydı sözüde buna duyulan öfkenin bir ifadesi.türkiyenin sorunları nedir sorusu için akla geliyorsa irtica gibi kavramlar.güç kazanmak kemalizmle mümkün bu anlayışta olanlar için.bunun felsefedeki anlamı açık.yeni şeyler söylemek gerekiyorsa dünün dünde kaldığı gerçeğiyle.ancak biz yarınları düşünmekle bir umut yeşertme zorluğuyla yaşıyoruz ülkede.kuran vahye dayandığı için değişmez naslar içerir.bu tanımın bilime ait olduğu biliniyor.insan için tanrının bilmediği bir bilgiyi keşfetmek ne kadar olanaklı.prometyusun tanrılardan ateş çalması gibi bir gerçeklik keşfetmiş felsefede özdemir ince.özdemir ince pariste eğitim gördğünden lailkiği bizden iyi biliyor kuşkusuz.fikir tartışmalarıyla geçirmiş son 2 yüzyılı.sanatın en aykırı uçlarında savrulmuş bu ülkenin sanatçıları.ancak aydınlanmanın dini dışladığı gerçeği içinde akılcılığın gereği gibi görüyor böyle bir hesaplaşmayı..eğer yorumlarda bir bilimsellik yoksa.cündioğlu bu nedenle inancın irrasyonel olduğunu felsefi mantıkla açıklıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.